Vragen over je beroep

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

@ Tuc: Blijven er ook wel eens kindjes overnachten waarvan beide ouders nachtdienst hebben?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

We hebben verschillende afdelingen. We hebben een afdeling flyeren/promotie inderdaad. Dus als er een nieuwe winkel opent bijvoorbeeld kunnen we twee mensen op pad sturen om een x aantal uur flyers uit te delen. Of bijvoorbeeld samples (nieuwe smaak frisdrank die op straat wordt uitgedeeld). Deze twee krijgen een vast uurloon.

De wervers voor goede doelen krijgen per donateur betaald. Schrijven ze 0 mensen in krijgen ze ook 0 euro. Er wordt gewerkt met targets. Zo hebben we een 'voor de pauze' target, een 'na de pauze' target en een teamtarget. Aan het begin van de shift worden de targets individueel vastgelegd. Bijvoorbeeld Jan krijgt een target van 3 voor de pauze, en 3 na de pauze. Als team (5 personen) krijgen ze een target van 30. Worden deze targets gehaald kunnen ze geldbonussen verdienen bovenop het salaris wat ze al krijgen voor het schrijven van de donateurs. Hoe meer donateurs je schrijft hoe meer geld je krijgt. Schrijf je er 1 krijg je bijvoorbeeld 10 euro, schrijf je er 2 krijg je 12,50 per donateur (zijn geen precieze bedragen dit, zijn voorbeelden!)

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kan me hier dus echt geen voorstelling bij maken en misschien is dit dan wel een "domme" vraag, maar ontwikkel je dan bijvoorbeeld ook nieuwe medicijnen? Of ga je meer op zoek naar de oorzaak van bepaalde aandoeningen? Of is het bedoeld om te onderzoeken en te constateren dat iemand bv allergisch is of bv bepaalde antistoffen niet heeft?

Ik werk op de afdeling verhuur bij een autobedrijf.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben pedagoge/pedagogisch medewerkster VVE op een peuterspeelzaal. In een achterstandswijk. Dat laatste vind ik niet zo'n leuk woord maar het maakt het werk wel heel anders dan in een gemiddelde wijk.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vind je het nou niet moeilijk om dieren in te laten slapen? Lijkt me echt vreselijk....

En wat is het raaaaarste dier wat je ooit binnen.hebt gehad?

6. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik doe geen nacht en weekend opvang. Ze Mogen op zn vroegst om 6.30 komen en uiterlijk 18.30 ophalen.

7. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik werk (naast mijn vaste baan in de thuiszorg) als buikdanseres en buikdanslerares. :D

8. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Merah en sneeuwvlokje: hebben jullie ook ervaring met MS? Zijn jullie bijv betrokken bij nieuwe onderzoeken mbt deze ziekte?

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jeetje dat lijkt mij zo'n heftig en zwaar beroep. Wat doe je ongeveer op een dag en zijn ze wel eens gewelddadig tegenover jou?

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, wij maken geen medicijnen. Wij testen of iemand ziek is, antistoffen heeft (ook bv na vaccinatie), of die antistoffen ook functioneren. Of de patiënt bepaalde witte bloedcellen heeft en of die wel doen wat ze moeten doen. Bij leukemieen kijken wij of iemand leukemie heeft, welk soort en tijdens/na behandeling kijken wij of de behandeling aanslaat en of de patiënt 'geneest'.
    Het is enorm veelzijdig. Bij stamceltransplantatie kijken wij of de stamcellen goed en voldoende zijn voordat het aan de patiënt wordt gegeven. Na de transplantatie kijken wij of het transplantaat aanslaat en of de witte bloedcellen weer toenemen (en welke dat dan zijn).
    Het werk gaat dus van een simpele hooikoorts naar een levensbedreigende aandoening en weer terug.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Dan moet je wel verdomd goed zijn in je werk als je per donateur betaald krijgt anders krijg je niks dus. Ik vind het wel altijd enorm irritant en ga mij juist niet aanmelden als ik word aangesproken, bepaal het zelf wel. Waarom kiezen mensen dat werk als je niet weet of je geld gaat verdienen die dag? of komt het weinig voor dat er nooit een nieuwe donateur word binnengehaald?

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry maud, ik ben niet betrokken bij nieuwe ontwikkelingen rond ms.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dan ben ik wel benieuwd, hoe denk jij over vaccineren?

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat eerste wilde ik ook vragen. Als kind wilde ik altijd dierenarts worden maar dit is één van de redenen dat ik het niet gedaan heb. Dat lijkt me zo erg. Ik zou nog harder janken dan het baasje volgens mij.

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik werk in de kinderopvang van de universiteit

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zitten er wel eens mensen tussen die er echtechtecht niets van kunnen en wat gebeurt er dan? (stoppen de lessen of blijft diegene komen voor het plezier, wordt er geklaagd over het betaalde geld, enz.) Of kan echt iedereen het leren? (Ik zie het mezelf niet doen, vind het wel heel knap. :))

17. tuc

tuc Niet meer actief

dat wilde ik net vragen

18. Islah

Islah Niet meer actief

Het leek mij, nadat één van onze katten de dierenarts heel wild is gaan aangevallen (armen vol met krassen o.a) vooral eng haha. :D

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Boommm, daar zijn natuurlijk al heel veel topics over geweest.
    Ik waag me er niet meer aan. ;)
    Ik wil het dus houden op een simpele zin: 'de enige reden waarom ouders het zich kunnen permitteren om de keuze te maken hun kind niet te vaccineren is omdat het overgrote deel van de ouders zo verstandig is dit wel te doen' (niet vaccineren om medische redenen uitgezonderd natuurlijk).

20. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik las net precies hetzelfde topic of Viva vandaar,bedoelde het niet naar hoor! Zal meer smileys gebruiken;)

Ontopic, wat wil je weten over nagelstyliste boom, heb salon gehad.

Deel Deze Pagina