Hoe lang en vooral hoe veel bloedverlies hadden jullie na het plaatsen van een GyneFix spiraal? Die van mij is 48 uur geleden geplaatst, zonder al te veel pijn. Ik had op die dag zelf wat spotting en wat stolsels, logisch natuurlijk. Maar sindsdien is het bloeden steeds heviger aan het worden: 24 uur na de plaatsing was het al zo veel als een lichte menstruatie, en 36 uur na de plaatsing zo veel als een normale menstruatie. Nu, 48 uur later, is het nog steeds zo veel als een normale menstruatie. Is dit normaal? Of kan ik morgen beter even de kliniek bellen? (Dit is overigens niet mijn "echte" menstruatie, ik zit pas op dag 13 van mijn cyclus en mijn eisprong is nog niet eens geweest.)
Ik heb de GyneFix nu bijna 2 jaar. Ik dacht dat de 1ste maand na plaatsen het ergste was qua bloeden. Sindsdien elke maand 7 dagen 'ongesteld' soms wat heftiger dan normaal.. Verder nergens last van!
Ik had geen last van bloedverlies. Maar het plaatsen was wel een hel! Mijn menstruaties zijn minder pijnlijk en minder lang geworden. Je kan altijd even je gyn bellen voor zekerheid!
Dank jullie voor jullie reacties! Twee dagen na mijn berichtje is het bloeden minder geworden, en heb ik nog een aantal dagen licht gespot. Ik heb de kliniek opgebeld en hoewel de arts de hevige bloeding vreemd vond, was ze niet bezorgd. Ze dacht eerst aan perforatie, maar aangezien ik het draadje nog prima kon voelen en die keurig op z'n plek bleef, was dat een teken dat de GyneFix nog zat waar hij hoorde. Waarschijnlijk is tijdens de plaatsing gewoon een bloedvat geprikt en kwam daar het bloed vandaan. Ik kon het dus gewoon even aankijken, en niet veel later was het bloeden dus opgehouden. Geen zorgen dus. Wat ik wel nu heb, is dat ik weer begin te bloeden na het vrijen. Zo veel als een lichte menstruatie, dat na een dagje weer ophoud. Ook heb ik daarbij pijn in mijn baarmoeder, duidelijk afkomstig van de prikplek van de GyneFix. Mijn man en ik vrijen langzaam en voorzichtig, dus daar ligt het niet aan Heeft één van jullie dit meegemaakt? En zo ja, wanneer bloedde je niet meer na het vrijen?
Inmiddels heb ik het ook niet meer. Nadat ik mijn eerste menstruatie had gehad met de GyneFix waren al veel van mijn klachten over. Ik bloed niet meer na de seks en heb ook geen krampen/pijn meer aan de prikplek na de seks. Wel blijf ik gewoon tussendoor regelmatig krampjes/pijntjes aan de prikplek houden, terwijl ik dan niks raars doe. Best irritant eigenlijk. Het lijkt wel minder te worden, dus ik wacht nog even af. Overigens spot ik ook héél licht rondom mijn eisprong. Dat was ook zo toen ik de Multiload had. Zonder spiraal heb ik daar geen last van.