vragen over inleiding van bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kitty1982, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey

ik ben nu 33 weken zwanger en mijn gyn had al eens gezegd dat hij mij zou inleiden , heeft er iemand ervaring mee, en wat is er anders dan een gewone bevalling

xxx

2. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

hoi, ik ben 2 maanden geleden ingeleid... ze hebben eerst mn vliezen gebroken en toen heb ik weeopwekkers gekregen... het is mn eerste kindje dus ik kan niet vergelijken met andere bevallingen, maar het viel me reuze mee... ik heb wel even een weeenstorm gehad... weeen om de 30 sec. maar toen hebben de de weeopwekkers lager gezet en toen ging het weer... je weet nooit hoe het gaat natuurlijk... maar ik persoonlijk denk dat het niet veel anders is dan een spontane bevalling... succes alvast... liefs..

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou ik heb dus een hele negatieve ervaring. Ik reageerde heel heftig op de weeenopwekkers en ookal stond ie laag toch kreeg ik een weeenstorm waar ik niet uit kwam :(
    Ook was ik vreselijk ziek. Overgeven! Niet normaal :(
    Moest echt vechten tegen weeen en misselijkheid.

Alleen toen ik pijnstillers kreeg kwam ik in een soort van roes waardoor de tijd tenminste heel snel ging ;)

Ik hoop echt dat ik bij de tweede spontaan ga bevallen!

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben ook ingeleid verglijkbaar met het eerste verhaal.
    maar ik heb ook een pomp gehad met pijnbestrijding.
    ook mijn eerste kindje dus geen verglijking.
    maar ik heb het echt niet als negatief ervaren.
    zou het zo weer doen.

men zegt dat het verschil met een gewone bevalling de sterkte van de weeen is.

5. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Bij mij is de eerste ook ingeleid, na 3 dagen gebroken vliezen.
    Maar mijn lijf (of mn hoofd?) was nog niet klaar om te bevallen dus lukte alles pas na pijnstilling.
    Je hebt toch al geen controle over weeen enzo, dus of ze nou uit jou of uit een infuus komen, ze komen toch wel!
    Je bent in t ziekenhuis in goede handen, t enige dat ik kan zeggen is ontspan je, en laat t over je heen komen!!
    Geen enkele vrouw of bevalling is hetzelfde, dus ik zou ook niet weten wat er voor jou anders zou zijn als je thuis zou bevallen.
    Mijn 2e (ben ook 33 weken) ligt in stuit dus denk dat ik weer niet kan vergelijken straks met een normale thuisbevalling maar wie weet... Zolang ze maar gezond ter wereld komen!

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    mijn eerste begon spontaan en die vond ik verschikkelijk, zelfs met ruggeprik had ik nog pijn. werd uiteindelijk kz.
    bij de 2e ingeleid en dat viel me reuze mee. heb alleen een beenprik gehad als pijnstilling.
    Bij de derde ook ingeleid en die ging super, zelofs geen pijnstilling! Ik was zo ontspannen.
    Heb bij beide geen weeenstorm gehad. Ging heel geleidelijk,. Bij mij begonnen ze met een infuus met wee opwekkers en daarna pas vliezen prikken.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja dat scheelt misschien. Bij mij gelijk infuus erin en ze lieten de weeën meteen elke minuut komen. Heb geen kans gehad om me aan te passen :(

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik ben ingeleid omdat ik 2 weken overtijd ging. Het begon met een vaginale gel om de boel een beetje te verweken. Dat heeft een hele ochtend geduurd, maar dan mag je gewoon rondlopen en bij mij gebeurde er weinig. Om 2 uur heeft de gym m'n vliezen gebroken in de hoop dat dat weeen op zou wekken. Weinig tot geen effect. Om 4 uur hebben ze daarom het infuus aangesloten. Dat werkte wel goed, langzaam opbouwend werden de weeen heftiger (kan je mooi zien op de ctg!) en na 3 uur had ik volledige ontsluiting. Geen weeenstrom of onhoudbare weeen gehad. Ik was wel erg blij dat de gyn melde dat ik 10 cm had, want als ik op dat moment nog steeds maar 4 cm had dan had die ruggenprik zeker gezet mogen worden. Maar goed, bij mij verliep het dus allemaal heel prettig en ik zou (als het kon) er de volgende keer weer voor willen kiezen.

Of het anders is dan een gewone bevalling, geen idee maar volgens mij is het sowieso moeilijk om bevallingen te vergelijken. Wat voor mij werkt hoeft niet voor een ander te werken en andersom.

Ik vond het wel heel fijn dat ik nu wist dat het die dag zou gebeuren en ik me niet hoefde af te vragen hoe het zou beginnen. Ik wist toen we thuis weggingen (zonder weeen of pijn of iets) dat ik met mijn babytje thuis zou komen. Ook de CTG vond ik erg fijn, je kan precies zien hoe sterk een wee is, wanneer die op komt zetten en wanneer het weer afneemt en of de wee sterker is dan de wee daar voor. Voor mij een goede afleiding.
    En als laatste, je bent in het ziekenhuis dus als er iets nodig is of het vordert niet zo als bedoeld er altijd ingegrepen kan worden en je niet eerst nog naar het ziekenhuis moet.

Succes in elk geval

9. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik ben ook ingeleid. Maar dan alleen met een vaginale gel.
    Dit hebben ze twee keer gedaan omdat de eerste keer niets deed.
    Na de tweede keer werd het echt een weeën storm die alleen onder warm water te houden was.
    Ik heb geen pijnstlillig gehad omdat ik bang ben voor een ruggenprik.
    Uiteindelijk was alles binnen 5 uur na de tweede keer inleiden gebeurd. Max geboren en de complete placenta.

Hoe j ehet ervaart is voor elke vrouw anders. Maar als ze alleen inleiden met een gel zou het, hetzelfde gaan als bij een spontane bevalling. Dat is tenminste wat mij in het ziekenhuis is gezegt.
    Zelf was ik dus wel blij dat ik al in het ziekenhuis was.

Waarom gaan ze jou eigenlijk inleiden, ik denk dat de keuze voor de manier van iinleiden daar vanaf hangt. Ik zou het gewoon eens bij de gyn voorleggen.

In ieder geval veel succes bij de bevalling.

Krissa

10. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    mijn gyn heeft dat voorgesteld omdat ik eerst en vooral ben uitgeteld in een weekend en dan heb ik niet mijn gyn, en ook voor mijn vriend want die kan daar helemaal niet tegen om zo onder druk van werk naar huis te gaan ,
    x

11. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    o, oke.
    Dan zou ik ook bij de gyn eens navragen hoe ze dat dan gaan doen.
    Hier in nederland moet je echt overtijd lopen of een medische reden hebben.

Hoe ze het in belgie doen durf ik niet te zeggen, maar ben er in zo een situatie wel benieuwd naar.

Hoe bepalen ze dan eigenlijk wanneer ze gaan inleiden?

Sorry als ik te nieuwsgierig ben.

Groetjes,
    Krissa

12. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    ik zal het je wel laten weten van zodra dat ik het zelf ook weet is dat goed
    ?
    xx

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

:$

Sorry maar hier valt m'n mond nu echt van open!!!
    Inleiden houdt risico's in. Normaal gezien bepaalt je kindje wanneer de bevalling begint en dan is je lichaam hier helemaal klaar voor maar als je inleidt, forceer je de natuur met als gevolg dat je veel meer kans hebt op complicaties...
    Omdat je arbeid vaak véél trager verloopt, heb je meer kans op daling van de hartslag van je kindje waardoor er vaker een spoedkeizersnede of andere kunstverlossing moet plaatsvinden.

Inleiden van de bevalling - Bobolino.tv

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Vind het persoonlijk ook een vreemde beredenering, maar goed....
    Ik ben ingeleid met 42+1 van onze dochter en geloof me....geen pretje hoor!
    Fikse weeen, ontsluiting die langzaam ging en wat ik verschrikkelijk vond, was doordat ik een infuus had ik mijn bed niet uit kon.
    Heb dus echt van smorgensvroeg tot snachts op t bed gelegen en op mijn li-zij...nou daar kan geen puf-cursus of boek; duik in je weeen'' bij helpen hoor
    Echt ik hoop van harte dat dit keer het vanzelf aan de gang zal gaan

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    hahahaha ik moest toch even hardop lachen om je tweede reden om ingeleid te worden.

Maar in belgie gaan ze over het algemeen makkelijker om met inleiden op verzoek, anders dan medisch noodzakelijk.
    Ook wordt daar sneller een ruggeprik aangeboden. In Belgie heerst er vwb bevallen een andere cultuur dan in Nederland.
    En ik wil er geen welles nietes spelletje van maken maar het overlijdenscijfer bij bevallingen is Nl groter dan in B.

Op de vraag van de TS.
    Ik ben ingeleid in Belgie bij mijn eerste bevalling. 's Avonds en 's morgens kreeg ik een gel ingebracht. Na de ochtendgel, toen bleek dat ik niet reageerde op de gel, werden mijn vliezen gebroken en daarna aan de weeenopwekkers. Na een hele tijd aan het infuus toch een flinke weeenstorm die niet grappig was. En dan uiteindelijk aan het einde van de middag gezwicht voor een ruggeprik. Toen ging het vrij snel dat ik VO had en mocht ik gaan persen. Om 19.53 uur is toen in het bijzijn van twee super verpleegkundigen mijn dochter geboren. Toen zij gewogen en gemeten was kwam de gyn binnen die de placenta ter wereld heeft geholpen.

Bij mijn tweede ben ik uiteindelijk in Nederland in het ziekenhuis terecht gekomen,(ik hoopte op een thuisbevalling), en daar ging alles ongeveer hetzelfde alleen kon de anesthesist geen goede ruggeprik plaatsen.

groetjes

Deel Deze Pagina