vruchtje gestopt met groeien maar hartje klopt nog

Discussie in 'Miskraam' gestart door Flowerpower01, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowerpower01

Flowerpower01 Niet meer actief

Hallo,

Op 17 juli had ik mijn eisprong (dit weet ik heel zeker Ivm behandeling in het zh), 29 augustus positief getest. Gisteren eerste echo gehad, ik zou toen 8 weken moeten zijn. De gynaecoloog maakte een inwendige echo, na lang zoeken vond hij eindelijk een hartje maar wij zagen ook al dat het vruchtje heel klein was voor 8 weken. De gynaecoloog ging meten en kwam op 6 weken en een paar dagen uit. 10 dagen groei achterstand. Volgens hem kon het 2 kanten op, of het vruchtje heeft een groei pauze en moet donderdag met de 2e echo ineens wel groot zijn of de celdeling is niet goed gegaan en Wrs klopt het hartje dan niet meer Donderdag. Wij zelf hebben er weinig vertrouwen in.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Een goede en een slechte. Mijn dochter liep ook meer dan 7/8 dagen achter maar was n volhoudertje. Ze bleef weken achter lopen, en is uiteindelijk met 37 weken geboren en was op t moment even groot als een baby van 33 weken.

En een keer een miskraam met dit beeld.

Dus sterkte t kan alle kanten nog op!

3. Flowerpower01

Wauw wat een volhoudertje is jou dochter geweest! Wat fijn dat die zwangerschap wel goed gegaan is.

Ik kan idd niet meer dan afwachten helaas. Ik ga maar van het slechte uit.

4. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ohh meid dat is even schrikken! Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen. Hopelijk zit het donderdag alsnog op schema!

5. Flowerpower01

Dankje! Ik zie dat jij een miskraam hebt gehad, wat verdrietig. Hopelijk ben je snel weer zwanger!

6. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Ik kan je helaas geen positieve ervaring vertellen....

Ons kindje zou bij de eerste echo 7.5wkn zijn maar was volgens de meting slecht 6.2wkn maar wel met goede hartactie, dus zou 10dgn achter lopen.
    1 week later weer een echo gehad het kindje was niet gegroeid en had nog slechts een trage hartslag.
    5dgn daarna weer een echo toen was ook het hartje gestopt ik zou toen 9.3wkn moeten zijn.

Sterkte hoop dat het bij jullie positief nieuws wordt.

7. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Dankjewel! Laat je het ons nog weten hoe het gegaan is na de echo? :)

8. Flowerpower01

Ach wat erg loes, hoe gaat het nu met je? Hoe is het verder afgelopen? Ik vermoed dat het bij ons ook zo zal aflopen. Donderdag met de echo zou ik 8+6 moeten zijn maar heb weinig vertrouwen in een goede afloop.

9. Flowerpower01

Jazeker, laat het donderdag avond weten Hoe het gegaan is.

10. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Hey Flowerpower.

Het gaat redelijk lichamelijk voel ik me goed psychisch heel wisselend.
    Bij de eerste echo kregen we te horen dat het een tweeling was waarvan 1 met hartactie en 1 zonder. De echoscopiste gaf toen aan dat 3 kanten op kon gaan, 1 doorgaand kindje, 2 doorgaande kindjes of dat het afgebroken zou worden. Omdat ik heel zeker was van mijn eisprong wist ik zeker dat dit niet goed zou komen maar het afwachten was slopend.

Ik weet nu 13dgn dat mijn kindje (s) niet meer leven en heb er voor gekozen om te wachten tot de miskraam vanzelf op gang komt. Tot nu toe niks geen krampen geen bloedverlies helemaal niks het enigste kenmerk is dat ik totaal geen zwangerschaps syntomen meer heb behalve een "dikke" buik het waren er immers 2 dus ook plaats voor 2.

Ik ben van plan om minstens te wachten met ingrijpen tot ik volgens de berekeningen officieel 12wkn zou zijn hoor dat het vaak rond die tijd vanzelf op gang komt en dat voelt voor mij het beste.
    Zo niet heb ik eind volgende week een afspraak met de gynaecoloog voor een gesprek en evt het gebruik van medicatie, curettage is het laatste wat ik zou willen als het echt niet anders kan.

11. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Helaas geen ervaring mee, maar ik duim op een goede echo!
    Wachten kan dan zo lang duren! Knuf! X

12. Flowerpower01

Ach wat erg ook dat ze beide niet meer leven, wat verschrikkelijk om mee te moeten maken. Wel knap dat je het op kunt brengen om de miskraam af te wachten. Hopelijk komt het dan toch vanzelf.

Als het bij ons donderdag niet goed is zou ik het liefst willen dat ze het meteen weghalen aangezien wij volgende week op vakantie gaan. Zou dan ook het liefst zsm weer willen beginnen met de behandelingen om weer zwanger te raken. Hopelijk duurt dat allemaal niet heel lang voordat er weer een kans komt.

13. Flowerpower01

Tnx anonima! Jij eindelijk een goede zwangerschap zie ik na 3 miskramen! Wat fijn, gefeliciteerd!

14. Flowerpower01

Helaas is het hartje gestopt.. Morgen curretage. .

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bah niet leuk. Sterkte!

16. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Veel sterkte!

17. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Sterkte! Wat heftig zeg. Curretage viel mij mee maar neem goed de tijd voor jezelf erna, laat je goed verzorgen!

18. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte meid! Ik heb dit helaas in april en aug van dit jaar precies opdezelfde manier gehad. Ook twee keer curettage. Het viel mee achteraf maar neem echt een week rust na de curettage dit scheelt veel in het herstel.

19. Flowerpower01

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Sterkte meid, ik kreeg echt wel een emotionele klap van de curetage. Ineens was ik leeg....had er veel moeite mee. xx

Deel Deze Pagina