op pad met friso comfort...

Discussie in 'Voeding' gestart door Els225, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Els225

Els225 Lid

8 dec 2006
    66
    0
    6
    even een vraagje. ik gebruik de friso comfort, maar dit lost slecht op. met water dat net van de kook af is gaat het nog. nou wil ik ook weleens weg en heb dan niet altijd heet water bij de hand. neem dan de gewone friso mee met een thermosfles water, maar van alleen de gewone friso gaat mijn zoon spugen. hoe doen jullie dit? of hebben jullie de ervaring dat comfort met redelijk warm water ook wel oplost?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee comfort lost dan erg slecht op.
    Ik had in die tijd een hele kleine waterkoker mee om toch water te kunnen koken, mocht er geen waterkoker zijn.

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik maak het thuis klaar en neem het mee in een thermo tasje.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik ook! Blijft goed warm!

kus miek

5. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier heet water in thermoskan. Lost goed op, ook nog na 4 uur.

6. boveetje

boveetje Lid

31 mrt 2007
    45
    0
    0
    ik heb een kleine termoskan bij de hema gekocht.
    na 4uur is het water nog tussen de 70 en 80 graden, hiermee lost het nog goed op.

ik neem een grote fles mee met speentje en een klein flesje met afsluitdopje, in het kleine flesje doe ik koud water om te mengen en het afsluit dopje zet ik erop om te schudden,

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bijna overal waar ik kwam, was een magnetron beschikbaar. En anders inderdaad kokend water in een thermoskan meenemen. Water blijft warmer als je de thermoskan vol doet. Ik had dan ook altijd koud water bij me.

8. sim

sim Niet meer actief

ik neem water mee in een flesje, de helft verwarm ik ergens in een magentron (bijvoorbeeld een minuut dan is het kokend heet) poeder erbij en dan goed schudden, dan aanvullen met koud water tot 200ml en dan is het direct te drinken.

overigens roer ik het liefst met een vorkje want ik vind het met schudden ook slecht oplossen

9. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb juist de ervaring dat Friso Comfort in kokend heet water slecht oplost. Dan wordt het klonterig en je kan schudden wat je wilt, is geen redden meer aan.

Maar, ik doe altijd kokend water in de fles, afgemeten op de hoeveelheid die ik nodig heb en neem het mee in een thermotasje. Als het voedingstijd is, is het water meestal op goede temperatuur. Dan meng ik de voeding erdoorheen, schudden en klaar.

Ik heb ook een thermoskan, maar die gebruik ik bijna nooit. Overal waar ik heenga is meestal wel een magnetron of een waterkoker beschikbaar.

10. Els225

Els225 Lid

8 dec 2006
    66
    0
    6
    misschien is dat het idd, ik doe er water bij dat net van de kook is. ga ik toch maar eens iets kouder water proberen..

11. sim

sim Niet meer actief

maar het moet wel minimaal 70 graden zijn, als de vezel niet goed oplost kunnen ze ook krampjes krijgen. maar als je het doorroert met een vork in een glas, dan krijg je geen klontjes. (en dan teruggieten in de fles, zo doen wij het thuis altijd, wel wat meer werk, maar geen klontjes)

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik nam ook altijd gekookt water mee in een t.kan en friso comfort en johannespitbroodmeel er bij. maar ik moest wel goed schudden.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet doen, want na een uur in zo'n tasje kan de melk al bedorven zijn!

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik neem alleen de melkpoeder mee en koud gekookt water.

meestal lunchen we ergens of drinken we wat en daar vragen we gewoon om gekookt water. Krijg je eigenlijk altijd wel hoor.

En dan heb ik zo'n mini garde om het mee te roeren. Gaat ook gewoon super

15. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik vraag ook gewoon om beetje theewater voor de flesvoeding. Als ik op visite ga, dan is het helemaal geen probleem, de meeste hebben wel een magnetron of waterkoker.

Ik doe trouwens de helft koud in de fles, poeder er beetje bij beetje erbij (na elk schepje roeren) en dan gekookte water erbij, en heb geen last meer van klontjes.

Deel Deze Pagina