Waterpokken, wat hielp ter verzachting?

Discussie in 'Verzorging' gestart door go4baby, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Mijn dochter van bijna 11 maanden heeft net de waterpokken te pakken!
    Arm schaapie! Ze heeft er nog niet veel last van (wat slomer en rustiger...) maar als de blaasjes straks gaan opdrogen en de korstjes kunnen gaan jeuken ben ik benieuwd of ze gaat krabben. Ze begrijpt nu natuurlijk niet dat dat niet zo handig is..

Wie heeft ervaring met een verzachtend spulletje?
    En welke was dit?

Ik heb net zelf bloed laten prikken omdat niet te achterhalen is of ik het als kind zelf gehad heb. Als je zwanger bent en het ook krijgt is dat nl heel gevaarlijk voor de kleine... brrr maar da's een ander verhaal! (maar ter info voor andere zwangeren dat ze daar op moeten letten!)

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier hebben we teatreeoil gebruikt gewoon bij Etos oid te koop. Stinkt ernorm maar werkt goed! En een havermout bad. Havermout in een washandje doen en daarmee deppen op de waterpokken. Er komt een soort van witte melk uit en die zorgt er voor dat de pokken sneller indrogen.

Ook heeft vsm een lotion maar die werkte hier niet goed genoeg.

Succes

3. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Ah! Dat klinkt goed die tips!
    Dank je wel!

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze boef heeft ze ook net achter de rug, de laatste korstjes zijn aan het wegtrekken!
    vanaf het moment dat de blaasjes doorkwamen hebben we hem voor en na het slapen helemaal ingepoederd met talkpoeder.
    hij zag er niet uit, hij was echt helemaal wit, we deden ook echt zijn snuit en hoofdje ook mee!
    maar na 2 dagen waren de eerste blaasjes al aan het indrogen en had hij nog maar een enkel blaasje over.
    het krabben viel ook reuze mee.

het is misschien een idee.

wat ik ook wel eens hoor is een bad met ik geloof havermoutvlokken.
    dus een was hand ermee vullen en daar de kleine in bad mee wassen.
    schijnt ook goed te helpen!

succes, hier is het reuze meegevallen.

joyce

5. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    eeuh onze huisarts zei dat talkpoeder bij jonge kindjes niet mag! Dus dat zou ik dan eerst even navragen!

Je hebt bij de drogist ook een lotion (rose geloof ik) waar je je kindje helemaal mee in kan smeren. Schijnt ook goed te helpen hoorde ik. Krijg je wel een rose kindje haha

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi, dank jullie wel!
    Over talkpoeder had ik in ander verband wel gehoord dat het niet zo gezond is omdat het ook allemaal in de longetjes kan komen enzo.

Maar wij gaan zo lekker in bad met een washandje havermout :D

7. jopuck

jopuck Lid

15 aug 2008
    93
    0
    6
    Rijssen
    Hallo,

Ons dochertje heeft het ook gehad in de afgelopen zomer vakantie in Portugal.
    Ik ben daar naar het apotheek geweest en kreeg daar PoxClin.
    Dat is een coolschuim, werkte geweldig.
    Kijk maar op www.waterpokkenschuim.nl

8. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Talkpoeder mag inderdaad nog niet bij die kleintjes. Daar zit Menthol in en dat is niet goed voor de longetjes.

Wij hebben Milou toen in bad gedaan met een washandje vol met havermoutvlokken. Dat iedere dag gedaan. En na 2 dagen waren alle blaasjes droog. Het helpt echt heel goed!

Beterschap!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maar waterpokken zijn toch pas gevaarlijk aan het eind v/d zwangerschap? Als de baby het zou krijgen of is dat veranderd?

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Yolanthe: als je al zwangere vrouw geen waterpokken hebt gehad kan de kleine ook geinfecteerd raken aan het begin van de zwangerschap:

De foetus

Zwangeren die geen afweerstoffen hebben (een zeer klein percentage) kunnen besmet raken. De kans dat ze daarbij de besmetting op de foetus overdragen is wederom zeer klein. Toch is het niet onmogelijk. Een besmette foetus kan ernstige afwijkingen ontwikkelen, ook wel het congenitaal varicellasyndroom genoemd. Dit is een zeldzame aandoening die wordt gekenmerkt door ernstige afwijkingen, bijvoorbeeld aan de ledematen (de armen en benen zijn niet goed gevormd en zijn zeer klein), oogafwijkingen, littekenvorming aan het weefsel, en afwijkingen aan het zenuwstelsel. Soms wordt de baby dood geboren. Als de moeder besmet wordt in de periode van twee dagen voor de bevalling tot vijf dagen erna, dan kan de pasgeboren baby ook met waterpokken besmet zijn. Deze aandoening komt veel vaker voor en wordt neonatale varicella genoemd. In dit geval zal de baby niet worden beschermd door afweerstoffen van de moeder (die zijn nog niet aangemaakt), en wordt de baby speciaal immunoglobuline toegediend.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
  12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@go4baby
    Dank je! Weer wat geleerd, ik wist dat niet. En al is de kans klein je wilt niet dat je kindje er iets aan over zou houden. Hoop dat je de waterpokken wel hebt gehad! Beterschap voor je dochter.

13. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Yolanthe: dank je wel!
    En gelukkig heb ik antistoffen hoorde ik vandaag. Als ik ze ook zou krijgen was het waarschijnlijk niet best afgelopen omdat ik nog zo pril zwanger ben (vertelde de echoscopiste (ook een vk) toen we daar vanmiddag waren! Was wel effe slikken want we zagen net een piepklein pukkie met hartslag en toen had ik de uitslag van de antistoffen nog niet....

We hebben gister in bad gezeten met havermout :D en het ziet er allemaal al opgedroogd uit, behalve waar haar luier zit.. dat blijft natuurlijk vochtiger.. maar effe wat vaker verschonen en extra droogmaken (doe ik al, maar toch)

Allemaal hartelijk dank voor de tips!

Deel Deze Pagina