Wij hebben 2x 45 cm volgens mij. Bloemkool doe ik 20 minuten. In het begin was het wel even zoeken welke tijd het beste was. En iedereen vind natuurlijk iets anders lekker (harder of zachter), aardappels deed ik eerst ook 20 minuten maar vond ze dan nog wat te hard nu doe ik ze 30 minuten en vind ik ze perfect. Bij ons zitten de ovens boven elkaar omdat naast elkaar niet paste.
We hebben deze Siemens - CS856GPS1 - Compacte bakoven met stoom En deze Siemens - CM836GPS1 - Compacte varioSpeed bakoven m. magnetron
Over punt 2, de stoomoven. Ze zijn loeiduur. Voor 35 euro heb je een stoomapparaat dat het prima doet. Net wat je wilt natuurlijk, maar ivm het geld zeer de moeite waad om over na te denken! Voor het geld van een stoomoven kun je erg vee losse apparaten verslijten. En die gaan ook gewoon vel jaren mee. Bovendien kan er in een los apparaat meer voedsel.
Ja das wel waar sandana maar denk toch dat we liever inbouwen.... Vig83 zaten aan precies dezelfde stoomoven te denken haha. Heb jij de stoomoven onder en daar boven de magnetron? En begint het onderste apparaat bij het aanrecht blad en vind je het bovenste apparaat dan te hoog worden of valt het mee?
Ja ik vind inbouw ook handiger anders zit je weer met een los apparaat wat je ergens kwijt moet. Ik heb de stoomoven boven en de combi onder en daaronder nog een la. De stoomoven zit met de onderkant ter hoogte van het aanrechtblad, voor mij zit hij dan precies goed op arm hoogte maar ik ben dan ook vrij klein. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je bent maar ik zou het dus op een hoogte doen dat als je er iets uit wil pakken je je armen strekt je er bij kan (snap je wat ik bedoel?). Ik zal even kijken of het lukt om een foto toe te voegen.
Wij hebben een hetelucht oven, hier geen fan van combi/magnetrons. Ik weet ook niet of je al een idee hebt waar je de keuken wilt gaan kopen? Loop NIET de keukenconcurrent/keukenkampioen etc binnen. Wij hebben de keuken uiteindelijk bij de Ikea gehaald, ik was erg sceptisch in het begin dus wij hadden de fout gemaakt om eerst bij de keukenconcurrent binnen te stappen (1 jaar problemen mee gehad). Bij de ikea hebben we precies de keuken gevonden die we graag wouden, degelijke kwaliteit voor een onwijs leuk prijsje!