Vragen over uitzet, wat wel/niet meteen nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door stephanie24, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    We zijn druk bezig met de uitzet. Nu heb ik een hele lijst gemaakt met wat we nog nodig hebben. Maar ik vraag me af of ik er niet veel te veel op heb staan.

Zo ben ik van plan borstvoeding te gaan geven, maar moet je dan vantevoren al een kolfapparaat aanschaffen? Het lijkt me zo zonde van het geld voor als het niet zal lukken.

Wat voor soort matras is aan te raden?
    In de winkel smeren ze je gelijk het meest dure aan.

Hebben jullie een muziekmobiel in de box en boven het ledikant?

Er zullen vast nog meer vragen volgen, maar ik ben al erg geholpen als iemand antwoord heeft op deze vragen. :D

2. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Onze dochter is nu 7 weken en kijkt nu sinds een week echt actief naar haar mobiel boven de box, dus, volgens mij hoef je die niet nu al te hebben. Misschien een leuk kraamkadoo?(al heb ik wel gemerkt dat sommige dingen toch erg persoonlijk zijn qua smaak.... :rolleyes: ) Wij hebben geen mobiel boven het ledikant, ik vind dat ze in bed moet slapen, niet 'spelen', maar dat is misschien mijn ouderwetse idee ;)

En ookal ben ik na 3 dagen overgstapt op fles, ik zou niet al bij voorbaat een kolf kopen. Als je er eén nodig hebt, kan je altijd wel ergens eerst huren!

Succes met alles!

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik ben na een week gestopt met borstvoeding, maar heb wel een kolf aan 'moeten' schaffen om nog te proberen om het op gang te krijgen. Dus een gewone handkolf zou je wel alvast kunnen aanschaffen.

Muziekmobiel idd ook alleen in de box en niet in bed, in bed horen ze te slapen en rust te hebben. Je kunt in de slaapkamer wel een muziekdoosje hangen.

Tja matras is vooral persoonlijke voorkeur, het belangrijkste is dat ie minstens 7 cm dik is (ga nu twijfelen of het wel 7 cm is en niet meer). Verder is het ook wat je er voor uit wilt geven.

4. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Toen ik een kolf nodig had heb ik die gehuurd van de verloskundigenpraktijk. Een mobiel hadden we niet, die hebben we met een week of 6 boven de box gehangen.
    Ik heb niet het goedkoopste maar zeker ook niet het duurste matrasje gekocht. Wel een Aerosleep erbij, dat vond ik wel belangrijk.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik zou niet nu al een kolf kopen, je kunt er eerst een van de kraamzorg lenen (mijn kraamverzorgster had er een die ik mocht lenen zolang ze er was, daarna toch maar een aangeschaft..)
    Ik heb mobiles als kraamkadootjes gevraagd, en ook gekregen, 2stuks! Heb er een boven de box (met beethoven muziekjes etc) en een boven het bedje (met slaapmuziekjes).

6. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik zou zeker geen kolf aanschaffen van tevoren. Mocht je er een nodig hebben kan je die huren bij thuiszorg/verloskundige/lactatiekundige. Het is een hele smak geld, ik zou het niet doen...

Matrasje... tja wat wil je. Ze hebben vanalles en je kan het volgens mij zo gek maken als je zelf wilt.
    Wij hebben een vrij simpel matrasje gekocht, zonder afritsbare omtrek. En er een aerosleep zeiltje bovenop. Mocht er eens gespuugd ofzo worden en de boel moet gewassen, halen we dat zeiltje eraf en dat kan in de wasmachine. Die combinatie was ongeveer even duur als een matrasje met afritsbare omtrek. Dit leek ons handiger.

Mobiel enzo... misschien leuk om als kraamcadeautje te vragen. De kleine heeft er hier in het begin niet echt veel naar omgekeken. Bij het bedje had ik ook niet al te veel speelgoed. Een popje erin en dat was het dan wel.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En kolf is maar 50 euro (handkolf), dus dat valt wel mee. Ik was wel blij dat ik er 1 had, de verloskundige was al weg en ik trok de stuwing echt niet meer. Was dus wel blij dat ik er 1 had. Heb een paar maanden later een electrische kolf gekocht.

Mobile hadden wij de tweede week al aan, Eva vond het heel leuk om naar te kijken. Bij het bedje hadden en hebben wij niets, alleen zo'n muziekknuffel aan de kast die aangaat voordat ze gaat slapen.

Matrasje in de wieg was een op maak gemaakte van de Prenatal, in het ledikant hebben we een matras van de Ikea. Ik moet zeggen dat ik meer tevreden ben over die van de Ikea dan die van de Prenatal...

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik had een handkolf, maar niet gebruikt. Toen het echt nodig was, heb ik een dubbele elektrische gehuurd en voor de ergste stuwing kolfde ik gewoon met m'n handen het ergste weg. Ging prima.

Een muziekmobiel boven de box is wel erg leuk. Boven het bed hebben wij ook niet, ook omdat we vinden dat kindjes in bed moeten slapen.

Als kraamkadootje is dat idd erg leuk, maar er is ook veel keus, qua muziekjes, qua extra's en zeker dus ook qua prijs. Dus dat is leuk als kraamkadootje, maar wel als je hem zelf al uitgezocht hebt ;) .

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik had deze niet in huis en ben er na 5 dagen (was snel weer op de been), 1 uit gaan zoeken bij de thuiszorg-winkel (was overigens een kraamcadeau).

Wij hebben het anti-musquito matrasje van Prental, was volgens mij iets van 70euro en daarop een topper/matras beschermer van de Ikea (erg makkelijk met wassen en bij ongelukjes wordt het matras niet vies.

Deze hadden wij al maar ze begon hem pas vanaf een week of 2/3 een beetje leuk te vinden, hij heeft de eerste maanden boven de box gehangen en daarna boven haar bedje (zitten allemaal muziekjes en lichtjes ed in), hij hangt er nu nog steeds en ze vind hem geweldig :)

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Borstkolf wordt niet aangeraden om aan te schaffen vooraf, omdat er veel verschil tussen zit en je dan beter kan inschatten welke nodig is. Ik schaf er dus geen aan. Is zo gehaald, in NL voldoende winkels en internet beschikbaar...

Ik heb het goedkoopste matras van prenatal gekocht, in de aanbieding en op mamma-maandag... helemaal handig dus.
    Getwijfeld over zo'n aerosleep maar we kiezen er toch niet voor. Weet nog steeds niet goed hoe ik erover moet denken... In de USA liggen alle kindjes op plastic matrassen....

Misschien tip voor je: in april gaat Prenatal weer dagen aanbieden waarop alles wordt afgeprijst met 20%. Zie ander topic hierover, exacte datum nog niet bekend.
    Maar... lijkt mij erg geschikte dagen om je uitzet aan te schaffen!

Ik heb zelf een muziekmobiel uitgezocht want inderdaad... smaken verschillen. Ik heb gewoon die van de hema, want die vond ik erg leuk.

Verder kun je eens terugzoeken naar andere onderwerpen. Over de uitzetlijst is al regelmatig gesproken, kun je nog goede tips uithalen denk ik.

En.... ik heb erg veel gekregen tijdens de zwangerschap, dus zelf fanatiek alles aanschaffen kan ook wel beetje zonde zijn. Maar wel leuk natuurlijk ;)

Succes

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet hoe jouw stuwing was, maar mijn borsten deden zo'n pijn! Ik liep met m'n armen een beetje wijd zodat ze niet tegen mijn borsten aan zouden komen... en met de hand kolven had ik dus echt niet kunnen doen, ik ging al door de grond als ik ging douchen... Later heb ik trouwens nooit met de hand kunnen kolven, ben er niet zo handig in geloof ik ;).

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond zeker na meermalen kolven, handmatig kolven prettiger dan met de elektrische, ik kolfde ook met m'n handen vaak nog wat na, als ik er met de elektrische pomp niets meer uit kreeg... alleen 'vangen' was dan wat moeilijker haha.. Maar oke, misschien heb ik dan een stuk minder last gehad van stuwing of ik was erg handig met het hand-kolven. Ik vond het logisch, hoewel de lactatiekundige me ook zei dat ze me niets hoefde te leren. Om de 1 of andere reden denk je dan dat dat voor iedereen zo is. . Ik was overigesn ook vrij snel afgebouwt toen ik eenmaal besloot te stoppen.. dus wat ik zeg: Misschien dan toch minder stuwing gehad.
    Dat verschilt blijkbaar ook per persoon.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het verschilt inderdaad per persoon. Ik ben nu 3 weken gestopt met de borstvoeding, ik zat de laatste maand op 1 voeding, en mijn borsten lekken nu soms nog een heel klein beetje... En de eerste maanden had ik 'teveel' melk.

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden,

Wat een reacties zeg!
    Jullie hebben me al enorm geholpen met de antwoorden op mijn vragen.
    Er komt ook zoveel op je af tijdens zo'n zwangerschap :(

Liefs!

Deel Deze Pagina