Goedemorgen. Ik ben inmiddels bijna 24w zwanger van ons eerste kindje en de hele dag moe. Dit begint zulke ernstige vormen aan te nemen dat ik er over denk om me ziek te melden. Als ik 2 pf 3 uur uit bed ben kan ik alweer in slaap vallen. Echt heel vervelend. Ik werk voor 20u per week op arbeidscontract in de onderneming van mijn partner. Kan hij voor mij de uitkering bij het UWV aanvragen? Of is het gewoon dat hij mij en een eventuele vervanger beide zelf moet betalen?? Welke gegevens moeten bij het UWV worden aangeleverd om eea in werkingvte zetten? Alvast bedankt voor de info
Beste Ikke142, Ben je ziek ten gevolge van je zwangerschap voor ingang van je zwangerschapsverlof? Of moet je van je arts rust houden? Je werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen. De verzekeringsarts van UWV beoordeelt dan of je inderdaad ziek ten gevolge van je zwangerschap bent. Is dit het geval? Je hebt als werknemer dan recht op een Ziektewet-uitkering van UWV. Actuele informatie vind je hier. Je werkgever kan deze aanvraag op twee manieren indienen: Digitaal via de verzuimmelder of door het insturen van het formulier Ziekteaangifte vanwege aanvraag Ziektewet-uitkering. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare