Geachte heer/mevrouw, Begin december heb ik vernomen dat mijn uitzendbaan (met oog op vast dienstverband) na 9 maanden komt te vervallen. Dit n.a.v. mijn beschikbaarheid voor 3 dagen en de behoefte voor een invulling van 5 dagen. Dikke pech dus. Helemaal omdat ik zwanger ben en iets anders vinden nu niet meevalt. Gezien bovenstaande heb ik me eind december ingeschreven op Werk.nl en heb ik een WW-uitkering aangevraagd, met vermoedelijke aanvangsdatum 1 februari 2012. Nu het zoeken naar een vervanger voor 5 dagen nog in volle gang is ben ik op dit moment nog werkzaam en ontvang dan ook nog geen uitkering. -Wel ben ik verplicht op te solliciteren, heb ik begrepen. Is dit gezien mijn situatie juist? -Moet dit 1 sollicitatie per week zijn? Of 4 à 5 per maand? -Wat als er onvoldoende vacatures in passend werk voorbij komen, ben ik dan verplicht op andere (minder relevante) functies te solliciteren? Of wordt dit als niet goede sollicitatie beoordeeld? -Kan er ook sprake zijn van een vrijstelling tot sollicitatieplicht vanwege het naderende zwangerschapsverlof (per mei 2012) over 10 weken? Uiteraard snap ik de sollicitatieverplichtingen, en ik zou mij hier ook volledig voor in willen zetten, maar de tijdelijke beschikbaarheid zit mij in de weg. Echter wil ik wel aan de eisen voldoen zodat ik mij straks op een uiterking kan beroepen. Graag ontvang ik uw reactie, zienswijze en antwoorden op mijn vragen. Bij voorbaad dank.
Beste Mama sinds 2009, Als je een WW-uitkering hebt aangevraagd maakt een Werkcoach een Werkplan voor je. Daarin staan afspraken hoe vaak je gaat solliciteren. Het Werkplan vind je in je persoonlijke werkm@p op www.werk.nl Als je tijdelijk vrijstelling van sollicitatieplicht wilt kun je via je werkm@p een bericht/mail naar de werkcoach sturen. Algemene regels over sollicitatieplicht vind je in deze brochure. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare