Weinig slaap?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aannaa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Even een vraagje aan jullie; wat vinden jullie van dit ritme?

Mijn meisje slaapt volgens mij te weing en is veel wakker. Ze ligt dan op d'r gemakkie rond te kijken. Soms wel wat jengelen maar niet veel.
    Ze is nu bijna 6 weken oud.

5.00-6.00 wakker en flesje, daarna terug naar bed
    9.00 uur wakker en flesje daarna wakker tot 12.00
    12.00 uur flesje, daarna nog steeds wakker en vaak wakker in bed
    15.00-16.00 uur flesje daarna weer naar bed en vaak slapen
    19.00 uur flesje en daarna klaar wakker!
    21.30 uur flesje en rond 22.30 naar bed, nog steeds klaar wakker!
    Ze valt rond 23.30 uur in slaap.

Hebben jullie tips voor een beter of ander ritme? Wat denken jullie hiervan?

Bedankt voor de reacties!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Je meisje slaapt inderdaad in verhouding niet heel veel nee, maar elke baby is anders! Ik denk dat, zolang je haar een duidelijk ritme aanbiedt en voldoende kans biedt om rustig te slapen, ze zelf wel zal aangeven hoeveel slaap ze nodig heeft. Zolang ze lekker in haar velletje zit, kun je er eigenlijk niet zoveel aan veranderen en hoeft dat ook niet per se.

Let goed op slaapsignalen zodat je haar op tijd op bed legt en biedt haar voldoende rust (ook in prikkels), dat zijn eigenlijk mijn tips voor je!

Liefs!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Ze slaapt 's nachts wel aardig goed als ik het zo lees, overdag niet heel veel, maar ik vind het ook niet opvallend weinig.
    Inderdaad, goed op slaap signalen letten en gelijk in bed (of in de wandelwagen o.i.d.) leggen, voordat ze overprikkelt raakt.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang ze tevreden is, is het prima en regelt ze het zelf wel! :)
    Een handige site met slaap- en hongersignalen, waar je mogelijk nog wat aan hebt: www.inbakeren.nl

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zolang ze blij en tevreden is, is het volgens mij geen punt. Maar ze slaapt inderdaad wel weinig. Irem is nu 5,5 maand en kan met moeite 2,5 uur wakker blijven - dan moet ze echt naar bed, en dit was niet zo lang geleden nog veel sneller dat ze weer naar bed wilde.

Let wel goed op signalen als ze moe is (gapen, jengelen) en leg haar dan ook in bed zodat ze wel de kans krijgt te gaan slapen. Misschien eens een andere slaaphouding proberen?

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik vind het al heel wat dat je en ritme hebt..., of ligt dat nu aan mij?
    Hier nog geen ritme te bekennen.. de ene dag slapt ze nauwelijks overdag, de andere dag juist heel veel... En 's nachts slaapt ze al door?? Ik zou mn handen dichtknijpen met jouw schema ;)

Deel Deze Pagina