Hallo meiden, Het zaad van mijn vriend blijk niet goed te zijn. Nog niet alle onderzoeksresultaten zijn binnen, dus we weten nog niet precies welke behandeling we krijgen. De arts zei vorige week, een goede kans voor IUI en anders IVF, dus afwachten maar. Wij krijgen vanmiddag een samenlevingstest. Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat de gevolgen zijn als de uitslag positief is en wat de gevolgen zijn als de uitslag negeatief is. Heb je bijvoorbeerld een positieve samenlevingstest nodig voor IUI? Ben benieuwd naar de reacties Groetjes Roca
@ Roca81: Ja ook daar heb je een positieve samenlevingstest voor nodig meid! Het zaad moet in staat zijn door je slijmvlies heen te komen! Welke testen hebben ze zoal bij je ventje gedaan als ik vragen mag? Mijn ventje heeft ook SUBZAAD! Na 4 IUI wordt het nu waarschijnlijk IVF/ICSI. Sterkte! Suc6! Groetjes Marjo
Twee keer een zaadonderzoek gehad 1e uitslag: heel slecht, uitslag heel misschien IVF en anders ISCI 2e uitslag: een stuk hoopvoller, grote kans voor IUI en anders zeker IVF. Bij de 2e uitslag waren veel meer zaadcellen, waren de zaadcellen een stuk beweeglijker en de vorm was klein beetje beter. Dus.... pfff... vind het toch spannend. Hoop zo op een positieve test! Groetjes Roca
@ Roca81: Hoop met je mee meid! 1e IUI: 2,4 mln 2e IUI: 0,5 mln 3e IUI: 0,2 mln 4e IUI: 4,4 mln Na de evt. punctie wordt gekeken naar hoe het er dan voorstaan en dan maken ze de keuze IVF of ICSI. Sterkte en suc6! Groetjes Marjo
@ Roca81: Maar ik zie net dat dit je meest vruchtbare dag is. Gebruik hem goed! En wie weet.... Suc6! Groetjes Marjo
We hebben vanmorgen geklust, we hadden huiswerk mee gekregen van de fertiliteitsarst, dus nu maar afwachten. Vanmorgen is mijn temperatuur gelukkig niet omhoog gegaan, tevens op de ovulatietest van vandaag een iets dikkere streep dan gisteren. De arts was gisteren namelijk beetje bang dat mijn eitje al zou gaan springen, omdat het al zo groot was, 24 mm. Dus ik was ook al bang dat we deze ronde te laat zouden zijn voor een samenonderzoek. Maar als alles goed is, heb ik morgen pas mijn eisprong en is vandaag mijn vruchtbaarste dag. Groetjes Roca
Hé roca, Ik weet niet of de smenlevingstest positiev moet zijn, hij was het bij ons wel iig. Maar bij iui wordt het zaad voorbij het slijmvlies in de bmm ingebracht. Vraag het anders vanmiddag even na. Liefs Lydia
Ik wilde hetzelfde zeggen als Lydia vraag me ook af of je slt echt positief moet zijn voor IUI...heeft meer met aantal zaadcellen na wassing te maken. Bij IUI omzeil je het bm slijmvlies dus zelfs al zouden de zaadcellen niet in jouw slijmvlies overleven, dat omzeil je dus al met IUI. Heel veel succes vanmiddag en hopelijk goed nieuws en mogen jullie binnenkort eerst starten met IUI.
hey meiden, mijn mannetje had 'plakzaad' alles kleefde aanelkaar, na opwerking door het lab werd ineens zijn zaad voor 90% vruchtbaar! Nu eindelijk na 9 IUI's kan ik zeggen.. IK WORD MAMA dus heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel suc6 liefs mandy
Roca , Bij ons was eerste keer negatief en 2e keer positief . Hangt ook van het juiste moment af. De zaadcellen blijven langer levend in vruchtbaar slijm. Ik heb inmiddels de 5e IUI gehad. Bij ons zijn de zwemmers goed.
Hoi Hoi, Hopelijk heb je een goede uitslag gehad! Bij ons was de samenlevingstest positief en kwamen we in aanmerking voor IUI.
Hallo allemaal even een update-je van mij. We zijn vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor een samenlevingstest. Helaas was er geen eitje meer te zien op de echo, dus mijn eitje was al gesprongen. Net dus een verkeerde timing. Dus, dat is niet zo goed voor een samenlevingstest, deze was niet slecht maar ook niet goed. Er waren zaadcellen aan het zwemmen, maar wel waren niet zo snel. Volgende maand dus weer een samenlevingstest. Hoe nu verder? Tja.. weet niet of dit nu goed nieuws is of niet?! Alle onderzoeken zijn nu binnen, en behalve het (langzame)zaad, is alles goed. Bij ons is de kans op een spontane zwangerschap nog zeker aanwezig, zei de arts. Daarom wachten we tot begin maart af, want dan moet mijn vriend weer sperma inleveren (de 3 maanden zijn dan voorbij). Als dit zaad dat niet goed is, wordt er volgens mij gekeken voor IUI. Ik moet volgende weer nog even bloed gaan prikken om te zien of ik een mooie eisprong heb gehad en dan moet ik de volgende cyclus op dag 10 weer terug komen. De arts heeft echt benadrukt dat we echt wel kansen hebben op een spontane zwangerschap, ook deze maand. We hoeven ons echt nog geen zorgen te maken. Het kan dus alleen wat langer duren. We hoeven dus nog niet te denken aan IUI, IVF of zelfs ICSI. Dat vind ik dus wel fijn. Aan de ene kant ben ik blij dat we nog spontaan zwanger kunnen worden, maar aan de andere kant, waarom is dat in de 14 rondes hiervoor niet gelukt? Beetje dubbel gevoel dus teleurstelling en blijdschap. Op dit moment zwemmen de zaadjes richting mn eitje, alleen moeten ze iets meer tempo gaan maken, haha. Dus we hebben gewoon weer hoop voor deze maand, dus we wachten lekker af. Groetjes Roca