Vragen over flesvoeding combineren met borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roxx79, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 11 weken en krijgt volledige bv. Over 4 weken ga ik weer part-time werken (2xhele dag, 2x halve dag p/w). Ik wil zoveel mogelijk bv blijven geven, maar zie het niet zitten om te kolven op het werk. Om deze reden gaat mijn zoontje tijdens mijn werktijden flesvoeding krijgen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik vervang nu alvast dagelijks 1 bv voor fv, om te wennen. Moet ik dit gewoon opvoeren de komende weken?

Is het mogelijk om buiten werktijden om wel bv te blijven geven overdag? Of moet ik overdag gewoon volledig op fv overstappen?

En hoeveel ml fv moet hij krijgen? Bij enkel flesvoeding is de bereking gewicht x 150 : aantal voedingen. Is dat ook zo als het gecombineerd wordt?

Bij voorbaat dank voor de reactie!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Goed dat je al vooruit kijkt!
    Je kunt inderdaad de voedingen die je kindje krijgt vervangen door een flesvoeding. Het is even kijken hoe je lichaam het oppakt wanneer je twee dagen die voedingen overslaat (gezien het feit dat je niet wilt kolven daar) en de andere dagen wel geeft. Kijk welke balans je kunt vinden daarin. Wanneer je thuis bent kun je altijd de voedingen die je kindje wil zelf geven.
    Of maak de combi alle voedingen overdag (lees: wanneer jij er niet bent) flesvoeding en alle andere voedingen borst (dus ochtend, avond, nacht) Zo krijgt je kindje toch al het beste van jouw borstvoeding en geef je overdag kunstvoeding, ongeacht of je thuis bent of niet. IN dat geval bouw je inderdaad de dag-voedingen af.

Succes!

3. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Dus als ik het goed begrijp is het in de meeste gevallen WEL mogelijk om de bv te combineren met fv? Ik ben nl bang dat mn lijf er niets meer van gaat snappen als ik overdag de bv laat vervallen en dat deze daardoor teveel terug gaat lopen.

Maar de andere vraag, over de hoeveelheid fv die hij nodig heeft. Hoe bereken ik die? Hoeveel voedingen heeft hij tussen 8u en 18u nodig van hoeveel ml?

Vast bedankt!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Zo lang je het rustig aan vervangt (per voeding) en goed op je lichaam let, zodat je voeding in balans kan blijven, kan het goed gaan met combineren.
    hoeveelheden berekenen kun je even navragen bij het c.b. zij kunnen op basis van groei en gewicht adviseren.

Groetjes!

Deel Deze Pagina