Hallo, Ik ben radeloos en ontmoedigt door de herhaalde miskramen Ik ben echt heel bang dat ik nooit een kindje in mijn armen kan nemen en ik ga er eigenlijk vanuit dat bij iedere zwangerschap dat ik nu nog ga mee maken het gewoon mis gaat en dat het mij niet gegund is om een kindje te krijgen. Ik heb gewoon altijd heel sterk het vermoeden gehad dat ik nooit een kindje krijg en mijn vermoeden word met de herhaalde mk alleen maar bevestigd. 3 aug. 2010 ons eerste kindje verloren met 17 wk 25 April 2011 ons tweede kindje verloren met ong. 4 a 5 wk 13 juni 2011 ons derde kindje verloren met 6 a 7 wk bij de eerste zwangerschap ben ik toen worden ingeleid met tabletjes na 3 dagen nog geen effect alleen wat krampen meer niet daarna kreeg ik een infuus en dag later werd ons kindje geboren. maar de placenta wilde niet komen de arts heeft nog geprobeert om met een lange pincet om de placenta eruit te krijgen maar dit lukte niet ik moest daarna gelijk geopereerd worden en hebben ze mijn placenta manueel verwijderd zijn hier eigenlijk risico's aan? kan het zo zijn dat de arts mijn baarmoeder heeft beschadigd ofzo of dat er iets anders gebeurd is waardoor ik mischien nu alweer 2 mk door heb gekregen? of ligt het echt aan het eicel zelf dat het gewoon niet goed was en daarom de herhalade mk? de laatste 2 mk waren direct achter elkaar zonder een menstruatie ertussen. moet ik mijn lichaam nu laten rusten omdat mijn lichaam nu twee mk moet verwerken of kan ik gelijk weer proberen voor een volgende zwangerschap? En hoe groot is de kans dat we bij de volgende zwangerschap weer een mk krijgen? want ik heb gehoord en gelezen hoe meer mk je hebt gehad hoe groter de kans is dat bij een volgende zwangerschap ook weer misgaat. En is er eigenlijk een duidelijke oorzaak dat je een miskraam kan krijgen. bij een miskraam is dan het zaadje niet goed of de eicel? of gaat het pas mis bij de deling? sorry voor de vele vragen maar ik zit echt met een groot vraagteken in mijn hoofd. en ik kan pas vrijdag bij de gyn terecht voor vragen en een echo om te kijken of mijn baarmoeder schoon is van de laaste mk. en ik wilde graag eerder wat info. en op internet kon ik ook niet echt wat vinden. en ik hoopte eigenlijk dat jullie misschien wel wat meer weten en mij het een en ander duidelijk kan maken. Alvast bedankt voor de reactie. ..Liefs Natasja..
Hoi natasja, Jeetje wat heb je al een hoop meegemaakt! Het is vreselijk om een miskraam mee te moeten maken laat staan 3x! Helaas is er niet altijd een reden aan te geven, na 2x een miskraam te hebben gehad kan je onderzoek laten doen, ik verwacht dat je gyn dit de volgende controle zal aankaarten,Er word dan bloed afgenomen bij jou en je partner om te kijken of jullie misschien dragen zijn van bepaalde ziekte dat de miskramen zou kunnen veroorzaken. Er komt niet altijd iets uit en dan is het echt een speling van de natuur, toeval, enorm balen! In principe zou je weer direct kunnen pogen zwanger te worden, maar misschien is het nu na twee keer zo vlak achter elkaar goed om je lijf even wat rust te gunnen en eerste een menstruatie af te wachten maar overleg dit ook met je gyn. Het manueel verwijderen van een placenta brengt geen schade aan aan je baarmoeder, ik verwacht dan ook niet dat dat een oorzaak is. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en dat je snel een goede zwangerschap tegemoet gaat! Imke