Overbezorgd? Zieke baby 6 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter is bijna 6 maanden en goed ziek sinds een paar dagen.
    Het begon dinsdag met rode vlekjes over dr bovenlijfje. Diezelfde avond kreeg ze verhoging. De dag erna zaten de vlekjes overal en had ze koorts. Ze was toen nog wel fit en vrolijk. Gister kreeg ze er een snellere ademhaling bij, hogere temperatuur ( 38-38.5), huilde ze steeds als we dr oppakte, maar was ze ook nog wel vrolijk en druk tussendoor. We zijn gister 2x bij de huisarts geweest. Eerste keer check wat ze had, tweede keer omdat er in korte tijd meer vlekjes bijgekomen waren. Huisarts houdt het op 'een virusinfectie', wat het precies is weet ze niet.
    Ik blijf me toch wel zorgen maken. Sinds gisteravond is m'n meisje een zielig hoopje. Ze kreunt, huilt bij oppakken, slaapt onrustig, heeft ondanks paracetamol vannacht nu nog 38.6, heeft koude handjes en voetjes en ademt zo'n 60x per minuut.
    Is dit een normaal verloop voor een ziek kindje van deze leeftijd? Maak ik me voor niks zorgen?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik zou me ook zorgen maken, weer naar de huisarts gaan en er op staan dat er verder gekeken word.... Beter een zeur in de ogen van de huisarts dan iets missen. Sterkte hoor!!
    Drinkt ze wel??

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Alleen al het feit dat jij je zorgen maakt,is reden genoeg om vandaag weer te bellen.Gewoon opnieuw bellen,en niet eerder weggaan dan dat je je gerustgesteld voelt.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zou ook weer bellen.
    Dat kreunen kan door de koorts komen, maar ik zou me ook zorgen maken.

Hoe gaat het drinken?

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Het is altijd heftig als je kleintje ziek, zeker als het de eerste keer is. Mijn huisarts zegt altijd: laagdrempelig bellen! gewoon nog een keer gaan als je je zorgen maakt!

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Zijn de vlekjes wegdrukbaar, dus wordt de huid even wit als je erop drukt of blijft de roodheid?
    Heeft ze luier-pijn? Dus pijnscheuten bij het verschonen?

Ik zou mij zorgen maken, en een meningitis uit willen laten sluiten (hersenvliesontsteking)

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Net gebeld en de assistente vond het nogal onzin maar mag om 10.30 komen.

@romantic: om die reden zijn we gister idd een tweede keer gegaan. Er zitten namelijk een paar niet wegdrukbare plekjes. Die zijn er nog steeds. Het grootste deel is wel wegdrukbaar. Ze huilt heel erg bij oppakken en aankleden enzo, dus eigenlijk alles wat je met dr doet.
    Moet wel zeggen dat ze nu op een kleedje ligt te spelen en wel weer aardig te pas lijkt. Dus dat wisselt blijkbaar ook...

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Ik zat afgelopen zondag nog bij de huisartsenpost omdat mijn dochtertje van nog geen 3 maanden ineens tijdens een voeding en daarna onwijs raar begon te doen. Ze had dan wel geen plekjes, maar aanhoudend kreunen, rillen en afwezig gedrag vond ik meer dan genoeg reden om aan de bel te trekken.

Uiteindelijk kwamen we aan bij de HAP met een rustige slapende baby en vertrokken we weer met een baby die best wel goed trek had gekregen na al die commotie, maar gelukkig was de dienstdoende huisarts het met me eens: Liever 1000x teveel dan één keer te weinig.
    En vooral met dergelijke symptomen.

Als jij je ongerust maakt, altijd gewoon langsgaan en wat die meut van een assistente denkt lekker van je af laten glijden.
    Ik snap sowieso niet dat er nog artsen/ assistentes zijn die de 'gok' durven te nemen met een baby.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Net geweest en de huisarts vond haar ook beduidend zieker en ellendiger dan gisteren. Ze heeft ook meer rode vlekjes en een beginnend ontstoken oortje.
    Kortom goed ziek dus maar vooralsnog geen reden voor paniek. Wel goed in de gaten houden en de komende 2 dagen gewoon elke paar uur een zetpil geven.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel veel sterkte! Hopelijk is ze snel opgeknapt.

Fijn dat je huisarts ook inzag dat ze er slechter uitziet dan gisteren

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou ons meisje houdt ons aardig bezig.
    Zaterdag weer naar de hap geweest en doorgestuurd naar de kinderarts omdat ze 80x per minuut ademde en nauwelijks nog dronk. Die heeft een grotere dosis paracetamol gegeven waar ze wat van opknapte en gelukkig ook weer ging drinken.
    Gisteren leek ze het ergste gehad te hebben, geen koorts meer maar zelfs ondertemperatuur. In de avond steeg dr temperatuur echter weer.
    Vanmorgen toch weer 38.5 :(. Dit is al de zesde dag koorts... Bah.

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Gossie wat zielig en naar voor jullie allemaal. Drinkt ze nu wel weer? Sterkte hoor! En goed naar je eigen gevoel luisteren x

13. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vanmorgen ben ik toevallig ook met mijn mannetje van elf weken bij de ha geweest. Hijnhad verhoging, rode plekjes en ontroostbaar. Er was geen reden tot paniek, maar mijn ha zei dat ik in de gaten moest houden of hij symptomen kreeg die jij nu beschrijft! Als dit wel het geval was, moest ik direct bellen. Hij zou dan doorgestuurd worden naar de kinderarts.

Hoe gaat het inmiddels met je meisje?

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij zijn idd ook bij de kinderarts geweest.
    Wat vooral belangrijk is om in te gaten te houden grasspriet is of de vlekjes wegdrukbaar blijven en niet paarsig van kleur worden. Als dat zo is direct naar een arts.

Net bij de ha geweest, zal je altijd zien heeft ze nu weer 36.5... Ha vond dr wel rustig idd en bleekjes. Maar ze kunnen van een virus best zo lang ziek zijn volgens hem. Als ze weer achteruit gaat of weer stopt met drinken moeten we weer de hap bellen en anders belt hij morgenochtend hoe het gaat.

15. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Veel beterschap voor je meisje, en wat aardig dat je huisarts zelf gaat bellen hoe het gaat.

Deel Deze Pagina