Welke groep 2 autostoel hebben jullie?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Amethist, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in een groep 2 autostoel voor onze dochter. Nu zijn er natuurlijk heeeeel veel te koop. Ik heb uiteraard de testresultaten van de ANWB bekeken, maar nog kan ik geen beslissing nemen. Dus vandaar mijn vraag:

Welke hebben jullie?

Oh ja, en dan misschien nog een dom vraagje. Hoe bevestig je zo'n stoeltje in de auto? Want bij een groep 2 stoeltje gebruik je toch de autogordel om je kind vast te zetten? Wij hebben geen Isofix, dus hoe bevestig je dan het stoeltje in de auto. Of staat ie los :(? Hahaha, ik snap er niks van.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hij staat dan idd los in de auto.

Mijn advies voor een groep 2/3 stoel oftewel verhoger is passen met je kind. Het is belangrijk dat de heupgordel goed laag over het bekken loopt en niet over de onderbuik. Aangezien de gordelloop van sommige verhogers de heupgordel te hoog laat lopen, altijd passen.
    Verder is een stoel met rugleuning aan te bevelen voor kinderen die nog regelmatig slapen in de auto. Dan blijven ze beter rechtop zitten en ook loopt de gordel beter over het lichaam.
    Hoe lichter de stoel, hoe beter het is. Bij een aanrijding komt de stoel (als hij los staat, daarom is isofix veiliger), tegen de rug van je kind aan. Daarom is een lichte stoel veiliger.

Edit: wellicht overbodig te vermelden, maar kinderen zitten het veiligst zo lang mogelijk in een groep 1 autostoel. Ze mogen daar in tot ze of 18 kg. wegen of verder dan de ogen/bovenkant oren boven de stoel uitkomen.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben een MC rodi. Hij staat bij ons los op de achterhank en hij gaat met zoon vast in de gewone gordel.

In het begin hadden we de hoofdsteun van de stoel over de achterkant van de stoel gedaan om hem zo klem te zetten zeg maar.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je een stoel hebt die niet met isofox vast zit, moet je hem altijd met de gordel vast zetten, ook als je kind er niet in zit! Anders levert die stoel bijeenbotsing gevaar op voor de persoon in de stoel ervoor.

Wij hebben mede om die reden wel gekozen voor een stoel met isofix bevestiging. In dat opzicht kan ik je dus niet adviseren.

Hoe wij de keuze hebben gemaakt is als volgt: ik heb eerst in diverse tests bekeken welke stoelen er goed uit kwamen. Onze zoon is groot voor zijn leeftijd en vrij stevig. Dus stoelen met de opmerking 'smal zitje' vielen voor ons al af. Vervolgens bleven er voor mij nog een paar opties over. Die ben ik met zoon gaan passen. Daarbij heb ik natuurlijk zelf gekeken hoe hij er in zat, maar ook aan onze zoon gevraagd welke stoel lekker zat. En zo hebben we hem samen gekozen.

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

wij hebben een groep 2 stoel bij de gamma vandaan, goed gekeurd stoeltje en het grote voordeel dat er gordels in zitten. de stoel zelf staan altijd vast met de gewone gordel en als onze zoon erin gaat zit hij vast met een zelfde soort gordel als in een mc en groep 1 stoel.

6. Username

Username Niet meer actief

Een achterwaartse. Axkid Kidzone, tot 25 kilo achterwaarts. Vandaag gekocht, maar ws staat ie de komende maanden nog in de doos. Dochter is nog niet groot genoeg ;)

7. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik heb er vandaag eentje gekocht bij het kruidvat. was nu 15 euro.
    ik ga hem gebruiken in mijn" tweede" autootje.
    voor de korte ritjes.

heeft iemand ervaring met deze stoel van bambino?

Deel Deze Pagina