10 maanden oud, nog steeds elke nacht eruit en extreem vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

even een vraag...
    ik moet er nog steeds elke nacht uit voor mijn mannetje is dat normaal? meestal is het tut erin en slaapt hij verder, soms dorst dus een beetje water (vooral afgelopen dagen ivm warme weer)
    dat vind ik dan nog niet zon erge ramp maar standaard rond 5 uur half 6 krijgt hij honger... is nu zon maandje en eerst sliep hij wel tot half 7/7 uur.

ik geef hem dan ook vaak rond 6 uur de fles al...

zou hij overdag iets te kort komen?
    ons zoontje heeft KMA en de papfles reageert hij ook op helaas

wat we nu doen;

6-7 uur fles 180cc
    9.30 uur 1 stuk fruit
    12 uur 2 boterhammen met 150 cc
    15 uur tussendoortje
    17 uur avond eten (soja pudding gaat ook nog niet goed helaas)
    19 uur fles 210 cc

ik heb het idee dat hij gewoon meer honger heeft... en daarom eerder wakker word. hij is ook extreem actief overdag dus verbrand ook veel energie.

is het een idee; smorgen na de fles van 6-7 uur leg ik hem altijd nog ff terug, en als hij dan wakker wordt om hem een boterham extra te geven (ipv papfles smorgens?) dit vult misschien meer?

wij zijn sinds 1 week ongeveer nu gestopt met het pureren van eten en geven hem nu alles in stukjes aan en dat gaat super. ik heb het idee dat hij wel wat minder eet maar hij eet naar mijn inzicht wel voldoende en het was daarvoor ook al..

alle tips zijn welkom!! of is het heel normaal dat je met 10 maanden nog elke nacht gebroken nacht hebt en extreem vroeg wakker?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik denk dat hij de "aandacht" in de nacht gewend is om te krijgen. Meer dan dat het echt honger zou zijn. Kindjes die overdag goed eten en drinken hebben in de nacht geen honger maar wel honger naar aandacht. Tut erin, fles geven of water geven is allemaal aandacht die hij gewend is om te krijgen. Kindjes worden altijd meerdere keren per nacht wakker en zo ook wij. Alleen moeten ze leren om zonder iets weer zelf om te draaien en weer verder te gaan slapen. Meerdere speentjes in bed heeft hier wel goed geholpen omdat deze gemakkelijk uit bed vallen. Als ik naar bed ga leg ik nog een extra speen in bed en die pakt hij als hij de andere kwijt id. Hij gaat er met 2 naar bed en krijgt nog een 3e van ons.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom krijgt hij nog steeds geen boterham dan 's ochtends? Dat is toch echt wel hoog tijd voor een kind van 10 maanden dat verder eet zoals jij het beschrijft? Hie ontbijt Caitlyn al 3 maanden met een boterham. Begon met een halve, nu vaak een hele.
    Dat vroege wakker worden kan er wel erg bij horen. Soms kun je dat verschuiven door stapsgewijs de bedtijd 's avonds wat te verlaten, soms niet.

Wat voor papfles geef je dan trouwens? Ik neem aan een fles van z'n opvolgmelk met bambix? Omdat de kant-en-klare pap allemaal standaard opvolgmelk bevat, wat uiteraard niet kan bij KMA?

Soja wordt aangeraden om bij KMA pas na het jaar mee te beginnen, in verband met risico op kruisallergie.

Hier als toetje regelmatig gewoon even wat fruitmoes, soms bij grote honger met een lepel bambix erbij door.

4. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ik heb altijd al een extra speen in bed liggen en een extra op de commode zodat ik snachts niet eerst hoef te zoeken :)

ik laat hem eerst altijd even huilen, en soms valt hij dan ook gewoon weer in slaap is dat in zijn slaap omdat ik hem niet wilde verwennen. maar rond 5 uur als ik dan niet erheen ga raakt hij zo over de toeren dat ik hem bijna niet meer rustig krijg en heeft hij echt honger...

5. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen idee, mij is altijd verteld dat zijn schema volgoende was. maar vanaf morgen krijgt hij een boterham smorgens ga het eens proberen.

pap krijgt hij geen kant en klare, ik heb de 4, 6 en 8 maanden pap (bambix) geprobeerd en dat was een ramp.. krampen en benauwd...
    dus dat hou ik liever achterwegen.
    (rijst gaat ook niet goed, pasta zonder km en ei wel)

soja pap mocht ik gaan proberen van mijn diƫtiste ook raar dan? eindigde in een erg onrustig kind dus ook mee gestopt!

echt ik vind dat ze je zo slecht helpen soms met kma... het cb zegt niks meer bij controles want moet ik bij de diƫtiste zijn ivm KMA
    de diƫtiste kan ik vragen stellen per mail maar houd mij niet op de hoogte als er veranderingen mogen optreden zoals extra boterham smorgen of zo moet ik maar zelf ontdekken dan?

lastig.. haha

6. raspberry

Tja, als een papfles 'sochtends niet gaat, moet er wel een alternatief zijn. Bijzonder dat niemand je dat verteld heeft, want ontbijten met alleen een fles melk is nou niet bepaald een echt voedzaam ontbijt voor een ouder wordend kind... ;)
    CB en KMA is geen handige combi idd, dan moet je echt bij de dietiste zijn. Ik zou daar even aangeven dat hij wel erg veel nog niet verdraagt en je even wat meer ondersteuning nodig hebt dan ze nu biedt....
    Dat hij 's ochtends honger heeft, als hij geen pap en rijst verdraagt, en maar 1 keer per dag brood eet, is wel logisch iig.
    Misschien handig om weer even een avondvoeding erin te gooien dan nog, om te kijken of hij dan wat later wakker wordt.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Op zich eet hij niet echt te weinig zou ik zeggen, mijn dochter van 12 maanden eet 's ochtends pap, dan fruit (1.5 stuks), dan 1-1.5 boterham met water, dan 's middags soepstengel met water, en dan avondeten en yoghurt. 's avonds nog een miniflesje melk.
    Dat is alles, en zij groeit goed en lijkt verder niet meer behoefte te hebben aan eten (en ze zou gerust meer brood krijgen als ze dit zou willen).
    Maar als je de indruk hebt dat hij honger heeft kun je altijd meer eten proberen. Zeker 's ochtends wat brood geven lijkt me een prima plan. Het vroege ontbijt kun je wellicht iets anders 'aanleren' door elke paar dagen een kwartiertje langer te rekken? Zou dat werken? of is het dan hysterie?
    Wat betreft 's nachts knuffel of speen aangeven; ja dit is wel normaal, dit doen bijna alle kindjes denk ik. Mijn dochter heeft het in fasen; soms een paar weken perfect doorslapen, dan weer een paar weken 's nachts enkele keren wakker, beetje jammeren, dan helpt knuffel+speen en is ze daarna meteen weer rustig.

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet er ook nog vaak uit in de nacht. Soms is hij zijn knuffel kwijt (daar zit zijn speen aan) of wil hij een aai over zijn bol of een slokje water.

's morgens wil hij soms belachelijk vroeg (in mijn ogen dan ;) ) zijn fles. Vanmorgen was het half 6. Gelukkig wil hij daarna nog wel slapen tot 7 uur.

Ik zou in de ochtend brood gaan geven. Hij eet hier rond 8 uur twee boterhammen. Tussen de middag ook 1 1/2 a 2 boterhammen.

9. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had 2 weten geleden contact met de diƫtiste gehad en die vertelde mij dat het prima was wat hij kreeg, en niks over brood smorgens gezegd. toch raar eigenlijk best slecht vind ik zelf...

ik ga morgenvroeg meteen een boterhammetje geven en kijken wat hij doet.
    voel me echt dom... maar als niemand je dit verteld best lastig soms.. (blij met jullie *kus*)

savonds wakkermaken voor een avond fles heeft geen nut want dan haal ik hem uit zijn diepe slaap en dan slaapt hij helemaal slecht.

ik denk dat het wel eens eraan kan liggen dat hij gewoon smorgens te veel honger heeft...

10. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    rekken is geen optie hahaha dan komen de buren denk ik de fles geven ;)

11. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons zoontje slaapt gelukkig daarna wel, hij heeft bijv vanmorgen om half 6 de fles gehad en dan slaapt hij door tot half 8, dus word echt wakker van de honger..

ik ga idd brood geven! ik denk echt dat dat er iets mee te maken heeft

bedankt meiden!!

12. raspberry

En een droomvoeding: heb je dat al eens geprobeerd? Niet wakker maken, wel de fles aanbieden, zodat ie 'm slapend drinkt?

13. raspberry

O, en je niet dom voelen hoor: ik heb bij onze oudste ook enorm lopen zoeken, (hier beide meiden KMA). Nu bij de jongste zet ik alles zelf uit, maar bij de oudste ook ondersteuning van een dietist gehad, (die wel wat meer deed dan de jouwe... ;)).

14. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja als ik dit zo lees denk ik echt, ooh dom dat ik dat niet wist!!
    maar tja als niemand je op de hoogte stelt ook logisch natuurlijk..
    Ga toch eens een afspraak plannen voor als hij dadelijk 1 is om even goed met de diƫtiste om de tafel te zitten. vooral omdat ze dan met de pot mee mogen eten, geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
    omdat hij veel dingen eten wat hij echt niet mag hebben. word denk ik toch nog apart koken.

droomvoeding nog nooit van gehoord. ik ga eerst de boterham geven kijken hoe dat uitpakt.
    ik heb ook al eens wat water in zijn tuitbeker gedaan en die om 4 uur in zijn handjes gegeven omdat hij nog half sliep en half wakker was maar niet stil hielt. die tutte hij dan leeg en dan sliep hij weer verder.. dus denk idd dat hij half slapend het wel op zou drinken maar gok dat zijn ontbijt morgens gewoon te minimaal is.

15. raspberry

Hebben we hier ook hoor. Thirza kon meer dingen verdragen dan Caitlyn nu, dus voor Caitlyn zullen we langer apart moeten koken.
    Bij de oudste ging soja goed vanaf 14-15 maanden en als dat eenmaal kan, wordt koken voor iedereen tegelijk gemakkelijker: room en creme fraiche vervangen wij door sojaroom gewoon.

Verder kun je vaak goed uit de voeten met veganistische recepten, als je koemelk en soja en vlees moet mijden. Ik heb een paar jaar terug deze blog gevonden van een dame die allerlei dingen uitprobeert en de recepten deelt: Wat maakt Suzette nu

16. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooie blog zeg!! ga eens flink snuffelen! bedankt!
    hoe deed jij dat met overschakelen van gewoon aardappelen,groente,vlees naar een keer bami/spagettie of overschotel (aangepast op kma natuurlijk)
    ons zoontje reageert namelijk pas na een paar dagen meestal.. dus geen acute reactie ik ben bang dat als ik hem wat meer mee laat eten hij dadelijk gaat reageren en ik geen idee meer heb waardoor omdat het vaak pas na een paar dagen is.. zucht het zal er los lopen hoor maar dat vraag ik me dan echt wel eens af.

17. raspberry

Gewoon met dat soort dingen echt wachten tot je alles eens gehad hebt en hij steviger in z'n vel zit. Thirza kreeg hier dan gewoon rijst met wat groente en vlees: dan haalden we het uit de pan voor de mix erbij ging.
    Of met pasta: zelf de saus maken, dan heb je invloed op de kruiden die erin gaan en wat je er verder in doet. Is veel gemakkelijker dan de meeste mensen denken.
    En, als je dan eenmaal wel pakjes en zakjes aandurft: het voedingscentrum maakt lijsten met producten die voor bepaalde allergieen geschikt zijn. Je kunt dan aankruisen welke allergieen er spelen/wat hij niet mag, en dan sturen ze je -tegen betaling uiteraard- een papieren of digitale lijst toe met producten per productgroep, die je wel en niet mag. Dan weet je welke nasimix je wel en niet kunt halen, welke pastasaus wel en niet, enz enz.

18. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn zoontje van 9 maanden die komt 's nachts om 23.30u ook nog altijd voor een klein flesje 90/2. Geef ik deze fles niet, dan huilen en eeeecht niet verder slapen.
    Ik denk ook gewenning, hij eet overdag super goed!!

Maar 's ochtends geen broodje alleen 210/7.
    Ik ga morgenochtend ook een broodje geven....(voel me ook stom net als TS ;)).
    Maar zal dit broodje helpen die late avondfles te doen overslaan???

19. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik niet de enigste hihi

Je kunt het kleine flesje afbouwen met eerst een keer 90/1 dan is het al minder en dan warm water met een beetje poeder voor de smaak en dan gewoon water.. Zo heb ik dat ook gedaan en hij trapte erin ;) bij mijn zoontje was de nachtvoeding ook gewenning en niet honger.

Als ze overdag genoeg krijgen en voldaan zijn dan halen ze de nacht ook makkelijker, dus ik ben ook zo benieuwd wat mijn mannetje gaat doen..

20. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ja ga ik ook doen hoor!!! Zelfs naar 60/1 hihi....:D.
    Water hebben we al 's geprobeerd maar daar trapte meneertje echt niet in haha!! Dus we gaan nu nog langzamer afbouwen ;).

Maarrrrr, na dit flesje komt hij meestal we pas rond 7u of half 8. Soms 8u zelfs....dat dan weer wel.

Deel Deze Pagina