medicatie en nu stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cw26, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Goedemorgen.

Ons kindje is 5 maanden oud. En nu speelt me colitus weer op. Tot aan vorige week was ik medicatie vrij. Afgelopen week ben ik weer begonnen met salofalk maar me darmen zijn behoorlijk van slag. Eind januari heb ik afspraak en verwacht ik zwaardere medicatie te krijgen.

Ik zou graag willen stoppen met de borstvoeding. Omdat me lijf nu erg hard moet werken om alles aan te kunnen.

Zit alleen met een probleem. Me dochter drinkt nog steeds niet goed uit fles. Hoe pak ik dit aan?? En hoe hou ik mezelf tegen als ze erg huilt om dan niet toch de borst te geven?
    Ga ik eerst een voeding vervangen Door poeder? Of gelijk alle voedingen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hier wat tips:

https://docs.google.com/document/d/1JQmW-GdmVAiKfq3Nx64cAdGSBCZfLBZxOZDBqCFqB9M/edit?usp=sharing

Verder: zijn er veel medicijnen die je wel met borstvoeding kunt gebruiken. Als je vragen hebt over een specifiek medicijn, dan heb ik merknaam, werkzame stof en hoeveelheid nodig. Ik kan het dan voor je uitzoeken en dan kun je dat meenemen naar je afspraak voor overleg.

Wanneer je kindje nog niet helemaal over kan van de borst kun je een evenwicht zoeken tussen aan de borst drinken (kijkend ook naar je medicatie) en op een andere manier drinken (bekertje bijvoorbeeld) of starten met kleine hapjes. (nu ze naar de 6 maanden gaat)

Misschien wanneer je een aantal voedingen af kunt bouwen is het voor jou minder zwaar en heeft je kindje meer tijd om te wennen aan andere manier van voeden.

Succes!

3. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Bedankt voor het antwoord heidy.

Ik gebruik nu salofalk granulaat en salofalk klysma bestaande uit mesesalina. Dit gebruik ik nu voordat ik ga slapen zodat er zo min mogelijk in voeding komt.
    volgende week moet ik naar z huis. Denk dat ik dan aan prednison wordt gezet.
    Mag prednison met borstvoeding? ?

Toch denk ik dat ik moet stoppen. Ik val nu behoorlijk af van ellende. Darmen en borstvoeding. En energie verdwijnt ook.
    Al is dat afvallen ook wel fijn!! Maar dit is niet de goede manier.

Gelukkig drinkt ze de fles redelijk. Dat scheelt.

Kan je me laten weten of prednison kan met borstvoeding? Dan ga ik een beslissing maken wat ik nu gaan doen. Het is zo tegenstrijdig allemaal...

Dank je

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Even kort: predison kan met borstvoeding. Wel ook kijken naar wat je verder hebt en hoevaak je kindje nog drinkt. Je kunt je voorstellen dat wanneer een kindje nog 12 keer per dag drinkt het al een andere overweging is dan wanneer je kindje nog 4 of 5 keer aan de borst is.

Succes!
    Heidi

Deel Deze Pagina