Ik heb altijd begrepen dat een innesteling plaatsvindt vlak voor je NOD (5-9 dagen na de bevruchting) en dat er dan vanaf dát moment HCG wordt aangemaakt, hetgeen je met een zw.sch.test kunt opsporen en je dus weet dat je zwanger bent. En dat je dit soms met een innestelingsbloeding en/of kramp kan worden waargenomen. Wat is dan het verhaal van een 'diepere innesteling'? Ik heb geprobeerd op internet daar iets over op te zoeken, maar ik kan weinig tot niks vinden (meestal verhalen van dames op fora). Ik ben bijna 5wk zwanger (voor mijn NOD geen innesteling gespot, geen bloeding of buikpijn) en had een kleine bloeding vannacht/vanmorgen (roze/oranje/lichtrood en toen weer via bruinig naar zero) in combinatie met een paar uur constante buikpijn. Mijn VK gaf aan dat dit mogelijk 'de' innesteling was, maar dit kan toch helemaal niet? Ik heb al 1,5 wk positieve testen, die netjes oplopen (vanmorgen knaltest; beiden strepen even donker). Als het dan een diepere innesteling is, hoe gaat dit dan in zijn werk? Ik ben eigenlijk op zoek naar wat medische (achtergrond)informatie hierover, iemand hiermee bekend of heeft iemand een link? Iemand hier trouwens ook zelf ervaring mee? Alvast bedankt!
Diepere innesteling heb ik nooit van gehoord en heb toch zeker 6 innestelingen gehad. Heb dit slleen bij de laatste gevoeld. Wat ik me kan bedenken nu is dat er bij de innesteling war bloed is vrijgekomen wat je nu verliest. Licht bloedverlies komt vaker voor in de prille zwangerschap. Het kan ook het begin van een miskraam zijn..
Hier van 4 tot 10 weken regelmatig een mini bloeding gehad en bij mij bleven ze ook beweren dat het van een innesteling was. Geloof daar zelf niet zo veel van, dat duurt geen 6/7 weken natuurlijk. Zoals hierboven gezegd komt bloedverlies wel vaker voor op het begin. Kan begin van een miskraam zijn, maar kan ook gewoon prima blijven lopen. Ik duim voor je dat het het laatste is
Ja, de innesteling duurt een poosje. Het schijnt ze te zijn dat het begin van de innesteling voor je nod is en daarna duurt het een aantal weken voordat alles echt ingenesteld is. Of daar het bloed vandaan komt weet ik niet... kan ook een gesprongen bloedvaatje zijn of nog wat restjes bloed.