Hoii Dames, Enige tijd geleden heb ik 2 valkparkieten in huis genomen. 1 valkparkiet is aan mij gehecht geraakt. Hij praat allerlei dingetjes, hij fluit heel mooi..maar enige echte probleem is hij schreeuwt!! En niet te zuinig. Echt heel erg. Ik heb veel te weinig tijd voor ze. Als die schreeuwt. doe ik doek om de kooi of iets dergelijks maar dat helpt allemaal niet meer. Ik woon in studentenwoning en het is heel klein dus ik word echt gek van die beesten. Me moeder had ook z'n vogel als ik, die praat en fluit enzo maar die ging helaas dood. Nu komt er ook nog een baby erbij en hoeveel ik ook van me vogels houd, ik word echt gek van dat geschreeuw. Ze schreeuwen me kop echt vol en ik denk nu echt ze moeten weg. ' S avonds zijn ze heel lief dan schreeuwen ze niet maar overdag. Ik kan niks doen. Alles wat ik doe, gaan ze schreeuwen. Me moeder zei; ik zal vragen aan haar vriend(of ze willen hebben). Maar nu ik de vogels weer hoor fluiten en lief doen. Moet ik echt huilen. Ik weet echt niet wat ik moet doenDe vogels zijn ook gehecht aan me vriend maar die wilt ze eigenlijk niet weg hebben. Ik ben echt verdrietig, ik zal de vogels nooit op marktplaats kunnen zetten en aan vreemden geven. Weet echt niet wat ik moet doen snik snik
Lastig! Ik heb zelf ook een tijd een valkparkiet gehad, geweldig beestje was het. Hij kon allerlei woordjes zeggen en liep (ja liep ) me overal achterna. Maar hij was zo aan me gehecht, dat hij keihard begon te schreeuwen zodra ik even uit het zicht was. En ik moest nou eenmaal ook dingen doen...alle anderen in het huis werden compleet gek van het dier. Toen hij anderen ook nog begon te bijten en ik op kamers moest gaan wonen voor mijn studie hebben we er voor gekozen om hem weg te geven. Aan mijn neef die gek is van vogels, op die manier wist ik zeker dat hij een goed plekje zou krijgen en bleef hij toch in de buurt. En gelukkig is dat super gegaan! Toen ik helemaal uit het zicht bleef kalmeerde het beestje en stopte hij met schreeuwen. Volgens mij is iedereen er een stuk gelukkiger op geworden, al mis ik hem bij vlagen nog ontzettend. Ik denk dat je gewoon heel nuchter moet gaan kijken wat de opties zijn. In combinatie met een baby is een schreeuwende valkparkiet idd niet zo handig. Heb je misschien een buiten waar je een voliere kan maken voor hem, om het schreeuwen wat te dempen? (wel pas doen met zachtere temperaturen dan hoor, niet in de vrieskou die is voorspeld!!!) Of vrienden/familie die evt geinteresseerd zijn, zodat je zeker weet dat hij een goed plekje krijgt? Zomaar weggeven of een advertentie op marktplaats zetten zou ik persoonlijk niet doen. Want door hem in huis te nemen heb je er voor gekozen om voor hem te zorgen, en die belofte moet je houden. En via marktplaats oid weet je nooit waar hij terecht komt...Hoe dan ook wens ik je sterkte en succes! Zoiets is niet makkelijk.
Hier gaan ze alleen schreeuwen als ze een tijd niet uit de kooi geweest zijn. Wij hebben nu 3 vlakjes bij elkaar in de kooi zitten.