De laatste 3 dagen word mijn zoontje na circa 1 uur gillend en drijfnat van het zweet wakker. Waarschijnlijk een enge droom of iets, maar vanavond was het al de 3e avond op een rij. Ik hala hem dan uit bed en troost hem (wat dan echt niet makkelijk is). Na een kwartier wordt hij wat rustiger. Ik leg hem dan bij ons op bed en samen kijken we dan nog eventjes tv. Daarna leg ik hem terug en valt hij meestal weer in slaap en slaapt hij de hele nacht door. Iemand enig idee hoe hij na 1 uur niet wakker wordt en gewoon door kan slapen? Meer mensen ervaring met deze kwestie? Overdag is er trouwens niets aan de hand. Dan kan hij gewoon twee - drie uur slapen zonder gillend wakker te worden. Het is alleen s'avonds.
Hoe oud is je zoontje? Meestal slaapt een baby 45 a 60 minuten, wordt dan even wakker om dan weer verder te slapen en dieper. Misschien lukt het hem niet om door te slapen. Kan hij last van krampjes hebben, dit is meestal in de namiddag en avond. Zou het een "huiluurtje" kunnen zijn? Wel zielig dat hij zo overstuur wakker wordt!
Kan het zijn dat hij dan gewoon erg moe is? Als ze erg moe zijn, kunnen ze een beetje verdwaasd wakker worden en lukt het niet meer om zelf verder te slapen... je zou eens kunnen kijken of het op een drukke of ziekige dag bijvoorbeeld erger is dan op een rustige dag?
Nou had dit bericht de eerste dag meteen moeten posten want gister sliep meneertje gewoon door. Kleine is nu net 1 jaar en slaapt normaal gewoon de nacht door. Als ik hem dan ineens zo hoor huilen zit hij ook vaak in rare houding: op knieen met hoofdje op matrasje en van de week stond hij zelfs in bed (soort slaapwandelen?) Denk dat het inderdaad te maken heeft met 2e slaap waar hij in moet komen, maar om een of andere reden lukt het niet of droomt hij. Hopen dat vannacht geen toeval was en hij de aankomende tijd weer gewoon lekker een lange ruk maakt.
is er iets veranderd in de dagindeling? of andere oppas? kinderen kunnen heel heftig reageren op hele kleine veranderingen die je zelf vaak niet eens doorhebt. ik hoop ook dat hij vanaf nu dan weer lekker doorslaapt
Is helemaal niets verandert.... Kleine man werd net zelfs tijdens zijn middagslaapje weer zo wakker.... Is nog nooit gebeurd Nou ja, maar hopen dat hij vanavond lekker door slaapt.