Werkt iemand hier op de OK (operatiekamer)???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje13, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Even een vraag.

Zijn er regels op de OK?

En met name over ouders die met hun kind de OK op willen. Omdat het kind geopereerd word.
    Ik heb begrepen dat dit tot een jaar niet mag omdat het te heftig is voor de ouders.
    Klopt dat?

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik ben met mijn zoon meegeweest tot hij sliep hij was toen 6mnd.
    Het was voor buisjes.

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Volgens mij mag je als ouder vaak juist wel mee. Dan is een kind vaak minder angstig vanwege het bekende gezicht. En rustiger in de narcose komen ze vaak ook rustiger uit de narcose. Tenminste dat is mij hier toen in het ziekenhuis verteld.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn jongste lag met 6 weken op de OK en ik mocht gewoon mee hoor.

5. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier toen mijn 2 oudste een operatie kregen mee geweest tot ze sliepen.
    Eerste keer was min oudste 6 mnd,2e keer was ze 5 jaar.
    Bij mijn 2e dochtertje was ze eerst 2 jaar en laatst in januari en toen was ze 4.
    Ben elke keer mee geweest en was er ook toen ze wakker werden.
    Ook hier zeiden ze dat ze dan rustiger in slaap gaan en rustiger wakker worden als er een vertrouwd persoon bij is,voorkeur papa of mama.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Tm de narcose mag je mee. Verder niet

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste dochter heeft 3 operaties gehad waarbij ik mocht blijven tot ze onder narcose gebracht werd, dit mocht bij mij op schoot

Ook onze jongste is 1 keer geopereerd en ook zij mocht bij mij op schoot tot ze onder narcose was

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma moest 2x onder narcose 1x voor onderzoek en 1x voor operatie, we mochten gewoon mee.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    tot de narcose. als ze in slaap vallen ga je weg

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je mag mee totdat je kindje in slaap is. De operatie meemaken mag idd niet, en volgens mij vooral vanwege hygieneregels.
    Maar lijkt me niet erg fijn, om te moeten kijken hoe ze in je kindje snijden, dus dat lijkt me ook een goede reden om vooral op de gang te gaan wachten tot de operatie klaar is... :)

Oudste hier met 20 maanden buisjes en neusamandel eruit.
    Jongste met 2,5 maand maagbiopt, met 8 maanden buisjes, met 18 maanden amandelen eruit en met 23,5 maand weer buisjes.
    Alle keren meegeweest de OK op tot ze sliepen.

11. Beertje13

Ik hoorde dat je niet mee de OK op mag bij baby's.
    Die van mij was vijf dagen oud.

12. raspberry

Wat moest er gebeuren toen dan, hoe zat jij toen in je vel en hoe was de toestand van je kindje? Was de operatie gepland, of was er haast bij?
    Dat zijn allemaal dingen die meespelen natuurlijk bij de vraag of het verstandig is om mee te gaan.
    Bij een kind van 5 dagen oud kan ik me voorstellen dat de omstandigheden zodanig zijn dat het beter is om niet mee te gaan.

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    ik weet niet hoe het zit met een baby vaan 5 dagen, maar mijn jongste was 6 weken oud. Spoedoperatie aan een liesbreuk (vermoeden van afstervende darm)
    Ik mocht gewoon mee tot hij sliep, mocht hem niet vast houden, maar dat kwam meer omdat hij nog een infuus moest, en op de behandeltafel konden ze zijn arm "vastleggen" zodat het prikken makkelijker zou gaan

14. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    En je mag niet mee als je zwanger ben. Tenminste als je kindje met slaap gas onder narcose gaat.

15. Beertje13

Ik kreeg een drain. Hij ademde bizar weinig nog maar. Hij is met spoed geopereerd. Midden in de nacht. Mijn man had geen tijd om te kunnen komen zo snel ging het

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat zijn verschrikkelijke omstandigheden maar wel begrijpelijk dat je niet mee mag. Jij als ouder bent dan zo overstuur, wat heel normaal is, maar wat hun dan wrl van t werk afhoudt en als t spoed is dan hebben ze daar geen tijd voor, wat ook heel begrijpelijk is. Het gaat in dat geval niet om jou maar om je kind. Bij een operatie die gepland staat mag je wel mee totdat ze slapen.

17. raspberry

Dan lijkt het me, hoe heftig en naar ook, wel logisch. Dan telt elke seconde en dan gaan ze jou echt niet eerst in een pak hijsen om mee te kunnen...

18. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Zoontje is met 3 maanden geopereerd. Eigenlijk mocht ik niet mee naar binnen. Hij was toen 2 maanden en 3 weken en vanaf 3 maanden mocht je pas mee. Blijkbaar heb ik zo boos gekeken dat ze meteen zeiden, loopt u maar mee mevrouw.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dan is het erg logisch dat er niemand mee mocht als er met spoed gehandeld moet worden.

20. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mijn dochter kreeg een openhart operatie toen ze drie maanden was, toen mocht ik niet mee inderdaad, afscheid nemen bij de klapdeuren. Mijn zoon heeft twee keer een niersteen laten vergruizen toen hij 1 en 1,5 was en toen mocht ik gewoon mee. De eerste keer mocht papa zelfs ook mee, terwijl het beleid normaal is 1 ouder. Maar zn papa keek zo beteuterd dat de anestesist zei dat hij ook gewoon mee mocht. Verschilt misschien ook per ziekenhuis.

Deel Deze Pagina