Hey, vraagje. Mijn man heeft sinds gisteren (tijdelijk) werk. Hoe tijdelijk? Geen idee. Tot er geen werk meer is. Ik heb op mijn werk wisselende diensten, vooral laat en combi's (laat/slaap). Wij zijn dus een paar keer 's middags oppas nodig (voor ongeveer 1,5 uur (van 14.45 uur tot 16.15 uur). En 's ochtends van half 7 tot 9 uur. Dus 2,5 uur. Nu heeft mijn man een ex-collega die wel op wil passen, maar wat moet je zo iemand betalen? En nou ja, heel eerlijk, heel breed hebben we het niet. Mijn man heeft absoluut geen topfunctie en ik werk parttime. Mijn ouders zouden wel op willen passen, maar dat is geen optie zo vroeg en daarbij laat ik ze niet voor 1,5 tot 2,5 uur oppassen bijna een uur rijden (enkele reis). Mijn schoonouders is ook niet echt een optie omdat mijn schoonmoeder nog werkt en 's morgens om 8 uur van huis moet. Mijn schoonvader alleen met drie kinderen is geen optie. Plus dat de oudste op dinsdag naar het MKD gaat, met de taxi gaat en dus van huis gehaald moet worden. En een gastouder lijkt me ook niet echt een optie voor deze tijden. Iemand ideeen?
Ik betaal onze vaste oppas dik 3 euro per uur, maar dan breng ik ons dochtertje bij hun. (Ze heeft zelf ook 2 kindjes) Als er een meisje op komt passen bij ons thuis (16 jaar) krijgt ze 3,5euro. Ik zou vooral het gesprek aangaan met die collega en vragen wat zij in haar hoofd had. Dan heb je de verwachting helder en kun je altijd nog ja of nee zeggen toch?
Wij betalen onze oppas 5 euro per uur wanneer zoontje (2) slaapt en 6 euro voor de wakkere uren. Bij ons is het om de gaten te vullen. Een vriendin van me heeft 3 kinderen (4, 3 en 1) en betaalt de ene oppas 8,50 per uur en de andere 12 euro per uur. Bij haar is het vaste diensten per week. Alle oppassen zijn ouder dan 20 jaar.