Vragen over striae (foto)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OliveTree, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik ben vorig jaar met 41 weken bevallen van een zoontje en had tot de bevalling geen streep. Pas na de bevalling zag ik 2-3 lichte parelkleurige streepjes. Vond ik totaal niet erg, want na een paar maanden was mn buik al zo goed als strak en zag je bijna niks meer. Ook geen hangbuik oid (ik trainde 4dgn pw en een had eetschema).

9 maanden na de bevalling raakte ik weer zwanger en mijn God, ik schrik van mn spiegelbeeld. Ik heb zoveel strepen, rood en vrij dik, dat ik er echt wel van baal. Ik kijk wel eens terug naar mijn foto's van toen ik zwanger was van de eerste: wat een mooie buik! Maar nu?! Ik wil mn buik niet eens zien. Moet nog ongeveer een week. Zal tijdens de bevalling misschien ook weer raak zijn.. Maar goed, ik weet dat de kleur gaat veranderen etc.

Waar ik echter wel bang voor ben is dat ik er een rimpelbuik van ga overhouden. Zo een soort donut om je navel :D ik weet dat er niks aan te doen is en dat ik er iets heeel moois voor terugkrijg, maar hebben de mama's met (veel) striae weer een redelijk 'normale' buik gekregen? Niet als voor de zwangerschap natuurlijk, maar eentje zonder 'rimpels', 'donut' of een 'hangbuikje'?

Zie foto. Dat is nog maar een kwart van het hele plaatje.

Bijgevoegde bestanden:

2. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Hier precies hetzelfde verhaal.
    Bij de eerste alleen maar 3 streepjes. Maar bij de tweede helemaal onder, net als bij jou. Ik baal er wel van om eerlijk te zijn. Ze zijn al wel lichter verkleurd maar nog steeds zichtbaar. Je kunt ze ook goed voelen als je met je vinger over m'n huid gaat. Mijn buik is niet zo'n donut geworden, maar wel een hangbuikje aan overgehouden.
    Nu bij de derde nog geen nieuwe strepen ontdekt.

Maar wat doe je eraan? Helaas, helemaal niks.

Niet echt een opbeurend bericht, maar wel eerlijk... Sorry!

OliveTree vindt dit leuk.
  3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik had bij de oudste ook alleen 2 kleine streepjes bij mijn navel. Bij de 2e werden dat meer streepjes rond mijn navel. Gelukkig nooit donkerrood geweest, meer roze en na de bevalling huidskleur. Na verloop van tijd vielen die bijna niet meer op. Hangbuik heb ik niet eraan overgehouden. Maar nu tijdens mijn 3e zwangerschap (ben 27 weken) zie ik dat ze weer uitrekken.. tot dusver nog geen nieuwe erbij maar ben er wel bang voor. Zo jammer dat er niks tegen te doen is behalve de huid vet houden...

OliveTree vindt dit leuk.
  4. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    De plekken waar ik nog geen striemen heb (boven navel) jeukt zo erg dat het daar ook wel raak zal zijn vrees is. Op zich vind ik de striemen zelf niet supererg (wanneer ze niet meer rood zijn natuurlijk), maar ben bang dat mn huid helemaal gaat hangen en rimpelig gaat worden/blijven.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben bij mn zoon al zo uit mn voegen geknald, ik kan niet eens tellen hoeveel paarse strepen ik toen had. zelfs op mn schaambeen en bovenbenen. Sommige striemen zijn 1.5 cm breed.

Dat trekt bij mij echt nooit meer recht, omdat het vel gewoon niet meer terug kan.

Zolang je een paar striemen hebt, lukt dat volgens mij nog wel na een poosje. Sowieso worden ze nog wit, nu is het natuurlijk nog rood.

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik heb bij mijn 2e zwangershap allerlei wetenschappelijke artikelen doorgespit. Het enige dat een beetje zou helpen om het te voorkomen is een creme
    Met vitamine a,d en e er in, er is er eentje van colistar. (Geloof het goedkoopste bij bol.com)

Deel Deze Pagina