Onze dochter is nu 11 dgn.Afgelopen dinsdag is het navelstompje eraf gevallen.De kraamhulp adviseerde om iedere dag met een beetje water schoon te maken en dan met zo'n baby-wattenstaafje het te drogen.Dit doe ik trouw.De navel ziet er wel goed uit maar vanmorgen zat er weer een klein beetje opgedroogd bloed aan de buitenkant.Dit zijn kleine korstjes.Moet ik deze nu ook verwijderen of kan ik het beter laten zitten totdat het er vanzelf afvalt?.Gisteren had ik het wel verwijderd maar vlgns mij maak ik het dan juist weer het huidje open en komt er weer vocht en korstjes.Ik ga volgende week even naar het inloopspreekuur van het cb om te wegen en dan kan ik het evt direct vragen maar dat is pas donderdag dus dat duurt nog even.Het ziet er overigens niet ontstoken uit. Hoe verzorgen jullie de navel?.
Gewoon laten zitten, ik depte der navel altijd droog na een badje of als ik der gewassen had. Ze heeft hier alleen last gehad van wild vlees wat toen aangestipt is geweest
Ik heb er niks mee gedaan gewoon na het badje/wassen droog gedept en dat was het nu na 2.5 week is het helemaal gaaf..
Hier bleef het naveltje ook nattig. We deden er overigens niks mee. Alleen droog deppen na het wassen. Bij het cb hebben ze hem aangestipt met iets. Daarna was het snel goed. Dus ff daar vragen.
ik maakte zijn navel dagelijks schoon met alcohol, maar zijn navel was een kleine infectie ingekomen en het bloedde niet.
Hier idd ook aangestipt met iets bij de arts van het cb en dat werkte prima. Doet ze geen pijn maar zorgt er wel voor dat het naveltje geneest. Zou tot die tijd goed idd met wat schoon houden en goed drogen daarna.