Vragen over jullie kerstboom

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kerstboom: Echt, nep of geen?

1. Echt

2. Nep

3. Geen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, we hebben er twee :)

Een nepboom waar de kinderen aan mogen zitten (daar zitten ook plastic ballen in) en een echte waar ze met hun tengels af moeten blijven :p

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    De neppe heb ik 4 jaar geleden met sinterklaas gekregen, dus ik weet niet waar die vandaan komt.

De echte heb ik vanochtend bij de gamma gekocht. Het is een Nordman van 1.60 denk ik (?). Kostte 25 euro. Heb dit jaar wel eentje met een kluit gekocht met het idee dat we 'm elk jaar opnieuw kunnen gebruiken. We zullen zien!

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wij hebben een echte. Uitzonderlijk voor mij want alles moet symetrisch zijn anders ga ik me er aan storen.
    We zoeken dan ook altijd best lang voor de perfecte boom.
    Ik moet hem ook altijd uitzoeken.
    Vriendlief houdt niet van die nep bomen;)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vandaag of morgen willen we een echte kopen bij de Praxis denk ik. Idd ze worden wel steeds duurder, dat is wel jammer. Vind echt toch wat mooier dus zolang het te betalen is toch een e het. We hebben meestal een van ongeveer 175 cm.

5. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben een neppe (witte boom) van 220 meen ik.
    We hebben een neppe (groene boom) van 140 ofzo
    En dan heb ik nog een klein nepperdje (ook groen) denk dat die 60cm is of zo

Ik vind de nepperds vaak veel mooier dan de echte.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij willen een echte en ik heb dus net een Nordman gekocht bij de Praxis. Ik wil niet zo;n grote, omdat het op een tafeltje komt en daar was hij nu 7.99 met airmiles.
    Overigens vallen Nordmannen prakitsch niet uit!

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier komt een echte.

We hebben vorig jaar onze nepperd verkocht op mp. Die hadden we al een tijdje en we wilden graag een mooiere. Toch stond er vorig jaar uiteindelijk een echte en dit jaar weer. Niet zo een grote, iets van 1.20-1.50 hoog.

Misschien dat we dit jaar in de opruiming na kerst een nieuwe nepperd gaan halen.

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben altijd een echte in huis, dus ook dit jaar.
    Ik ga morgen naar een persoon die zelf kerstbomen kweekt (zeg maar een kleine kerstboomkweker).
    Hij heeft zowel de nordman als blauwspar, maar ik ga meestal wel voor de nordman omdat deze bijna niet uitvallen. De hoogte is meestal rond de 1,60/1,80 (boom staat op een klein tafeltje)
    Hij vroeg vorig jaar nog 17,50 voor een 1,60 nordman in pot (dus met kluit), zal dit jaar niet veel meer zijn denk ik.

Ik vind die nepperts verschrikkelijk en totaal niet op een echte lijken, maar goed dat vind ik. Mijn ouders hebben een neppe vanwege de honden en ik vind het lelijk.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het is hier een echte of geen. Ondanks de troep die je ervan hebt, drm liefst een nordman. Van mij hoeft ie niet zo groot, maar vriend denkt daar anders over.

Vorige jaar naar een plek gegaan waar je m zelf mocht zagen. Oke het zijn mega grote of een beetje de triestere gevallen, maar uiteindelijk iets redelijks gevonden. Kostte maar 7,50 of zo :)

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Echte! Voor ons altijd.

Mijn vriend werkt elk jaar met kerstbomen (niet bij een baas of zo hoor) voor zichzelf en dan bij mijn schoonouders op het land, die helpen ook mee. Geen probleem om een kerstboom te zoeken voor ons, elk jaar is heel makkelijk. Ik ga hem vandaag versieren!! Hier een Nordman ;)

P.S. en vroeger ook altijd een echte. En altijd een super grote ben zo opgegroeid alleen dit jaar iets kleiner genomen.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Een echte Nordmanboom. Afgelopen zaterdag gekocht bij Ikea voor 1 euro. :D Vanmiddag gaan we hem opzetten. Een echte vind ik zo heerlijk ruiken.

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier een nepperd, vorig jaar gehaald, daarvoor hadden we altijd een echte. We hebben gekozen voor een nepperd omdat de echte elk jaar duurder worden en dit eenmalig een investering was en ook bijna niet te onderscheiden van een echte en hij gaat heeeeel lang mee. Ik ben dr blij mee, zondag halen we hem maar eens weer van zolder.

13. Within

Within Niet meer actief

Hier een echte! Een nordmann. Hebben er 15 euro voor betaald :)
    En nog geen naald gevonden ;)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Bekijk bijlage 291049

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    We hebben een nepboom van 2 meter. Die zet ik op als mijn man er niet is met kerst

Dit jaar is hij er wel en dan hebben we altijd echt.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben al een paar jaar 2 super-neppe, namelijk spierwitte kerstbomen.

Eigenlijk vind ik echt veel leuker, maar voor een paar jaar is dit ook prima. 't Scheelt een hoop rommel met echte, en ik krijg er niet zo'n nare uitslag van op mijn armen.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nep, wit ongeveer 1,5 meter.

waarom. goedkoop, gemak en geen geleur

18. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wij hebben een grote neppe boom gekocht in een tuincentrum. Hij is zo hoog dat we van de top een stukje hebben moeten afzagen. Wij gaan hem dit jaar niet zetten omdat ik zwanger ben en het best veel moeite kost om hem in elkaar te zetten (losse takken met kleuren plakband). Verder is onze jongste een echte kruiper en ben bang dat ze er dadelijk aan trekt.

Zat zelf te denken aan misschien een echte kleine boom ergens in een hoekje en anders versieren we de woonkamer met gekleurde kerstballen in vaasjes etc.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Nep, 180 cm incl lampjes bij de marskramer

Minder rommel en kan hem nog wat jaartjes gebruiken. Ik vind het ook mooier dan een echte

20. Bri

Bri Niet meer actief

bosi, jij bent er helemaal klaar voor he? Leuke avatar heb je :)

Deel Deze Pagina