bv en fv combineren?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door heide, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Ik zal eerst even de situatie uitleggen.. Mijn dochtertje is nu 1 maand oud, vanaf dag 3 krijgt ze bv met een tepelhoedje vanwege overgevoelige tepels.
    Dit ging redelijk goed, totdat ze nu spruw heeft en ik dus ook.
    Nu drinkt ze niet meer rustig, verslikt zich vaak en wurmt zich vaker los. Ik ben af gaan kolven en dit met de fles gaan geven. Dit vanwege haar rust en om mijn pijnlijke tepels te ontlasten.
    Ze krijgt bv op verzoek, wat wil zeggen 8 keer per dag/om de 3 uur. Ze drinkt dan telkens 110 cc op.
    Aangezien ik al een dochtertje heb rondlopen, is 8 keer per dag kolven me zelf een beetje veel. Ik zou dus graag gedeeltelijk bv en fv gaan geven. Nou is mijn vraag of dit kan?
    Ik zou het liefst maximaal 4 keer per dag willen kolven, zodat ze toch nog het goede van bv meekrijgt, maar ik er zelf niet aan onderdoor ga. Ik kolf op het moment ongeveer 150 cc per keer. Wat is jouw advies? En hoeveel moeten we haar dan geven in een flesje?
    Ze weegt nu trouwens 4100 gram.
    Alvast hartstikke bedankt voor je advies!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Wil je je dochtertje nog aan de borst?
    Behandel je jezelf en je dochter tegen de spruw?
    Heb je je oudste dochtertje aan de borst gehad?

Van 8x dd naar 4x dd kolven is best royaal afbouwen, de kans bestaat dan reëel dat de melk helemaal terugloopt: welke kolf heb je?

3. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Ik heb een medela dubbele elektrische kolf.

Ondertussen ben ik begonnen met het kolven, ik kolf nu 5 keer per dag en Lotte is aan het verschuiven naar 6/7 voedingen. Aangezien ik nu ongeveer 220 cc afkolf per keer, heb ik nog steeds genoeg voeding. En heb ik nog geen poedermelk hoeven te gebruiken.

Dus het lijkt erop dat het nu goed gaat. Hoeveel bv zou ze ongeveer per keer moeten drinken?

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Ze zal rond de 100-120 per keer drinken. Probeer zelf inderdaad rond de liter per dag te kolven dan zit je over het algemeen goed, wat je nu teveel kolft vries je dan in.

Succes!

Deel Deze Pagina