Hallo adrienne, ik heb toch even meerdere vraagjes over verschillende dingen; onze dochter weegt 4300 gram en is bijna 5 wkn oud. ze mag nu van het consultatiebureau over naar 6 voedingen van 130cc om de 4 uur, maar wel om de 4 uur en niet korter op elkaar want dan krigjt ze weer teveel. Nu komt ze meestal wel om de 4 uur maar soms ook 2 voedingen per dag om de 3 a 3,5 uur. - Moet ik dan minder geven als dit voorkomt of gewoon even op 130cc houden? Ook krijgt ze van ons meestal rond 23:00 uur een fles en dan komt ze s'nachts nog 1x rond 3 uur a half 4. - Mogen we deze nachtfles al gaan afbouwen of is dat veel te snel? - wat is de gemiddelde leeftijd dat kindjes geen nachtvoedingen meer nodig hebben? Ook heeft onze dochter al 2 wkn een vies oogje en dat hou ik al schoon door voor iedere voedingen het met lauw water en een wattenschijfje te reinigen maar het lijkt alleen maar erger te worden. - is het overdreven om nu naar de huisarts te gaan? Het oogje zelf is niets aan de hand maar om het oog heen en ook het ooglid is erg rood en ze kan het oogje ook slecht open krijgen. Normaal heeft onze dochter 2 maal per 24 uur ontlasting. Nu is dat alweer even geleden. - Kan ik hier nog iets aan doen? veel vragen over van alles maar ik hoop dat je ons een beetje verder kunt helpen! gr natascha
Hoi hoi, Als ze soms wat eerder komt, en je geeft dan 130 cc is geeen probleem, maar als ze daardoor weer naar 7 voedingen zou gaan, dan moet je minder in de fles doen. Zolang dat niet is, en ze 6 voedingen krijgt, kun je gerust die 130 aan houden. Het zou nu ongeveer moeten beginnen dat ze de nacht gaat afbouwen, maar meestal gaan ze steeds langer doorslapen, en regelt het zich vanzelf. 's Nachts laten huilen is niets, dan kost het ook je eigen nachtrust. Wat je wel kunt doen is, zo kort mogelijk voor je zelf naar bed gaat de laatste voeding geven en eventueel wat meer in de fles. Sommige kinderen willen ook zomaar ineens de fles van 23.00 niet meer, maar nog wel lang een nachtvoeding. Je kunt het het beste schoon houden met een watje met afgekoelt gekookt water, Als het langer dan twee weken duurt adviseer ik altijd om naar de huisarts te gaan. Aan de ontlasting kun je weinig doen. Heeft ze er last van denk je? Wat meer water in haar fles twee keer per dag bijvoorbeeld 10 ml kan ook wel eens helpen. Vaak is het maar tijdelijk! Groetjes Adrienne
toch dan nog 1 vraag over de laatste voeding voor wijzelf naar bed gaan; soms heeft ze in principe de laatste voeding rond half tien en wij zelf gaan tegen elf naar bed dus dan is rekken voor haar geen optie. Maar dan nog wakker maken tegen elven is toch ook niet de bedoeling want dan halen we haar uit haar ritme of niet? Dit was ene vraag van mijn man, ja die denkt ook volop mee!
Hoi hoi, Wakker maken tegen elf uur zou ik dan niet meer doen. Dan is het beter om te proberen te schuiven met de voedingen overdag zodat ze pas om half elf komt. Waarschijnlijk lost het zich vanzelf op! Groetjes Adrienne