Ik kom er maar niet uit kunnen jullie mij helpen? Stel nou dat je IVF ondergaat, en het bevruchten en terugplaatsen gaat prima. Kan het dan zijn dat wanneer het eitje zich moet innestelen dat het daar dan fout gaat? Kan dat? En zo ja is daar dan wat aan te doen, want ik meende ergens te hebben gelezen dat de wetenschap daar niks aan kan doen. Klopt dit?
Ik had dit berichtje net ook geplaatst, maar ik weet niet of die wel is aangekomen. Vandaar nog een keer! Ik denk dat het wel kan zijn dat je lichaam het gewoon niet accpeteert, of heb ik je vraag dan niet goed begrepen? Liefs Ester
Dat is inderdaad mogelijk en je kunt daar niks aan doen! Helaas.... Maar je kunt wel rustig blijven dat is altijd bevorderlijk! (hoor wie het zegt! haha....) Groetjes Marjo
Hihihi....Muuske Maar het klopt wel. Anders zou een ivf behandeling met terugplaatsing van embryo altijd moeten slagen.... Dit is dus helaas niet zo. Waar het aan ligt...dat weet niemand! Soms is de baarmoeder niet goed doorbloed. Elmo
Dus waar het eigenlijk op neer komt is, dat bij een IVF poging de innesteling BIJNA altijd lukt maar de INNESTELING kan gewoon mis gaan en daar is NIKS aan te doen?
Nee, de bevruchting lukt vaak (70-80% van de verkregen eicellen worden bevrucht). Innesteling gaat lang niet altijd. Kan ook aan het embryo zelf liggen natuurlijk (denk dat die kans groter is). Omdat je nu weet dat je een embryo in je buik hebt, lijkt het of de kans van slagen groter is...maar dat is dus niet zo. De innesteling lukt dus niet altijd BIJNA....je weet het gewoon niet.