Even smeren Te dik draad Draad spanning Verkeerd op de klos Ik zou even Google op je eigen naaimachine
Oei, dit ziet er inderdaad niet heel erg goed uit. Heb je al wel een keer een goede draad gehad? Anders zou ik inderdaad even een handleiding erbij zoeken. Misschien zelfs een filmpje op youtube en vanaf het begin af aan alle instellingen opnieuw doorlopen. Ik twijfel of het alleen aan de draadspanning ligt. Misschien je draad er verkeerd ingeregen?
Draadspanning. Moet je even googelen hoe je hem bij jouw machine strakker kan zetten. Dunnere stof is strakkere draadspanning nodig. Ik had laatst een type garen waarmee ik ook zo'n effect had. Toen ik het met een andere kleur/soort garen probeerde ging het wel goed
mackwek ja heb er al eens mee genaaid en lukte prima petra oh ik wist niet dat er een juiste richting was voor het spoeltje Ik heb verschillende dingen geprobeerd.. het is nu wel gelukt maar weet dus niet waardoor juist hahaha!
Al doende leert men, blijven proberen dan komt t helemaal goed zoals je ziet 😉 vaak staat op het klepje wat je over de spoel doet hoe de richting moet zijn.
Leuk dat je wilt leren naaien. Is het nu al gelukt? Hoop dat je anders hier nog wat aan hebt. Je mag de stof alleen onder de voet doorsturen en er nooit aan trekken. Dan kan de spoel het niet bijhouden. Probeer eens rustig te naaien of dat beter gaat. Misschien doe je dat al dan kan er het volgende aan de hand zijn. - haal klosje en spoel los en rijg het opnieuw in je naaimachine. Meestal is dat het. - ik kan niet goed zien of je stof wat dikker is dan moet je de spanning wat lager zetten. - soms helpt het wijzigen van de steeklengte. - de foto is toch de onderkant van je werk? De zwarte spoeldraad lijkt dunner te zijn. Neem twee garens van gelijke dikte. Oh zie nu pas dat het al is gelukt.
Ja ik wil heel graag kunnen naaien met de naaimachine zodat ik zelf mijn kleding kan inkorten enzo en niet elke keer iemand hoef te zoeken nijna bedankt voor je tips en derest ook natuurlijk. het is indd al gelukt.. ik heb dat spoeltje er eens uitgehaald maar ook de spanning op 4 gezet dus weet niet wat er geholpen heeft Ik ga proberen om een foto te plaatsen. Wilt me precies niet lukken
Ik ka eenvoudige dingen maken op denaaimachine. Geen echt ingewikkelde dingen als een blouse. Maar bijvoorbeeld wel kussenhoesjes, gordijnen, rokje voor mijn dochters. Ook inkorten en herstellen van kleding lukt. Ben verder ook wel creatief, ik kan ook haken en breien. Vind het ook leuk, maar heb helaas niet zo veel tijd.
Ja dat is wat ook wil kunnen.. simpele kleine dingen en heb jij dat ook in uw eentje geleerd of hoe heb jij dat geleerd