Ben t bijkolven beu, tips...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door snoebeltje, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hoi meiden
    Ik zit er n beetje doorheen.
    Op mijn vrije dagen ben ik 2 keer per dag aan t bijkolven, zeg maar uitpersen.
    Ik wil geen domperidon gebruiken en ik wil geen kv geven en ook nog geen koemelk, dat zeg ik alvast.

Ik kolf op werkdagen 100 cc.( Dat vind ik geen probleem, kolven op t werk. Het gaat om die vrije dagen ook nog kolven...) Dan kolf ik thuis tussendoor 2 keer 50 ongeveer. Dus mn meisje van 9 maanden krijgt bij de oppas 2 flessen van 150.

Nu wil ik graag dat bijkolven stoppen. Zou betekenen dat ze bij de oppas maar 2 keer 100 cc krijgt of misschien soms zelfs maar 2 keer 80. Ik zit te denken, is dat erg als de oppas haar gewoon wat extra te drinken geeft, slappe thee of water ofzo? Ze eet goed: s ochtends fruithapje, s middags half broodje en later een halve rijstwafel en s avonds groente en aardappeltje gepureerd, of olvarit soms.
    Denken jullie dat het kan? Ik ben 3 dagen per week aan t werk...

Heb het CB gevraagd maar dat zijn bij mij echt een stelletje :x:x:x!

Dank jullie wel

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb geen ervaringsverhaal voor je... maar...

ik denk dat je het gewoon moet gaan proberen... je merkt snel genoeg of ze er tevreden mee is denk ik...
    je kan het bijkolven altijd weer oppakken mocht het toch nodig zijn.

(wil je helemaal geen meds gebruiken om je tsr op te wekken/te versterken? want ik gebruik vanaf dat ik werk een neusspray die de tsr opwekt, ben nu even de naam kwijt..., en dat werkt hier goed!)

succes!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hoe oud is ze? :D

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Had ik in mn berichtje gezet, ze is 9 maanden;).
    Ik gebruik al neusspray :(

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik weet van een collega dat zij ook een stuk minder kolft dan haar kindje drinkt. Volgens mij 120cc terwijl haar kleine 200cc opdrinkt.
    Zij geeft gewoon die 120cc mee en haar kleine haalt thuis de schade wel weer in.

Hier drinkt ze momenteel maar amper 100 cc uit haar flessen bij de oppas. Ik maak 's morgens een flesje slappe rooibosthee klaar en over de dag door drinkt ze hooguit 100cc. Extra bv wil ze nl. niet en de thee vindt ze heerlijk.
    Ik kolf momenteel op m'n vrije dagen ook wel er wat bij omdat ze nu even niet zo lekker in haar vel zit en weinig drinkt en ik niet wil dat m'n productie erg achteruit hobbelt. Heb ik al last van als m'n ongi eraan zit te komen.

6. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    ja dat heb ik dus ook. Maar zoals ik al zei: ik ben echt moe van het bijkolven.
    Ik begrijp dus dat het kan?
    Wat voor thee mogen kindjes eigenlijk? gewone thee? maar daar zit toch ook gewoon caffeine (lees theeine) in?

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geef rooibosthee citrus en dan ook echt slap. Ongeveer 60cc heet water dan theezakje erin en dan nog 60cc koud water. Te sterk wil ze t ook niet drinken.
    Rooibos is zonder theeine.

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Zijn er meer meiden die het zo doen zoals ik t wil gaan proberen?

9. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dezelfde ervaring gehad met de oudste. Ik kolfde bij lange na niet genoeg. Ik heb toen zeer tegen mijn wil in EEN flesje door KV vervangen met 6 maanden. De laatste fles kreeg ze GoedeNacht van nutrilon waardoor ze dan ook gelijk door ging slapen, bijkomend voordeel dat ik dan weer niet erg vond. Ik kolfde dan s' avonds waardoor ik genoeg had voor de werkdagen. Vanaf een maand of 9 ben ik overdag verdunde koemelk gaan geven, ze kreeg toen al yoghurt.

Met de tweede kolf ik gelukkig meer dan voldoende.

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Sorry, ik had echt over die leeftijd heen gelezen!

Hier had ik niet hetzelfde probleem, maar ik kolfde (kolf fulltime sinds Jens 5,5 maand is) ook niet altijd genoeg. Als hij dan meer wilde drinken kreeg hij rijstemelk. Niet omdat dat een vervanger van moedermelk is (is niet zo voedzaam namelijk), maar omdat hij dat lustte en ik geen KV wilde geven, en Jens allergisch is voor dierlijke melk.
    Maar thee is ook een optie, als je het idee hebt dat ze dan de rest wel bij je inhaalt en dus wel aan de ongeveer 500 ml melk komt.
    Gewoon proberen zou ik zeggen!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij 9 maanden kreeg mijn zoontje al ander drinken naast de borstvoeding. Niet vaak, soms een slokje thee ofzo. Maar rond 1 jaar gaf ik onbeperkt vocht bij. Ik zie trouwens dat je kindje al goed bijvoeding eet. Plak jonge kaas op brood, schaaltje yoghurt, dan komt ze ook aan de eiwitten. Ik denk dat stukken eten geven misschien ook een idee is, dat verzadigt ook meer. Een kind van 9 maanden hoeft allang geen gladde prutjes meer hoor!;)

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Over thee gesproken. hier krijgen de kindjes op de creche Roodkapje thee van pyramide. Biologisch en zonder caffeine. Weet enkel niet zeker of de jongste kindjes ook specifiek die thee al krijgen.

13. zogelukkig

Ik heb ook sprookjesbosthee; kabouterfeest. Ook nog eens goed voor de borstvoeding! De prinsessendroom bevat trouwens wel caffeine.

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    zogelukkig: Waar koop je dat?
    Goed voor BV? Maar mn kindje krijgt dat dan toch?:D

Ik heb begrepen dat je voor het eerste jaar t beste nog geen melkprodukten kan geven, vooral niet als je nog BV geeft EN als er allergieeen in de familie voorkomen. Dat is bij ons beide het geval;)

15. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen, als jij het idee hebt dat thee beter is dan koemelk of wat dan ook, dan moet je dat gewoon lekker doen. Niks is zaligmakend hoor en schema's van het CB houd ik persoonlijk al helemaal niet aan. Hier ga ik vanaf 9/10 maanden gewoon koemelk geven, tenzij er iets is waardoor dat niet kan. In mijn ogen is het hele 'geen koemelk' verhaal gefinancierd door de babyvoeding industrie. Anders zou er op borstvoeding.nl toch ook niet staan dat koemelk vanaf 6 maanden mag denk ik dan.

16. zogelukkig

Gheghe, ik drink het zelf ook, is lekker hoor! Ga niet twee verschillende potten thee zetten. De andere keer drinkt mijn ventje rooibos.
    Dan zou ik zeker wachten!

17. zogelukkig

Ik ken borstvoeding.nl niet, maar het voedselintroductieschema van kinderdietist KLeintjes, tevens de man achter borstvoeding.com stelt dat je koemelk verdund kunt gaan introduceren rond 8/9 maanden mist er geen allergieen spelen/in de familie zitten.
    Vanaf 7 maanden kan je aangezuurde zuivel als yoghurt oid gaan geven. Gebleken is dat die veel minder allergeen is door het bewerkingsproces.

18. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, .com natuurlijk.

bron: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Deel Deze Pagina