Spruw en bv afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door an1977, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an1977

an1977 Actief lid

18 jul 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aan het afbouwen met borstvoeding, het liefst zo snel mogelijk. Dit vanwege spruw! En omdat ik sowieso over wilde op flesvoeding, kostte me veel energie..
    Mijn dochter krijgt nystatine en ik smeer miconazol. Ik blijf echt veel pijnklachten houden en steken in mijn borsten en oksels. Terwijl ik al 2 weken smeer. Mijn tepel, rechts, is vuurrood.
    Nu zit ik nog op 2 voedingen(borst) per dag. Heb best last van stuwing, vooral rechts waar ook de spruw het ergst is. Die 2 voedingen wil ik eigenlijk gaan kolven, dat heb ik vandaag ook gedaan. Dit is best pijnlijk rechts. Hoe lang moet ik kolven zodat de productie niet weer omhoog gaat? Minuut of wat, zodat de ergste druk eraf is? Er zijn af en toe schijven te voelen. Of moet ik eerste borst leegkolven en dan steeds korter?
    Ik weet niet wat wijs is.. :(

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou eerst 1 moment afbouwen en dan het laatste. Dit doe je inderdaad door de voeding die je het eerst wilt laten vallen over te slaan. Kijk of je een voeding hebt die minder geeft, dan start je met die het eerst.
    Sla over en kolf alleen wanneer je teveel spanning op de borst krijgt. Wanneer het dus ongemakkelijk is kolf je tot het weer soepel is. Verder goed steunen en in de gaten houden.
    Combineer het afbouwen met saliethee en eventueel phytolacca decandra D6, dit is een homeopathisch middel wat het afbouwen ondersteunt. Vraag er naar bij de natuurdrogist.
    Houd verder je tepel goed schoon en droog, wissel regelmatig compressen en je beha. Over spruw tegengaan lees je ook veel informatie op borstvoeding.com of bij de vrijwillige organisaties Borstvoeding.nl | Home
    Voor het kolven kun je warmte toepassen, en eventueel trilling om harde plekken 'los' te krijgen: elektrische tandenborstel bijvoorbeeld, of tondeuse tegen de plek houden kan helpen.
    Veel succes!

Deel Deze Pagina