vragen over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Peetje ik heb eerder ook Clomid gebruikt en had ook vaak last van mijn (onder)buik, ook bij het gaan zitten. Het begon vaak al iets als ik op CD 7-8 zat en werd dan vaak langzaamaan wat heftiger, meestal duurde dit wel tot aan de pregnyl en nam het daarna weer wat af. Om overigens plaats te maken voor buikpijn van de zenuwen in die wachtweken.....
    Ieder mens reageerd anders op de dosering clomid, maar krijg jij ook niet binnenkort een echo, dan is er nog meer duidelijk te zien hoe het er daarbinnen mee staat. Wens je veel succes!
    Kirby fijn dat het al iets beter met je gaat, geef het ook de tijd...dat heeft het ook zeker nodig. Kan me voorstellen dat je ook wel weer verder wilt, wens je aankomende ronde ook heel veel geluk! En misschien samen redelijk gelijk op. Als de uitgangsecho dinsdag goed is start ik weer met de Menopur.
    Elfje hoe gaat het met je? Mag je nu ook over een weekje of 3 voor 1e echo bij de gyn?
    Marjo veel plezier met shoppen vandaag!
    Verder gaat het hier wel, moet me ook echt weer oppeppen voor volgende ronde.....soms zakt de moed je wel eens in de schoenen, maar ws als ik straks weer met meds bezig ben komt het wel weer..hoop ik.
    Verder gaat vandaag de adoptieaanvraag op de bus....mannetje en ik hebben besloten dat we niet willen wachten met indienen van aanvraag tot we aan het eind zijn van onze behandelingen....Is wel heel heftig maar geeft dus bepaalde soort van rust.

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Aldonza, wij hebben vorige maand ook onze adoptieaanvraag op de bus gedaan. Ik heb het eigenlijk bewust nog even stil gehouden hier. We zijn er absoluut nog niet over uit of we -mocht het zover komen- aan IVF oid zouden beginnen, het spuiten vind ik eigenlijk al verder gaan dan mijn eigen 'grens'.. Als zelf kinderen krijgen niet mag lukken ben ik absoluut een voorstander van adoptie, al weet ik dat dat ook een lange en moeizame weg kan zijn. Wij hebben er ook voor gekozen niet ons in te schrijven als we 'uitbehandeld' zijn gezien de lange wachttijden. Als je er eens over wilt kletsen, je mag me altijd pb'en!
    Sterkte deze ronde!

Kus Mar

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    :) :) :) Hij zat er 2.3 was hij! :) :) :)

Ben echt blij der mee.
    Hij had al gesprongen moeten wezen volgense de gyn maar kon ook vandaag of morgen nog.
    Moet donderdag weer terug om te kijken of ie gesprongen was.
    Dus gaan goed klussen deze dagen ;)

@Marjo & Aldonza.

Vind het knap van jullie.
    Zelf zouden wij nooit adopteren.
    Tis toch mooi voor die kindjes dat ze goed terecht komen.
    Ook suc6 allebei daar mee toegewenst.

Gr Simone

4. Jumeirah

Jumeirah Lid

1 sep 2006
    49
    0
    0
    Dubai
    :thumup: Moon, super flink klussen :) veel plezier.

Marjo - Aldonza, Hubby had ook adoptie voor gesteld. Maar dat is dus erg lastig vanuit hier. Het is in Dubai illegaal. Dus geen instanties die helpen.
    Het voordeel is weer wel dat we niet aan de Nederlandse procedure hoeven te voldoen. Die vervalt ineens als je in het buitenland woont (?). Dus alleen procedure van het land waar een kindje vandaan komt. Maarja....niemand gaat je daar dus mee helpen hier....!
    Het kan alleen vanuit Libanon met "hulp" maar alleen als je Christelijk bent.

Dus voorlopig blijf ik maar heeeeeeeeeeeeel hard hopen dat het ons zelf gaat lukken!

Annika, zou wel een leuk kadootje zijn op je verjaardag.

Kirby, heel veel succes met deze ronde zal voor je duimen.

Hier gaat het verder lekker met wachten. Nog tot en met vrijdag. M'n temp blijft lekker hoog en alle stroopwafels zijn op. Gelukkig iets positiefs want we moeten dus echt ons huis uit. En nu maar hopen dat we weer iets leuks vinden. Het is ongeveer als een huurhuis zoeken in Amsterdam alles vol of te duur.

Maar, ga lekker de komende paar dagen onder water genieten van de visjes. (dat kan nu nog!)

Liefs allemaal.

5. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

ja het zal zeker een leuk kadootje zijn.
    heb het vandaag wel iets bloedverlies gehad.

veel liefs Annika

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Alles goed met jullie?

Deze morgen dus weer beginnen aan de Clomid, 2 pilletjes per dag nu, nog geen bijwerkingen tot nu tot maar dat heb ik nooit de eerste dag, behalve dan dat ik wat neerslachtig ben. Ik hoop maar dat ik niet weer zoveel buikpijn krijg als de allereerste ronde met clomid (moest toen ook 100 mg nemen), had toen maar liefst 6 follikels, maar dat zal nu wel niet het geval zijn gezien mijn lichaam al een beetje gewend is aan de Clomid.

Hier in Belgie kon je Menopur (tot 1/10/2006) kopen voor 10-15€ per doos, vanaf 1 oktober is dat alleen nog zo voor de mensen die echt kunnen aantonen dat ze vruchtbaarheidsproblemen hebben, slecht zaad of zo, maar de mensen met onbegrepen onvruchtbaarheid zullen vanaf nu dus 200€ per doos moeten betalen! Ik spuit nu wel geen Menopur maar ik vind dit dus zo verschrikkelijk hé! Kindjes krijgen wordt dus echt enkel voor de rijkelui! GRMBL!

Wij zullen trouwens kort na nieuwjaar ook de adoptieprocedure opstarten. Denk dat we dan in het voorjaar al aan de cursus kunnen beginnen... Wij waren altijd al van plan om te adopteren, zelfs naast onze eigen kinderen. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier in België moet je 25 zijn om te mogen adopteren, maar je mag wel al aan de procedure beginnen. Dusjah, we beginnen eraan kort voor mijn 24 ste verjaardag in de hoop om dan toch ten laatste enkele maanden na mijn 25 ste verjaardag een ukje te hebben... Wij zijn wel van plan zowiezo door te gaan voor ICSI enz, mocht het niet lukken...

Annika, hoop dat het je duivels niet zijn meid! Duim voor je!

Jumeirah, veel plezier en succes met je huizenjacht :)

Moon, heel veel klusplezier ;)

Marjo, hoe was het shoppen? Hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje?

Liefs

Kirby

7. annika1985

hoi hoi.

het zet gewoon niet door.
    dus ik ga morgen of overmorgen ff testen.

veel liefs Annika
    ps ben wel erg misselijk he bvandaag weer mijn avond eten iet helemaal op.

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Succes!

9. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee meiden!
    alles goed hier?

ik begin langzaam maar zeker een beetje te wennen aan het idee.....maar het blijft onwerkelijk!

24 okt. heb ik de eerste echo!

liefs elfje

10. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?

Elfje, gelukkig begint het nu een beetje tot je door te dringen, ik snap dat dit even tijd nodig heeft, vergeet niet te genieten!

Annika, wat spannend, ik ga voor je duimen, morgen of overmorgen testen, spannend!

Met mij gaat het goed, ik heb wel hele erge pijn in mijn rug gehad, ik heb tijdens een escalatie op mijn werk (ik werk met sterk gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten) heb ik een verkeerde beweging gemaakt.
    Ik kon vrijdagavond amper bewegen van de pijn.
    Zaterdag heb ik mij ziek gemeld (dat vind ik altijd erg lastig maar het ging echt niet), zaterdagavond ging het beter en ik ben zondag weer gaan werken (licht werk).
    Mijn collega is fysiotherapeut (hij vind het gewoon ontzettend leuk om bij ons als groepsbegeleider te werken in het weekend) en hij heeft naar mijn rug gekeken.
    Er zat een wervel niet goed en deze heeft hij een soort rechtgeknakt (deed geen pijn).
    Nu heb ik gewoon helemaal geen last meer, het is een wonder, ik doe nog wel rustig aan.

Vandaag is de 29-ste dag van mijn cyclus, ik zal woensdag even een afspraak maken om het zaad van mijn vriend weg te brengen (heb ik nog steeds niet gedaan, ik ben soms een beetje laks), dit gaat morgen niet lukken want dan ben ik de hele dag op cursus.
    Ook moet ik nog even bellen voor de uitslagen van mijn bloedonderzoek (progesteron).
    Ik ben benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden, ik verwacht dit nog lang niet aangezien ik 17 september nog geen zichtbaar groot eitje had.
    Het duurt allemaal zo lang en dat vind ik wel lastig.
    Ik heb de laatste tijd niet zoveel geschreven maar ik verlies jullie geen dag uit het oog ;)

Groetjes van Senna

11. annika1985

hoi hoi.

het is zeker spannend.
    maar word zo moe van mezelf.

veel liefs Annika

12. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee senna,
    goed zijn die fysio's he! ;) ;) hihihi

ik hoop dat je snel een beetje duidelijkheid krijgt in je cyclus!
    en het zaad van je lief perfect is!

liefs elfje

13. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ja een fysio kan wonderen verrichten (ik zag mijzelf al weken in de ziektewet zitten, en ik vind werken zo leuk).
    Ik had een bewoner zijn been opgetilt en toen heb ik mijn bovenlijf gedraaid en dit was volgens mij de verkeerde beweging.
    En Elfje, heb je al wat mensen verteld van je zwangerschap?

Groetjes Senna

14. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    nee, ik wil nog eventjes wachten.... ik probeer het uit te stellen, ik weet alleen niet hoelang dat zou kunnen duren!

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey meiden,

Balen van je rug zeg Senna. Het kan je er zo ineens inschieten dan. Heb dat een keer met mijn nek gehad, werd wakker en had 2 spieren gescheurd door een rare beweging 's nachts..
    Hopelijk knap je gauw op mbv je fysio en komen de duivels sowieso 9 maand niet door!

Elfje: Ik ga voor je duimen 24 oktober! Dat er maar een mooi beebje te zien is! Spannende tijd zeg! Hoop echt dat ik gauw naast je mag zitten!
    Vanaf wanneer voelde jij eigenlijk 'iets'?

Annika: Ben benieuwd wat er uit je test komt! Laat je het gauw weten? Sterkte!

Kirby: Wat een achterlijke regel zeg :x Daar kan ik ook boos om worden, alsof onbegrepen niet erg is! Ik ga voor je duimen dat het bij jullie niet zover komt en je gauw weer zwanger bent en blijft!

Moon: Klus ze! ;)

Jumeirah: Ren jij es even gauw naar de winkel voor nieuwe stroopwafels, hihi ;)
    Ik hoop dat je zwanger bent! Voel je al wat 'verdachte' dingetjes? Balen van jullie huis trouwens, hopelijk vinden jullie gauw wat nieuws!

Hier gaat het best goed! Ik ben gisteren echt asociaal wezen shoppen 8)
    Was met mn moeder en zus winkelen en mn moeder stond erop dat ze bijna alles voor ons betaalde, kwam steeds met truitjes enzo aanzetten, echt super lief! Hebben haar daarna lekker mee uit eten genomen! Was een geslaagd dagje, wel helemal gaar toen ik thuis kwam, maar ben vandaag gelukkig ook nog vrij :)
    Verder voel ik nog niet veel bijzonders eigenlijk, wel bij vlagen zere borsten.. Nog een dikke week wachten!

Liefs
    Mar

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier gaat alles goed alleen volop veel steken in me buik.
    Ik hoop dat ie springt had testje gedaan vanmorgen maar die gaf nog niks aan.
    Zijn der hier wel maar waar ze niet bij sprongen? Als dat telkens is krijg je daar dan ook weer iets voor ofzo?

@ annika
    Spannend hoor..

@ senna.
    Das vervelend dat het in je rug geschoten is.
    Fysio doet meestal wel wonderen.
    Ik loop al paar jaar bij de fysio voor die rot rug.

@ marjo
    Hihi lekker toch even shoppen.
    Even lekker genieten.

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marjo toch wel grappig om te horen dat er hier al meer mensen nadenken/bezig zijn met adoptie. Zoals ik het nu bekijk willen we ook echt wel voor IVF gaan, maar mocht het dan niet lukken dan willen we niet dan pas de aanvraag nog op moeten sturen. Ik weet dat het samen mag lopen, ik weet alleen dat er geen huisbezoek plaats zal vinden als men nog in behandeling is, maar tegen die tijd dat ze daarvoor zouden komen zijn we al zover verder, dan zijn wij echt wel uitbehandeld. Lekker wezen shoppen dus, klinkt heel gezellig. Veel succes met die laatste week wachten, hopelijk mag je snel Elfje volgen.
    Het verbaasde me dan ook Kirby om te lezen dat je met nieuwjaar misschien de adoptie aanvraag de deur uitdoet en dan al in het voorjaar verwacht met VIA cursus te beginnen? Hier duurt het zeker wel 12-15 maanden voordat je ws oproep krijgt voor die cursus (vandaar dat we dus nu al aangemeld hebben). En je zegt dat je net voor je 24e verjaardag de aanvraag doet en dan misschien nog op je 25e een kindje hebt geadopteerd? Is het bij jullie dan zoveel korter die hele procedure? Hier kun je toch echt wel rekening houden met minimaal 3-5 jaar. Maarja, misschien dat de wachtlijsten bij jullie minder lang zijn.
    Ik was ook stomverbaasd over het feit dat de Menopur voor mensen met onbegrepen onvruchtbaarheid 200 euro kost. Gelukkig woon ik dan in Nederland, ook al zou ik ze zelf moeten betalen dan ben ik 'maar' 118 euro per setje van 5 kwijt. Ach wereld steekt zo krom in mekaar soms.
    Jumeirah wat lastig dat je nu op stel en sprong op zoek moet naar andere woning, wens je hierbij heel veel succes. En natuurlijk met het wachten....
    Annika wens je succes met testen....morgen gooi je er dus testje tegenaan denk je?
    Senna auwa dat klinkt niet prettig.....lang leve de fysiotherapeut. Zo'n verkeerde beweging is zo snel gemaakt....dan ben je weer even tijdje bewust met hoe je tilt en draait, maar eigenlijk moet je dit continu zijn, lastig he?! Hopelijk goede uitslag van zaad.
    Moon je kunt al tijdje van tevoren flinke steken hebben hoor, maar hoop dat je ovu test binnenkort aangeeft dat hij gaat springen. Als eitje groot genoeg groeit zal hij toch wel springen lijkt me....maar ik weet dat ze soms pregnyl geven om dit meer te reguleren....maar komt vast hoor die eggjump!
    Elfje op naar 24 oktober en dat je dan een prachtig hartje kunt zien! Lastig lijkt me dat dat je zo blij bent dat het raak is, maar het eigenlijk ook nog even voor je wilt houden...ben benieuwd hoe lang je het vol houdt!
    Ben ik nu niemand vergeten....vast wel, maar niet bewust hoor.
    Vanmorgen naar gyn geweest alles zag er rustig uit dus start hierzo vanavond weer met spuiten van de Menopur....huppakee..........ronde 5 hier we come!

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wist ik echt niet dat het zo'n pijn kon geven.
    Volgens de gyn had hij al gesprongen moeten wezen.
    Ze had het er over dat als ie dat niet deed hij blijft zitten en dan een cyste wordt.
    En dat ie dan de volgende x knapt.
    Maar goed hoop dat hij toch niet blijft zitten.
    Heel spannend allemaal.
    Maar was wel erg blij dat er iets zat.
    Beter iets dan niets toch.

19. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Kirby, ik heb er helemaal over heen gelezen dat jullie na het nieuwe jaar ook een adoptieaanvraag willen indienen. Ik vind het ook een hele korte wachttijd tot aan de VIA cursus :eek: Zit dat echt anders bij jullie?.
    Hier is de wachttijd vanaf de aanvraag totdat je je kindje bij je mag hebben zeker 3 tot meer dan 5 jaar!

Sterkte met spuiten Aldonza! Hopelijk heb je deze maand resultaat meid! Duimpjes draaien hoor!

Moon: Ik heb een keer gehad (mijn eerste eisprong met clomid) dat mij follikel was doorgegroeid tot 31.7 mm. :confused: Hij is toen wel uitzichzelf gesprongen, de gyn wilde pregnyl geven maar maakte nog een extra echo en toen bleek ie verdwenen te zijn. Vlgs mij kunnen ze tussen de 2 en 3 cm. springen. Hopelijk wordt je pijn gauw minder!

Liefs
    Marjo

20. annika1985

hoi hoi.

hier een berichtje van mij.
    ik heb weer negatief getest vandaag. maar was gister ook al wat bloed velroren en nou heeft het net doorgezet dus mag morgen aan de 100 mg clomid.

veel liefs Annika

Deel Deze Pagina