Ik ben vorige week ingeleid met 40.5 weken. Had een vingertopje ontsluiting om lee te beginnen. Ze begonnen op woensdagavond met drie keer vaginaal ingebrachte pilletjes. Na elke keer pilletjes moest ik een half uurtje aan de ctg, maar verder mocht ik,gewoon doen wat ik wou. De volgende ochtend had ik nog niks meer van ontsluiting, ik bereidde me al voor op nog uuuuren. Maar na de eerste pilletjes op donderdag begon het na een half uurtje te rommelen en vanaf dan ging het snel, na een uurtje had ik 3 cm en konden ze mijn vliezen breken. Mijn weeën kwamen al voor dat mijn vliezen gebroken werden snel na elkaar, maar daarna werden ze snel heviger en zat er echt bijna geen tijd tussen. Na een uur wist ik niet meer hoe ik de pijn moest opvangen, dus heb ik een epidurale gevraagd. En gekregen, ook al zat ik toen blijkbaar al op 8 cm Een hemelse twintig minuten later had ik volledige ontsluiting, en nadat ze me nog een uurtje hadden laten rusten zodat de baby nog wat vanzelf kon zakken, is onze Jules na drie kwartier persen geboren. De epidurale is bij mij gewoon blijven opstaan tijdens het persen. Ik voelde mijn persweeen wel als een soort van druk, maar die was niet onweerstaanbaar. Er zat ook een vroedvrouw naast me met haar handen op m'n buik die me vertelde als er een wee aankwam. Daardoor ging het heel vlot. Een tip die ik je kan geven, hou in je achterhoofd dat een inleiding anders is dan een gewone bevalling! Hoewel mijn lichaam het vrij snel zelf oppikte, waren mijn weeën veel heftiger en sneller op elkaar dan bij de meeste bevallingen. Doordat ik echter met dat verhaal in m'n hoofd zat van een bevalling die uuuuuuren duurt en pijn die rustig begint en opbouwt en weeën als bergen met een begin een top en een einde en pauze ertussen, heb ik best lang gedacht dat ik me aanstelde. Ik durfde mijn eerste weeën zelfs niet wegpuffen omdat ik dacht dat de vroedvrouw me zou uitlachen en zeggen dat dat nog geen weeën waren Als ik sneller beseft had dat ik in een weeënstorm zat, had ik misschien sneller een epidurale gevraagd. Want achteraf gezien was ik echt een beetje in shock aan het raken door de pijn. Ik was lijkbleek en over mijn hele lijf aan het zweten. En toen ik mijn epidurale gekregen had heb ik het nog drie kwartier ijs en ijs koud gehad, ik kon niet stoppen met trillen.
Misschien toch nog even leuk om te melden maar ik ben op 22 oktober, 1 dag voor de inleiding zou plaats vinden, SPONTAAN bevallen van een zoon
Ik ben niet ingeleid. Wel had ik de banden om voor de ctg Rn een infuus. Het liefste zat ik onder de douche en toen hebben ze een draadloze band om gedaan, ik kon me daarmee dus prima bewegen. Het infuus hing gewoon aan zo'n pilaar die ik mee kon sleuren.