Dubbele J Katheter! Iemand ervaring?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door exciting, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo Dames,

Is er iemand die ervaring heeft met een Dubbele J katheter? Ivm nierstuwing? Bedankt voor de reacties...

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow jeetje. Ik ken t alleen als toepassing buiten zwangerschap om! Dit omdat t plaatsen en controle met röntgen enz gebeurt. Je ziet t vaak bij afsluiting van de urineleider door een steentje oid.

Als je t krijgt hoop ik dat t werkt voor je! De mensen die ik ken (werk) die t hebben of hebben gehad geeft het iig enorme verlichting

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    bedankt voor je reactie!!
    dus jij hebt er ervaring mee dat het wel helpt. De uroloog vertelde dat er veel vrouwen terug komen met de vraag of de katheter er weer uit mag omdat ze daardoor nog meer pijn hebben. Vind dat niet echt een leuke opmerking om voor mezelf wel te zeggen, goh laten we dat maar doen! Zit dus erg in twijfel.. Maar om zo nog 8 weken door.. Pfff (word geen zwangerschap tot 40 weken)

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ja maar de mensen die ik ken zijn geen van.allen zwanger, dus geen idee of dat er mee te maken kan hebben! Mss dag vr met zwangerschap toch anders is.
    Zonder zwangerschap is de urineleider natuurlijk open en krijgt geen druk meer op zich. Met zwangerschap blijft die druk natuurlijk wel bestaan want de kleine drukt dan op urineleider met katheter erin. Dat zou je wel kunnen voelen lijkt me.

Moeilijke keuze idd. Ken er 2 die dit ook hebben gehad, maar zonder ingreep. Beide dacht ik met 37 38 weken ingeleid. Die hadden ook helse pijn en hebben veel gelegen (ook in zkh )
    Dat zou in jou geval idd nog 2 maanden duren, das lang. Kan de katheter wel zonder risico gezet worden dan tijdens de zwangerschap? (T plaatsen op zich wel natuurlijk, maar verdoving, röntgenfotos enz )

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt voor je reactie,

Ja het kan zonder risico gezet worden! W.b.t. de rontgen straling dat weet ik eigenlijk niet! heb ik ook niet naar gevraagd! Maar dat zal dan denk ik wel moeten, want ze moeten wel gaan kijken of ie goed zit! En verdoving, ik heb geen idee of ik dan een verdoving ga krijgen! Zal het nog eens vragen..
    Vind het erg vervelend allemaal! En indd, om nu nog 8 weken zo te moeten lopen is ook geen pretje! het belemmerd mij enorm in bepaalde dingen.. Ik wil zo graag even shoppen in de stad, of gewoon met vriendinnen op een pad, de huishouding doen. Maar dat wil niet want dan krijg ik alleen maar meer pijn omdat de druk hoger wordt. Pff.. Waren we maar 10 weken verder! Sorry even een klaagmomentje..

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Dat mag, lijkt me niet meer dan logisch dat je af en toe ff een dip hebt als je zoveel pijn hebt of niet kan doen wat je wil doen.
    Lijkt me.ook een lastige beslissing!
    Succes ermee!

Deel Deze Pagina