Hoi Elfje, geen idee hoe het kan....: ook geen temperatuurstijging gehad! Ik denk dat ik zondag nog een test doe, en anders moet ik binnenkort weer naar de gyn. Voor jou ook een paar spannende dagen, hoop op een goed resultaat!!!!!!! Liefs Schippertje
lief van je elvira!!!! jij staat er toch ook nogsteeds mooi voor? nogsteeds geen duivels te zien hier!! morgenochtend temp ik weer en wanneer mn temp lekker hoog is gooi ik er maar eens een testje tegen aan... ik heb niet erg goede hoop.....(weinig symptomen...), maar beste symptoom is volgens mij het uitblijven van mijn menstruatie.... vandaag heel veel check-ups gedaan op het toilet, tampon-test, en gevreeen ......maar geen spoortje! liefs elfje
Zou leuk zijn als we (Ceacilia, Elfje en ik en wie weet nog meer) allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend zijn... Soms is er hoop, en soms is er een megadip!!! Vanmiddag een megadip, maar nu weer een klein beetje hoop!!! (ook gevreeen en geen spoortje! Liefs Schippertje
helaas lieve meiden!!! vanochtend om 6 uur, was mijn temp gezakt naar 36,2.... GAME OVER!! later op de ochtend naar het toilet gegaan...en een flink bloedbad enige lichtpuntje...ik weet dat mijn eisprong dus is geweest met de clomid, ik heb een goede luteale fase en ik kan nu de volgende cyclus beter inschatten..... het was ook wel heel veel geluk geweest, wanneer het in de eerste ronde met clomid zou zijn gelukt!!! ik schuif dus weer naar de volgende maand liefs elfje
Wat akelig om te horen Elfje, ik had goede hoop voor je... misschien wel omdat je er zelf zo positief in stond! Ik vroeg me af of je verder geen klachten hebt van de Clomid, wil je zeker niets aanpraten maar ik kreeg de eerste twee maanden na mijn eisprong overal last van: Hevige menstruatiepijn, gespannen borsten en huilbuien. Eigenlijk gaf mijn lichaam me het idee dat ik zwanger zou zijn. Heb jij dat verder niet? Ik lees er niet zo veel over.... Het is in ieder geval positief dat Clomid aanslaat, en je kan door naar de volgende ronde!!! Al begrijp ik dat de teleurstelling vandaag meer aanwezig zal zijn dan de blijdschap! Liefs, Schippertje
hoi schippertje, ik heb gelukkig weinig last gehad van de clomid zelf.... na mijn eisprong had ik zo nu en dan een ongi-gevoel, en voelde me opgeblazen... zo nu en dan licht in mijn hoofd, en iets wat leek op misselijkheid. wat me het meest opviel was; dat ik heel erg moe was en weinig energie had... van mijn borsten heb ik helemaal geen last gehad, en vandaag nogsteeds niet gelukkig... over die mood swings bij clomid heb ik veel gelezen, maar dat is me dus bespaard gebleven... ik start nu maandag weer met clomid, en hoop niet dat deze keer de bijwerkingen wel de kop op komen steken! liefs elfje
Elfje, balen meid... ik had gehoopt dat we samen zouden aftellen naar januari 2007... Komende ronde hopelijk meer succes. Bij mij sloeg de Clomid de tweede ronde veel beter aan als de eerste. Mijn cyclus ging van 35 (ronde 1) naar 28 dagen. En het was raak dus ik hoop dat ronde 2 voor jou net zo succesvol is als de mijne was! Schippertje, Begrijp ik goed dat je nog geen temp verhoging hebt? Heb je dan wel een eisprong gehad? Als er maandag nog niets gebeurt is zou ik de gyn bellen. Alles beter als wachten. De eerste ronde had ik van de Clomid weinig bijwerkingen, ik hield alleen meer vocht vast met name in mijn gezicht. De tweede ronde kwam er vochtvasthouden in mijn armen bij... en had ik bloedvlekken met de eisprong...en vanaf 3 dagen hierna ongelooflijk pijnlijke tepels en gespannen borsten. En sinds donderdag (mijn NOD) ben ik de hele dag misselijk. (en met de hele dag bedoel ik geen ochtendmisselijkheid maar gewoon 24 uur per dag...) Succes meiden!
lief van je!!!!! ik hoop ook erg dat deze volgende ronde, net als die van jou korter is.....ik ga er in elk geval rekening mee houden met klussen... ronde van 28 klinkt als muziek in mijn oren, deze was voor mij 33 dagen.... maandag bel ik de gyneacoloog weer op, om een afspraak te maken voor mijn eerste fm.. caecilia, hopelijk blijf je ons een beetje volgen... jij bent voor mij een voorbeeld dat ik graag zou willen volgen!!! geniet van je roze wolk, ik kom echt naast je zitten, al duurt het ietsje langer.... liefs elfje
Nou, zware dag achter de rug!!! Ik zat vandaag nog geen half uur op de motor en ik begon buikpijn te krijgen. Dacht eerst menstruatiepijn, maar kon het niet echt goed plaatsen! Dus wij (midden op de afsluitdijk) de motor aan de kant gezet... Wat doen we, stoppen of doorgaan... Toch maar doorgegaan en toen ging het beter. Ik was alleen zo bang toen ik die buikpijn had... stel dat er wel sprake is van een zwangerschap... en dat het misgaat... Gelukkig was de buikpijn snel over, en is er nog steeds geen aanwijzing van opkomende duivels. Ik heb op 4 mei contact gehad met de assistente van mijn Gyn. Ik moest toen om half 5 terugbellen, maar door mijn vakantie is dat er niet van gekomen. Dus vrijdag weer geprobeerd, maar niemand bereikbaar i.v.m. 5 mei! Nu maandag maar weer bellen. Ben nog erg aan het twijfelen over het wel of niet testen morgen! Ik heb de laatste week mijn temperatuur niet meer opgenomen, maar vanmorgen wel weer eens. En wat denk je, 37,27 en zo hoog is deze nog nooit geweest!!! MAAR: 2 uur later opgenomen dan anders, dus ik zal morgen nog een keer op de normale tijd temperaturen.... Maar die onzekerheid!!!!!! Caecilia, het is een goed teken dat je misselijk bent, hoort een beetje bij het zwanger-zijn-gevoel... Nu kan je er echt niet onderuit! En Elfje, onze tijd komt nog wel!!! Liefs, Schippertje
schippertje!! als je van die onzekerheid af wilt...., moet je denk ik toch even testen..... maandag sowieso even contact opnemen met je gyneacoloog!! je moet denk ik niet te lang wachten.... daar heb je niets aan! zo kun je geen volgende stap nemen...... hopelijk ben je gewoon lekker zwanger, en hoef je ook geen verdere stappen te ondernemen! sterkte meissie! hou ons op de hoogte! liefs elfje
Oke, morgen (of eigenlijk vandaag) doe ik een test.... Laten we er het beste van hopen, meer dan dat kunnen we niet doen! Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
Nou, ik zat vanmorgen om half 8 op de wc... Test gedaan... en daarna 3 minuten wachten. Wat duurt dat lang dan!!! Maar goed, net wat ik al dacht: NIET ZWANGER. Blijkbaar heeft de Clomid zijn werk niet meer gedaan, want ik had vanmorgen ook weer een lage temperatuur. Heb nu even een flinke dip. Ben nog jong, we kunnen ook een tijdje stoppen... misschien wat reizen maken of ons huis opknappen en over een jaar of 2/3 weer verder gaan... Ik weet het even niet meer... Misschien moet ik ook wel niet opgeven! Nou, morgen de Gyn bellen en hopen dat zij er een beetje serieus mee omgaan... Wordt vervolgt! Liefs, Schippertje
he wat balen schippertje!!! ik zou idd contact opnemen met je gyneacoloog! heb je wel tussentijdse controles gehad? ik heb vorige cyclus op dag 11 en dag 17 een follikel meting gehad mbv een inwendige echo....op dag 17 was toen een op springen staant eitje te zien, zodoende weet ik dat ik die zelfde dag, of de dag erna mijn eisprong heb gehad.... wanneer er op dag 17 toen niets te zien was geweest, was mijn gyn van plan mijn cyclus weer af te breken, en de dosis clomid te verhogen! hopelijk neemt jou gyn je serieus, en kijkt hij idd even naar je progesteronwaardes om te zien of er uberhaupt een eisprong is geweest. zo niet kun je misschien starten met een hogere dosis? heel veel succes meid! liefs elfje
Hoi Elfje, ik heb alleen de eerste maand echt onder controle gestaan... en toen zag alles er goed uit. Cyclus van 30 dagen, regelmatige temperatuur.... dus niks mis mee. Ik heb toen bericht gekregen dat we een half jaar moesten 'proberen' en als het dan niet gelukt was konden we terugkomen... Zal ze wel even achter de broek aanzitten in het ziekenhuis... Liefs Schippertje
dat zou ik zeker doen! je hoort volgens mij wel vaker, dat het soms een cyclus niet aanslaat....en om dan maar af te wachten....... hopelijk weet je gauw meer! liefs elfje
@schippertje, Zeker het ziekenhuis bellen. Een half jaar proberen is zo vaag. Als je cyclus langer duurt als 40 dagen zullen ze je zeker verder onderzoeken. Meestal als je zelf om meer controle vraagt krijg je die gek genoeg... Sterkte meid. @elfje, vind het super dat je zo positief reageerd dat kan alleen maar helpen bij de komende ronde!
@ elfje, wat jammer zeg dat de zich weer hebben laten zien! ikzelf was zo teleur gesteld toen ze tevoorscijn kwamen. zal ik het dan maar voordoen hoe het moet ? dan volg jij mij gewoon! ik heb de laatste week wel last van stemmings wisselingen, maar weet niet of dat komt door de clomid, onzekerheid over een eisprong of gewoon doordat ik gestopt ben met roken ! heel veel sterkte weer voor iedereen
jaaa runner! laat eens zien hoe dat moet!!!! hihihihi ik ga jou nu inderdaad gewoon volgen! hou vol! zo zonder die sigaretten!! liefs elfje
Vanmorgen weer contact gehad met Gyn.... deze draagt me over naar een fertiliteits-arts, en deze gaat weer de nodige onderzoeken doen. Moet ook (tijdelijk???) stoppen met Clomid... gelukkig kan ik de 18e al terecht bij die andere arts, dus dat is te overzien... Hoop dat jullie net als Ceacilia meer baat hebben bij Clomid! Succes, en we houden elkaar op de hoogte! Liefs Schippertje