Hoeveel kleding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zonnebloem92, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoi allemaal,

We zijn druk bezig met het inkopen doen en wat is er nou leuker dan babykleertjes kopen.
    We hebben al een hoop, maar ik vroeg me af hoeveel heb je nou ongeveer nodig om de eerste 2 maanden ofzo voorruit te komen (als ik helemaal hersteld ben enzo wil ik ook graag gaan babyshoppen met de baby erbij haha).
    Wij hebben nu :
    21 paar sokken
    ongeveer 20 slabbertjes
    17/18 rompers maat 50/56
    ongeveer 12 complete pakjes (shirt +broek)
    2 boxpakjes
    en dan nog wat shirts en broekjes die je bij elkaar kunt matchen (4 broeken en 6/7 shirts).
    Dit is allenmaal 50/56 trouwens, van maat 65/68 hebben we een hoop alleen die hebben we in een aparte kast gedaan omdat het totaal niet overzichtelijk meer was (en het toch nog even duurt voordat we 62/68 nodig hebben).

Zou dit genoeg zijn voor nu alvast?
    Heb echt geen idee hoeveel je ongeveer nodig hebt.
    En gebruiken jullie meer boxpakjes of juist meer shirts+broekje?

2. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik denk dat je meer dan genoeg hebt, ik heb wat minder aangeschaft omdat je ook best veel krijgt van kraamvisite.
    ik zou niks meer bijhalen.
    persoonlijk ben ik meer voor de truitjes en broekjes omdat je die beter kunt combineren. de boxpakjes zijn ook niet zo makkelijk met verschonen.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is ook weer zo, na je bevalling word je ook overladen met cadeautjes.

Nog een vraagje: Tot wanneer gebruik je rompers eigenlijk (welke leeftijd/maat)?

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had bij lange na niet zoveel en redde het makkelijk! Met zoveel kleertjes had ik echt heel veel moeite moeten doen om alles een keer aan te trekken. 62/68 Hebben we veel gekregen van kraambezoek. Hier was ze in een paar weekjes uit 50 en nu wordt 56 al krap en draagt ze van sommige kleertjes al 62 (noppies 62 zit nu precies goed) en ze is woensdag 8 weekjes.

Leuk he kleertjes shoppen ;)?

5. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    dit is een beetje gemiddeld genomen:

maat 50 gebruik je van 0 tot 1 maand
    maat 56 gebruik je van 1 tot 2 maanden
    maat 62 gebruik je van 2 tot 4 maanden
    maat 68 gebruik je van 4 tot 6 maanden
    maat 74 gebruik je van 6 tot 9 maanden
    maat 80 gebruik je van 9 tot 12 maanden
    maat 86 gebruik je van 12 tot 18 maanden

en vanaf maat 92 ben ik onderbroekes en hempjes gaan gebruiken ivm naar het toilet gaan wel zo handig.

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik had een boel kleertjes in 56 maar dit was echt veel te groot toen onze dochter geboren werd. Dus nog maatje 50 extra bijgehaald.. Nu hadden wij ook een kleine dame, maar ze heeft best lang in 50 en daarna 56 gezeten.
    Maatje 62 was ze toch minimaal wel een maand of 4/5.
    Ik heb toen ook ruim qua aantallen 50 en 56 gekocht.

Nu ook weer veel in die maat want we verwachten nu weer een klein kindje. Heb liever genoeg op voorraad want kraamvisite kwam hier voornamelijk met 68 of groter qua kleertjes.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Kleertjes: minstens 5 setjes per maat in de kleine maatjes, maar iets meer kan geen kwaad.

Rompers gebruik je meestal tot ze zindelijk zijn/aan het worden zijn of tot ze uit de grootste (goed verkrijgbare) maat gegroeid zijn, dat is over het algemeen 98/104. (Wij gingen met ruim 2 over op gewoon ondergoed, toen was het zomer en was alleen een onderbroekje genoeg en toen het eenmaal winter werd, waren de rompers 98/104 te klein.)

8. juf85

juf85 Niet meer actief

21 paar sokken? Dat lijkt mij wel genoeg :)

De rest is ook meer dan genoeg hoor.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou maar even stoppen met shoppen ;)!

ik vond boxpakjes helemaal niet fijn, pastte ook nooit geweldig.
    Of veel te breed wat er niet uitzag of broekspijp was te kort.

Rompers; bij dochter heel even 86/92 gebruikt en zoon is er niet eens aan toe gekomen, hij was met maat 74/80 al zindelijk. Kleine kinderen en vroeg zindelijk.

Kraamvisite gaf hier ook alleen 68 en groter (en 68 droegen ze met 1 jaar hier).

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik had 5 pakjes van maat 50 en 5 pakjes maat 56. Dat was echt wel genoeg. De kleine is nu 7 weken en zit nog in maat 56 en kan wat dingetjes in 62 aan, maar daar moet ik dan de pijpen en mouwen van omslaan.
    Boxpakjes met knopen bij de beentjes vind ik trouwens wel ideaal. Vooral die van H&M zitten hem als gegoten en daar heb je ook geen sokjes bij nodig.

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel veel gekocht, maarja we krijgen geen kraamvisite, alleen van partners familie een paar en die hebben gezegd niet te willen bijdragen aan ons kindje dusja, voor de zekerheid maar aardig veel ingeslagen.

12. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Je hebt meer dan genoeg. Als je kleintje er is zal je gaan zien hoe vaak je gaat wassen. Ik doe nu ongeveer om de 2 a 3 dagen een gekleurde was en een witte was. Dus heel veel kleren heb je niet nodig. Ik heb zo'n 7 truitjes en 6 broekjes per maat. En zo'n 7 paar sokken die ze nu echt draagt. Veel slabbetjes zijn wel handig, maar daar heb je genoeg van.

13. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
  14. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    denk wel dat je voor de eerste periode genoeg kleding hebt,

ervaring met kraam visite is , dat ze veelal maat 62 en 68 kopen en niet met maatje 50/56 ze zijn veel te bang dat het te klein is .
    had op advies een stuk of 3-4 pakjes maar kwam dus beetje te kort met mijn mannetje
    men broer kwam wel met schattige romper en sokjes aan psies goed , maar ze waren bang dat het niet zou passen. :p zei nee ben blij dit past ie wel goed haha

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat we nu niets meer bij gaan kopen(proberen).
    Of 1 setje mocht ik echt iets leuks zien haha:p
    Of het dan weer een setje of boxpakje word weet ik niet, aangezien ons kindje in juni komt. Is dat misschien iets te warm voor een boxpakje?
    We wachten dan gewoon even af wat we krijgen en totdat het kindje er is.
    Mijn vriend was namelijk een flinke baby(nog 3 weken te vroeg geboren ook) en had ook bij 6 maanden al maatje 74 terwijl ik dit pas bij een maand of 12/13 had.

Die kledingringen zijn misschien best handig!

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    21 paar sokjes?? jeetje
    je hebt al erg veel hoor!! kan hij straks elk pakje 1 keer aan....
    ik zou sowieso niet teveel kopen. je weet pas als je het je kindje aan geeft hoe het valt. je hebt kleding die breed en kort valt of smal en lang. ik heb nu zelf het liefst noppies, valt precies mooi op maat, blijft mooi met wassen en lekker rekbaar dus niet zo'n geklungel met aantrekken.
    meestal krijg je idd veel 62 en 68. daar heb ik zelf niks van hoeven kopen. ze gaat nu voor het eerst naar de 74 en nu pas kan ik zelf gaan shoppen. maar heb wel goed gebruik gemaakt van de gekregen kleertjes.

17. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik vind het ook allemaal wel erg veel hoor. Pas als je kindje er is weet je tenslotte wat het het best past. En een tripje naar de Hema of Prenatal is toch zo gemaakt? En ook al zijn de meeste dingetjes niet zo duur, als je alles bij elkaar optelt, gaat het toch flink in de papieren lopen..
    Ik hou me aan de uitzetlijst van de Hema/Prenatal, volgens mama's in mijn omgeving is dat een prima leidraad:

3 rompers maat 50-56
    3 rompers maat 62-68
    meerdere paren sokjes
    4 setjes kleding (broekje, shirtje,
    sokjes en slofjes)
    2 mutsjes

18. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij wel genoeg zo. Je gaat straks namelijk ook nog ontdekken wat je handige kleding vindt en wat niet!

Wij kregen van de kraamvisite trouwens voornamelijk in maatje 62/68/74!! Behalve als ik er zelf om vroeg.

19. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik vind dit lijstje persoonlijk wel weer erg weinig hoor! 3 rompertjes?? Met een beetje pech ben je daar op dag 1 al doorheen...

Lijstje van TS is weer het andere uiterste, haha

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    TS: ik zou er echt niets meer bij kopen. Is echt zonde. Je hebt nu al zoveel dat kleine elk pakje 1 misschien 2 x aan kan....

Deel Deze Pagina