Ik wil hier even peilen... zouden jullie de volgende vragen voor mij willen invullen? 1. Welk muziekinstrument speelt je kind? 2. Vanaf welke leeftijd? 3. Op wiens initiatief is het begonnen en om welke reden? 4. Moet je kind erg gestimuleerd worden om te blijven oefenen? 5. Hoeveel tijd kost het per week? (les/oefenen/evt. uitvoeringen) 6. Hoeveel geld kosten de lessen? (per maand of jaar) 7. Doet je kind er ook iets anders naast? (sport, hobby, etc.) Alvast bedankt!
Dat zijn een hoop vragen! Mijn kind is nog te jong voor muziekles maar ik heb zelf wel muziekles gehad en ben nu nog steeds actief in een amateur orkest. Hier in het dorp is het de gewoonte dat een kind eerst 1 of soms 2 jasr amv les heeft. Amv staat voor algemene muzikale vorming. Ze leren dan noten lezen, blokfluit spelen, en er worden meerdere instrumenten geintroduceerd tijdens de lessen. Zo kan een kind een gedegen keuze maken voor een instrument. Zelf had ik een half uur dwarsfluitles per week en qua thuisstudie moet je rekenen op 10 minuten per dag. De kosten wisselen per gemeente omdat dit erg van de subsidies afhangt die de muziekschool krijgt. En motivatie, tja... hoe gemotiveerd is je kind voor andere dingen? Dit geeft meestal een aardige indicatie. Is je kind een doorzetter of niet.
Oh AMV, dat ken ik helemaal niet. Misschien is dat wel veel handiger, ja. Voor nu is het nog helemaal niks, want hij zit op zwemles en hockey. Hij is wel heel enthousiast, gaat er elke keer met zin heen en is vrolijk als het afgelopen is. Zwemmen was onze keus, hockey wilde hij zelf na een clinic. Maar goed, ik opende dit topic uit interesse, niet zozeer specifiek voor mijn kinderen
Hier ook AMV, vooral omdat mijn dochter op dit moment echt nog geen keuze voor een instrument kan maken. En een beetje algemeen muziekonderwijs kan nooit kwaad, heb je alvast een basis voor als ze wel echt op muziekles gaat
1 Gitaar 2 7 jaar 3 zoon wilde het graag na een gesprek met Niall van one Direction en iemand van hun band 4 nee, hij zit constant met dat ding in zijn handen 5 zoveel als hij wil, les is 1 keer per week 3 kwartier 6 1 les is 20£ 7 ja genoeg, het scheelt natuurlijk dat hij niet naar school hoeft, dus tijd genoeg voor alles. oa zangles, verschillende sporten, minecraft spelen.