Hey Ik ben 31 weken en 3 dagen zwanger. Op 25 weken had ik al harde buiken, heb 2x aan een monitor gelegen maar dit was oke. Geen ontsluiting of verweking. Enkele weken later wass de hals zelfs nog langer geworden. Gyn zei dat ik in namiddag wat moest rusten en de rest vh huishouden rustig aan mag doen en veel drinken. Dit doe ik nu al 6 weken en harde buiken zijn niet erger, tegen de avond wat meer...heb wel menstruatieachtige pijn in onderrug maar daar maakte men niet veel uit. Baby ligt al met hoofdje naar beneden. Nu heb ik sinds 2 dagen last van venijnige steken rondom vagina en aars, ze gaan niet gelijktijdig met harde buiken...als ik rondloop merk ik ook een druk naar beneden toe...gevoel dat ik naar groot toilet moet...soms ook pijnscheuten thv blaas, ontsteking is gecontroleerd, was oke. Moet ik me nu ongerust maken over die druk en steken? Baby is heel actief maar mama slaapt slecht Ook heb ik een moeilijk stoelgangpatroon. De ene dag lukt het goed, andere niet. Groetjes Lene
Hallo, Dit klinkt alsof die kleine aan het indalen is. Dat is niet erg bij dit termijn, want het zegt niet dat je te vroeg gaat bevallen. Groetjes Ineke