dat van het automatische gezag bij gps en trouwen wist ik al, maar nu hebben jullie het over een bevestiging en DAT hebben we dus nooit gekregen dus daar kan ik nog niet echt wijs uit worden of we dat wel of niet hadden moeten ontvangen
Ja, ik zie het... maar mbt de bevestiging... die heb ik ook nooit gekregen. Wel hebben ze in ons trouwboekje de geboorte van Thessa netjes erbij geschreven vanuit de gemeente toen we onze handtekeningen hadden gezet.... Maar zou je niet gewoon de gemeente kunnen bellen om na te vragen of we nu wel gedeelde gezag hebben? Of moet je dat nou echt bij de rechtbank navragen?
Die bevestiging krijg je alleen maar wanneer je gezamenlijk gezag aanvraagt buiten het huwelijk/gereigstreerd partnerschap. Wij zijn niet getrouwd en hebben geen GP, dus na aanvraag gezamenlijk gezag kregen we een uittreksel uit het gezags register. Wanneer je getrouwd bent cq GP hebt, dan is het AUTOMATISCH geregeld dus heb je ook geen bevestiging nodig van het gezamenlijk gezag.Dus ook wanneer je na die tijd nog trouwt/GP aangaat en kindjes zijn erkend, dan hoef je geen bevestiging te ontvangen.