bevallen dmv Vacuümextractie en inknippen

Discussion in 'De bevalling' started by Lieke86, Apr 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal

Mijn zoontje is 3.5 week geleden geboren dmv Vacuümextractie omdat hij het benauwd kreeg..bij mij is een flinke knip gezet links naar beneden. .de hechtingen die bovenhuids gehecht zijn heeft de vk verwijderd 5 dagen na de bevalling. .maar de binnenwaardse zaten er nog en zag er prima uit..nu gaat t opnieuw zeer doen en wijkt t piep klein beetje en branderig gevoel bij plassen. .Gyn adviseerde goed spoelen en luchten en soepel houden dmv Baby olie smeren? Kraamhulp had het over wat anders. .maargoed..hoelang duurde het bij jullie eer dat t genezen was en je er geen last meer van had? Vondt t best heftig zown eerste bevalling. .

2. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Bij mij ging t pas na een week of 6 echt beter toen ik onder de douche de laatste hechtingen tegen kwam. Met 7 weken weer gefietst en dag ging prima. Vond t herstel van die pomp/knip best pittig idd!

3. cinniz

cinniz Actief lid

Jul 19, 2011
    365
    45
    28
    Zelfde hier gehad alleen sprong te boel bij mij open door een ontsteking.
    Bij mij is t nooit dicht gegegaan (wel geheelt natuurlijk maar wijkt gewoon) was er ook lang mee bezig moet ik zeggen want uit eindelijk kwamen mn binnenste hechtingen door mn huid naar buiten.lekker zooitje dus hoop deze keer op minder ellende 😉

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Was allang blij dat de vk de irritantste hechtingen na 5 dagen kon verwijderen..maar heb nu t idee dat k weer van voor af aan begin..zooo irritant zeker als k lang stilsta..kan niet eens op mn gemak mn zoontje in bad doen of aankleden want dan sta k alweer te wiebelen om maar geen pijn te hebben..wist niet dat t herstel zo pittig was..

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    mijn eerste is ook zo gekomen. en eerlijk, heb zoooo afgezien met de hechtingen, kon echt niet normaal lopen voor een lange tijd. en eerlijk heeft zeker 6 maanden geduurd voordat ik het niet meer voelde. bij mij was ook iets te strak gehecht, en met littekencreme ging dat beter. succes en 1 troost, mijn tweede nergens last van gehad ;) als je ooit een tweede mag krijgen en ook wilt.

6. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik heb helaas na bijna 3 jaar soms nog steeds last van mijn knip. Geen pijn meer maar een soort trekkend gevoel... Vooral bij koud weer of lang in een rij staan. Gelukkig is het inmiddels heel veel minder en goed mee te leven. Ik heb wel bekken fysio gehad omdat ik onbewust een spanning opbouwde zodat de pijn 'minder' werd. Dat heeft bij mij heel goed geholpen. Helaas heb ik dit pas een half jaar na mijn bevalling gedaan. Was ik daar maar eerder aan begonnen.
    Ik hoop dat je snel minder last hebt. Ik heb veel in m'n blote kont op bed gelegen om het vooral maar goed te kunnen laten luchten.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook best lang last gehad...tot wel 1 jaar met de sex pijn gehad en idd nu nog vaak een trekkend gevoel...

Dat van de babyolie zou ik niet doen daarbeneden eigenlijk...

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    We willen zeker een 2e..heb een goeie zwangerschap gehad verder alleen de bevalling liep anders..was gewoon heftig. .lang over gedaan om zwanger te worden en dat t dan zo moet gaan en je bang bent dat t niet goed afloopt. .spookt nog wel eens door mn hoofd..en die babyolie vondt k ook al zo raar en ga k zeker niet doen..kraamhulp adviseerde me p-cl-e creme van Biodermal. .dat kan geen kwaad volgens mij..was ook helemaal beurs en blauw vanonder in de kraamweek. .helemaal opgezwollen en geen controle over mn kringspier en bekkenbodem. .maar dat gaat weer beter gelukkig. .ben benieuwd hoelang dit gaat duren..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zou helemaal niet met crèmes gaan smeren daarbeneden.. Helen heeft gewoon even zijn tijd nodig.

Ik ben toen de oudste 1 jaar was weer zwanger geworden en die bevalling is gewoon goed gegaan. Geen last gehad van de knip toen

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ok thanx voor de tip in ieder geval.

ben benieuwd hoe de volgende keer zal verlopen maar dat zal pas volgend jaar worden..eerst genieten van de kleine man :)

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Irri die hechtingen ja.. ik heb er ook een behoorlijke tijd nog last van gehad. Bij mij was het ook nog eens zo dat ze na 2 dagen hadden losgelaten.. Verkeerd gehecht of t kwam doordat ik in kleermakerszit was gaan zitten (en ja dat deed beetje zeer maar ach, alles was gevoelig dus ik dacht er verder niet bij na en er was me ook niet gezegd dat dat niet mocht ;)). Er is nog getwijfeld om t opnieuw te hechten maar ze verzekerden me dat het ook gewoon zo zou genezen. Denk toch dat het daardoor langer heeft geduurd voordat ik minder last had. Hoe lang ik precies last heb gehad weet ik eigenlijk niet.. heb t niet bijgehouden ;) Meer dan een maand, dat weet ik wel.

Edit: Ik heb ook niks van crème o.i.d. gesmeerd.

12. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik heb geen knip maar ben ingescheurd, dus ook hechtingen. Hier gaf de verloskundige ook de tip om, zodra ik niet meer vloei, iedere dag even de plek te masseren met olie. Op die manier wordt het littekenweefsel iets zachter en het bevorderd de genezing.

13. madelief80

madelief80 Actief lid

Apr 25, 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Hier werd badedas wilde kastanje geadviseerd . Daar een badje van maken en met je onderkant erin zitten Max 10 minuten
    Dan spoelen onder de douche .
    Dit werkt helend. :)

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Badje met soda kan goed helpen als het gaat ontsteken. Verders absoluut niet smeren met wat dan ook zolang het niet dicht is.
    Hopelijk herstel je snel. Heel suf maar rust doet ook wonderen...

15. Imrw

Imrw Bekend lid

Jul 1, 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Mijn hechtingen zijn allemaal los gegaan dus had een open wond.
    Heeft ong 7 weken geduurd en deed idd ontzettend veel pijn bij plassen.
    Ik ging 3x per dag in een zoutbadje en spoelde regelmatig schoon.
    Beterschap ermee!

16. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Hier een miniknipje, nooit last van gehad, kan je helaas dus niet helpen. Succes

17. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Mijn zoon is op dezelfde manier gehaald, ik had 6 hechtingen rechts naar beneden. Hier zijn de draadjes zelf opgelost dus dat was wel aangenaam. Na een 2 weken kon ik weer normaal zitten en na 4 weken was ik klaar met vloeien, na 5 weken weer gezellig gehad met mijn mannetje maar dat deed wel wat pijn. Na een maand of 3 had ik geen pijn meer maar was het ook nog niet zo fijn (wegens rek die er nog opzat enzo) en inmiddels bijna 15 maanden verder is alles terug als voorheen :D

18. Smikkel

Smikkel Actief lid

Mar 25, 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ruim 3 weken terug ook bevallen d.m.v. vacuum en (flink) ingeknipt.
    Heb er nu eigenlijk geen last meer van.
    Heb nog niet gefietst oid dus hoe dat voelt weet ik niet maar verder kan ik gewoon lopen en zitten en van alles doen. Dit ging allemaal na een goeie week wel weer.

Bij bevalling van oudste dochtertje ook ingeknipt (een kleinere knip dan bevalling van jongste) en ook daarvan weinig last gehad.

19. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    T verschilt echt per persoon hoelang je er van herstelt. .lang staan kan k echt niet. .soort druk op mn onderkant. .voornl de knip..heb al wel meerdere malen naar litteken gekeken en ziet dr wel rustig uit nu..heb ook movicolon vanwege mn harde ontlasting gekregen dus hopelijk werkt dat ook mee aan het herstel. .deed echt zeer die harde ontlasting en durf niet hard te persen..is ook niet goed heb k begrepen dus dan voorlopig movicolon gebruiken om t beetje rustig te houden..spoelen luchten. .en rustig aan doen werkt ook mee aan een goed herstel doen we dan maar netjes :)

20. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen knip maar ingescheurd en (te strak) gehecht... heb hier ook heeeel lang last van gehad. Niks smeren hoor want voor je het weet heb je een schimmelinfectie. Elke keer spoelen na het plassen, katoenen ondergoed dragen helpt wel.

Share This Page