Van wat ik heb gehoord maakt de prikpil een zooitje van je lichaam. Voor mij nooit meer. Je kunt in mijn ogen beter stoppen en mocht er nog geen directe kinderen zijn op een lichte pil gaan of tijdens vruchtbare periodes veilig vrijen. Wat ik ook weleens heb gehoord is dat bij onregelmatige cyclus de huisarts ook weleens adviseert tijdelijk de gewone pil te slikken om een normale cyclus op te wekken.
Bij mijn eerste ben ik 6 maanden aan het ontpellen geweest en nam toen bijna een jaar de prikpil na 8 maanden zwanger dit werd een mk, na 10 maanden zwanger wederom een mk (dit kwam niet door de prikpil btw) en na 15 maanden was ik zwanger van mijn zoon. Toen na de geboorte weer de prikpil (behalve condooms zijn er geen alternatieven voor mij) en heb ik weer een jaar tot anderhalf jaar de prikpil gebruikt. Na 6 maanden weer een cyclus (daarvoor elke 2 weken een bloeding die een week aanhield dus week bloed, week niet, week bloed etc) en met 8 maanden zwanger van onze dochter geraakt. Hier komt er om medische redenen geen derde dus ik ben weer aan de prikpil gegaan.
Ik heb ook alleen maar ellende gehad met de prik pil.. Naast de 15 kilo die ik aangekomen ben.. Duurde het een jaar voor ik weer enigsinds ongesteld ben geworden.. (Paar druppels) en meer dan 2 jaar voor dat ik zwanger werd.. Mijn dokter had alleen gezegd dat het iets langer kon duren voordat je pil volledig is uitgewerkt.. Maar je weet maar nooit.. Mijn stiefmoeder was 2 weken te laat met de prikpil en ik heb nu een leuk broertje.. Dus je weet het niet.. Maar de meeste verhalen die ik hoor zijn niet zo positief! Heel veel succes!