Mijn hopelijk laatste topic over mijn ex-spiraal. Vorige week maandagmorgen moest ik voor controle van het spiraal naar het ziekenhuis. De huisarts vermoedde dat die wel goed zat maar wilde zekerheidshalve verzakking uitsluiten omdat dit eerder gebeurd is.. Na controle van de huisarts hebben we gewoon seks gehad zoals altijd, ook de zaterdagavond voor de echo, we gingen er niet vanuit dat het spiraal weer fout zou zitten. Ik heb de klachten immers al zo lang en aangezien de huisarts niets vreemds voelde, dachten we er verder niet bij na. Het tegendeel bleek maandagmorgen en ik heb de spiraal er gelijk maar uit laten halen met het idee dat het er toch zinloos in mijn baarmoedermond hing. Echter,toen ik net in bad lag, bedacht ik me ineens dat we nog seks gehad hebben 36 uur voor de spiraal eruit ging. Hoewel de spiraal vermoedelijk al geruime tijd niet meer op zijn plek zat, had het koper waarschijnlijk de afgelopen maanden toch nog invloed genoeg. Ik vraag me nu af of we, door het spiraal gelijk te laten verwijderen, "risico" gelopen hebben om zwanger te raken. Uiteraard hebben we na verwijdering condooms gebruikt maar het is niet ons opgekomen dat ook voor verwijdering te doen. Ook de gynaecoloog heeft niet gevraagd naar seksuele activiteiten in de dagen voor de echo. Het spiraaltje is verwijderd 10 dagen na het begin van mijn laatste menstruatie (mochten jullie wat aan die info hebben) Het klinkt echt ontzettend knullig nu ik dit hier opschrijf maar goed Iemand enig idee?