vragen over KID

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sokkenmandje, 6 mrt 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sokkenmandje

    sokkenmandje Nieuw lid

    6 mrt 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    even een vraag, mijn vriendin en ik staan al lange tijd (bijna 1,5 jaar) op een wachtlijst voor KID in Zwolle. ongeveer een jaar geleden vonden wij via via zelf een donor waar het leuk mee klikt. wij hebben toen besloten om het via ZI te proberen tot we aan de beurt zouden zijn in Zwolle. We hebben nu ongeveer 7 pogingen gedaan maar een zwangerschap blijft uit. inseminatie cups, verlengstukken, vruchtbaarheids glijmiddel alles al gezien...

    Nu denken wij, we slepen onze zelf gevonden donor mee naar Zwolle om daar door artsen te laten insemineren, misschien doen wij het immers wel niet goed??? (haha, ja we hebben wel de juiste ingang!)
    maar we weten van andere stellen dat "zijn zaad" dan eerst een half jaar in quarantaine moet om allerlei ziektes uit te sluiten. wij vinden dat niet nodig (sommigen zullen het naïef vinden....) dus wij zoeken eigenlijk een manier om het door een professional in te laten brengen zonder dat we daar lang mee hoeven te wachten.

    heeft iemand concrete tips voor ons?

    sokkenmandje
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik heb geen verstand van KID of zelfinseminatie, maar ik reageer wel even vanuit gewoon zwanger willen worden. Het duurt vaak wel een jaar voordat het lukt bij hetero stellen die gewoon seks hebben. 7 pogingen is (ik ga er vanuit dat dat 7 rondes is) dus nog niet zo vaak! Ik zou gewoon doorgaan op deze voet :) en er niet meteen vanuit gaan dat jullie iets fout doen. Zwanger worden is niet zo vanzelfsprekend ook al lijkt dat soms haha.
     
  3. Nic82

    Nic82 Actief lid

    13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad. Bij ons moest de donor eerst op gesprek. Vervolgens bloedonderzoeken. Daarna verschillende malen heen om sperma te doneren en dat moest id een half jaar in quarantaine. Dit is niet een keus, dit zijn de regels van het ziekenhuis.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou voor een tweesporenbeleid gaan. Alvast het traject bij een kliniek in gang zetten en doorgaan met ZI. Zoals @Flamingo1990 zegt is een jaar een vrij normale termijn en tegen de tijd dat jullie ongeveer een jaar erop hebben zitten, zit dat half jaar quarantaine er ook op mocht het dan nog niet gelukt zijn met ZI.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina