Hadden jullie al vaste voedingstijden/ritme met 6 weken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamishka, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongens zijn nu 6 weken en een echte ritme is er nog niet. Ik heb geen vaste tijden om te voeden maar doe dit gewoon wanneer ze beginnen te huilen (wel minimaal 3 uur ertussen laten) 's nachts slapen ze soms 4 a 5 door en soms komen ze om de 3 uur

Ze krijgen nu iedere keer 120/4...ze zitten hiermee net onder de 1 liter

Hadden jullie met 6 weken vaste tijdstippen om te voeden? Hoe is dit gekomen, ging dat vanzelf of wachtte je gewoon tot het tijd was om te eten?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik voedde ook op verzoek en er kwam vanzelf een ritme in en meer tijd tussen de voedingen. Dan vervalt er telkens een flesje totdat je op 5 voedingen uitkomt. Daar blijven ze een tijdje op. Pas toen we op 5 voedingen zaten, zag ik echt een ritme. Al was er ook wel een ritme met 6 voedingen, maar ze hebben maar een korte tijd op 6 voedingen gezeten, dus net als je denkt "dit is het", besluiten ze het weer om te gooien ;)

3. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook alles op verzoek, en hetzelfde als hierboven :)
    Mijn meisje regelde zelf haar tijden, viel er een fles af, kon de andere iets ophogen. Je merkt wanneer ze nog honger hebben :)
    Met 8 weken sliep ze van 22.15 tot 6.30 en met 11 weken van 19.30 tot 7.15 uur (4flessen)
    Daar deed het CB moeilijk over omdat ze pas 11 weken was, maar wat willen ze nou?
    Ze promoten voeden op verzoek, maar MOEST ze wel wakker maken om 23 uur voor de 5 e fles.... Dit niet gedaan... Omdat ze anders haar ritme omgooide en weer midden in de nacht kwam

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    mijn meisje lag met 6 weken in het zhs ivm eczeem en daar doen ze bij ons niet aan voeden op verzoek.
    ze hebben hier tijden gemaakt met voeden en na dag 1 was ze daar al aan gewend.
    ze kreeg flessen van 140ml (thuis trouwens gewoon 150/5 flessen gegeven, ze liet uit zichzelf er wel wat inzitten) en dit waren de voedingstijden:
    5-6 uur, 8.30.12, 15,30, 19, 23 uur.
    toen ik nog op verzoek voedde kwamen ze ook wel eens midden in de nacht maar vanaf dag 1 sliep ze ook gewoon tot half 6.
    dit schema hebben we thuis aangehouden en beviel ons erg goed.
    meisje was er rustiger van, voor jezelf is het makkelijker om wat te plannen omdat je weet wanneer ze wil drinken.
    dit beviel mij beter dan voeden op verzoek

Deel Deze Pagina