te weinig melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Samba25, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen,

ik heb even jullie deskundig advies nodig :)

Mijn dochter is bijna 8 maanden en haar schema ziet er ongeveer zo uit qua eten en drinken;

7:30 fles 210/7
    9:30 fruit
    12:00 brood met fles 180/6
    14:30 sap met liga/rijstewafel/koekje o.i.d
    16:30 groente
    18:00/18:30 fles 180/6

Dit schema werkte altijd prima maar het probleem is dat ze veel melk laat staan, tenminste dat denk/vind ik.
    De eerste sochtends gaat altijd op, de fles van bij de lunch, laat ze vaak 90 of 100 cc staan, en de laatste fles ook, gisteravond zelfs 130 cc over. Als jullie het schema zien snap ik dat je denkt, waarom geef je die laatste dan zo vroeg maar ze 'wil'altijd zo vroeg slapen, is dan echt doodmoe en valt geen land meer mee te bezeilen, ze slaapt gewoon door tot half 8 sochtends dus dat is het punt niet maar krijgt ze nu niet te weinig melk?
    Ze weegt overigens 8600 gr. Het is nog een beetje vroeg voor 2 flessen toch?

Bedankt alvast voor het meedenken!

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    830 fles
    1100-1200 slapen
    1230 fruit
    1400-1500 slapen
    1530 fles
    1700/1800 avondeten&toetje
    2300 fles

En ergens tussendoor een beetje diksap en stukje liga.

Ik geef nog een fles voordat ik zelf ga slapen. Dan blijf ik op haar kamer en slaapt ze nog half maar drinkt de fles wel helemaal leeg.
    Oh en mijn dochter is bijna 7 mnd dus wel iets jonger.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zie dat ze al goed bijvoeding eet en ongeveer nog 600 ml. opvolgmelk krijgt. Dat kan echt wel wat minder hoor! Zo tussen de 300 en 500 ml. is prima. Ik zou 3 kleine flessen maken. Yoghurttoetje erbij ook goed.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @zogelukkig
    Ja ze eet fruit perfect, brood is ze ook dol op, alleen de groente is meestal een half 6/8 maanden potje, maar dat is niet zo erg toch?
    Sochtends denk ik dat ze niet blij wordt als ik de fles kleiner maak, dan drinkt ze die 210/7 echt op, maar die andere 2, wat zal ikervan maken, 150/5 of nog kleiner??

Thanx!

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh en ze krijgt idd ook nog een toetje na de groente, danoontje, yoghurt o.i.d dit gaat ook goed!

6. zogelukkig

Als ze ook al een lekker toetje eet, zou ik het eens gaan proberen met 2x 150/5, dat is dan echt niet te weinig zuivel hoor!
    Gewoon doorgaan met groente aanbieden. Mijn ventje vindt alles wel lekker, maar eet 's avonds ook niet zoveel. Wel eet hij 2 stukken fruit en 2 boterhammen, maar hij is ook bijna 11 maanden!;)

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Fay is altijd diep teleurgesteld als haar brood op is, ze krijgt nu 1 boterham smiddags, zou ik bijv ook 2 boterhammen kunnen proberen en bijv een beetje sap en dan alleen sochtends en savonds opvolgmelk, bijvoorbeeld sochtends 210/7 en savonds 150/5. Of moet ik het nog bij 3 flessen houden?

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    oh ja nog iets vergeten :)
    Ik las dat je je zoon stukken fruit geeft, heb ik nog nooit gedaan, kan ik dat ook is proberen, en wat kan ik haar het beste geven??
    Sorry voor alle vragen hoor ;)

9. zogelukkig

Ze is bijna 8 maanden. Geef eens een halve banaan in haar handje! Pak haar wel goed in, want bananen geven vreselijke vlekken! Of geef haar eens wat rijpe stukjes peer in haar handje. Even beetje droogdeppen, dan heeft het meer grip, peer vlekt ook. Maak de stukjes niet te klein, doe maar vuistjesgroot, model Vlaamse frites!
    Mijn zoontje stopt alles zelf in zijn mond, ik leg het alleen voor hem neer!

En twee boterhammen mag ook hoor!

Als je dochtertje nog geen vlees en kaas enzo eet, zou ik nog een totaal van 500 ml. zuivel geven, dus opvolgmelk en yoghurttoetje bij elkaar. Dit ivm de eiwitten, die hebben ze nodig voor de groei. Teveel eiwitten is niet goed, maar daar kom jij niet aan.
    3 of 2 flessen kijk maar wat ze wil. Je zou 's middags ook nog wat fruit na het brood kunnen geven en wat thee, lust ze dat?

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb haar nog nooit thee gegeven, ga ik ook eens proberen, rooibos mag ze hebben toch?
    Oke morgen eens proberen om een stuk banaan te geven, ben wel benieuwd eigenlijk!
    Ze krijgt momenteel alleen nog maar margarine op brood, ik heb al appelstroop, smeerkaas en smeerworst geprobeerd maar dit vind ze echt niet lekker. Ik weet niet wat ze nog meer mag, nog geen kaas en vlees toch?
    Dus 500 ml bij elkaar incl toetje, oke dan moeten die flesjes dus wat kleiner, poeh ik zie allemaal beren op de weg, maar ik moet gewoon eens wat losser worden denk ik, volgens mij mag ze veel meer dan ik denk!

11. zogelukkig

Kaas en vlees is te zout en bevat teveel verzadigd vet, zou ik persoonlijk nog even mee wachten! Ik koop amandelpasta bij de biowinkel, dat zijn goede vetten en het bevat verder geen overbodige hulpstoffen; het zijn gewoon gemalen amandelen, dus ook geen zout. Verder geef ik ook margarine en appelstroop.

Rooibosthee vindt mijn zoontje heerlijk.

Van gewoon gezonde voeding kan je niet teveel geven. Tenzij je echt 10 boterhammen bij haar naar binnen propt, snap je? Teveel verzadigd vet en teveel suiker is niet goed, maar gewoon fruit en straks volle melk en yoghurt mag een dreumes gewoon hebben. Je geeft geen pap, dus twee boterhammen mag ook gewoon hoor!;)

Deel Deze Pagina