Hallo dames, Ik heb vandaag de vraag gekregen of ik mee wil doen aan een bepaald onderzoek. Dit is om te onderzoeken of het beter is met 41 weken ingeleid te worden of te wachten tot 42 weken. Ik twijfel of ik mee zal doen met dit onderzoek. Ik heb een paar vraagjes over inleiden. Met een inleiding: * Kan je tijdens de weeën douchen? * Kan je gewoon rondlopen tijdens de weeën? * Doet dit meer pijn dan een spontane bevalling? * Is er een bepaald tijdslimiet waarbinnen je bevallen moet zijn? (dat er bijvoorbeeld anders een keizersnede of een andere kunst verlossing volgt?) Hopelijk kan een van jullie mij antwoord geven op mijn vragen of op sommige van mijn vragen .
Hoi hoi ik hoop dat ik wat vragen voor je kan beantwoorden. Bij mij in het ziekenhuis als je ingeleid word en je hebt weeën kan je niet onder de douche staan. Je weeën worden geregistreerd via een CTG. Door die CTG ( je hebt dan 2 banden in je buik heen) kan je niet echt rondlopen. Je kan wel naast je bed staan, maar je hebt maar beperkte ruimte. Of het meer pijn doet als een normale bevalling weet ik niet. Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid. Er is geen tijdslimiet om te bevallen. Zolang de baby het goed doet en jij ook zit er geen tijdslimiet aan. Tenzij je echt niks doet op de inleiding zullen ze wat anders moeten . Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden.
Even over het rondlopen tijdens de weeën:Het ligt er ook aan of je eventueel al ontsluiting hebt volgens mij, want als je al een beetje ontsluiting hebt kunnen ze volgens mij ook een soort dopje op het hoofdje van je baby zetten, om op die manier de hartslag te meten... Dus dan heb je die draden inwendig zitten ipv die doppen op je buik die telkens verschuiven zodra je gaat verliggen, en dus kun je dan wel rondlopen.
ik ben ook ingeleid en kon dus niet rondlopen alleen naast me bed ze deden draadjes op het hoofd van de baby
nou ja meer pijn bevallen doet pijn natuurlijk. bij een gewone bevalling zijn de eerste weeen niet zo heftig maar bij de inleiding krijg je gelijk al heftige weeen
Ik kon niet douchen. Zat aan het infuus met weeenopwekkers aan de ene kant en inderdaad draadjes op het hoofd van de kleine aan de andere kant. Mijn bewegingsvrijheid was rond het bed en niet verder. Moest dus ook op de po naar de wc. Nog niet spontaan bevallen dus geen idee wat pijnlijker is. Wel zagen ze bij mij dat de weeën super heftig waren en hebben toen het infuus bijgesteld. En ik maar denken dat het normaal was. Mijn vriend was zelfs verbaasd; heb je al weeën dan? Tijdslimiet niet lijkt mij. Ik werd ingeleid omdat de kleine in het vruchtwater had gepoept. Maar ze hielde haar goed in de gaten. Uiteindelijk wel vacuümpomp maar dat was omdat ze zagen dat het slechter ging met de kleine. (Microbloedonderzoek gedaan; bloed uit hoofd kleine bekijken op ph waarde, daar kunnen ze veel aan zien) maar dat had dus niks te maken met inleiden.
Is er een redenen het bij jou in te leiden of zou inleiden alleen zijn om mee te werken aan het onderzoek? Inleiden kan heel vervelend zijn omdat jouw lichaam en de baby er nog niet klaar voor zijn. Het kan dan ook zo zijn dat het naast heftigere weeën ook langer duurt. Ook is de kans op kunstverlossing groter.
Poeh... dit vind ik een lastige...... ook omdat het om een onderzoek gaat.. zelf ben ik in mijn 39ste week ingeleid. Naast het verschil.. als je eenmaal overtijd loopt ben je er wel aan toe en er zijn meiden die er echt om hadden staan springen als ze met 41 waren ingeleid en niet met 42... Moet je die keuze van te voren maken? Kijk als jij 41 weken heen bent, en je nog prima voelt, het prima nog een weekje uithoud.. waarom je dan al bevallen?
Ja ik vond het ook lastig. Het is alleen voor het onderzoek verder niets. En ik heb besloten toch niet mee te doen met het onderzoek. Ik wil geen 'proefkonijn' zijn en al zeker niet tijdens de bevalling van mijn eerste kindje. Al halen ze het kindje nooit voordat ik 41 weken zwanger ben. Maar het is ook nog met loodjes trekken. Als je het loodje '42 weken' trekt dan moet je wachten tot 42 weken. Tenzij er medische noodzaak is natuurlijk.