Hoi allemaal, Even een vraag voor een vriendin van mij. Ze is nu 6,5 week zwanger. Vorige week heeft ze een test gedaan (die nieuw van CB) en die zei 2-3 zwanger. Vandaag heeft ze er nog een gedaan en geeft ie hetzelfde aan. Nu maakt ze zich zorgen. (vandaar dat ik dit even plaats) Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of een antwoord voor? Alvat bedankt namens haar.
Ik vraag me af of die test bij iemand iets anders heeft aangegeven dan 2-3 weken. Je moet daar echt niet blind op varen.. Als ze zich echt zorgen maakt kan ze een bloedtest doen bij de HA, die geeft precies aan wat de gehalte van HcG hormoon is (wat die test ook een beetje meet)
Ik denk wel dat ie die 3+ ooit aangeeft, maar kan me ook voorstellen dat ze nu in de zenuwen zit. Op 26 feb. is er bloed geprikt en op HCG gecontroleerd en toen was ze 3 dagen overtijd en was haar HCG 110, volgens de HA een intacte zwangerschap.
Volgens mij is het zo bij die test dat hij nooit meer aangeeft dan 2-3 weken. Dus ook als je bijv. 8 weken bent ofzo.. ik zou even de bijsluiter goed lezen anders...
Kan me voorstellen dat ze in de zenuwen zit. Maar ik denk ook dat het maar een indicatie is. Misschien heeft het te maken met het tijdstip wanneer ze getest heeft? Omdat ochtendurine geconcentreerder is? Heeft ze die testen in de ochtend of in de middag gedaan? Of weet je dat niet.
Ik vraag me eigenlijk een beetje af waarom mensen zwangerschap testen blijven doen als ze zwanger zijn hihi...niet rot bedoeld hoor maar dan krijg je dus dit soort dingen.
Ik heb dat ook gedaan en na een week gaf hij idd ook nog 2-3 aan. En dan maak je jezelg idd gek! Terwijl er niets hoeft te zijn... Ik doe het iig nooit meer hahaha En het zegt het al 2-3, misschien was de 1e test 2 en de week erna de 3..
Ja is ook wel zo hoor, je hebt wel gelijk, alleen kan ik het me ook wel voorstellen dat je gewoon die zekerheid wilt.
Kan ik me goed voorstellen dat je jezelf dan gek maakt Ik ga haar gewoon zeggen, don't worry! Vrijdag heeft ze al een echo ivm eerdere mk's en MA.
Ben ik het helemaal mee eens. Als je echt zeker weet dat je zwanger bent, hoef je geen testen meer te doen. Mijn test kwam er heel licht uit op mijn NOD. Maar geen test meer gedaan daarna. Ook omdat ik al een week voor mijn NOD wist dat ik zwanger was. Natuurlijk is iedereen verschillend. Maar ik zou er niet meer aan twijfelen hoor, ze is gewoon zwanger. Gefeliciteerd! En nu maar hopen dat het blijft zitten. Lees dat ze al MA's en MK's heeft gehad. Veel dan? xxx
zoals ik heb gehoort moet je niet meer testen als je 6 weken bent want dan geeft die het verkeerd aan dus ik zal me niet zo druk maken het is niet voor niks een indicator gr patricia
De Cb met indicator geeft wel +3 aan Ik heb er gisteren mee getest.. Ik had 02-03-09 getest met een +testje van CB, maar ik wilde graag zo'n test met ZWANGER in beeld En ze hadden de normale digitiale niet meer, dus heb ik met indicator genomen. Gisteren getest met 6 weken en de test gaf binnen 1 minuut: ZWANGER +3 Maar goed ik zou me gewoon vasthouden aan het woordje ZWANGER ipv aan de weken, want als je op google de hcg waarden opzoekt zie je dat ze bij de meeste weken overlappend zijn.. de hoeveelheid hcg per vrouw is zoooo verschillend.. Groetjes Mo
De echo was goed precies op schema kloppend hartje, maar 3 dagen later alsnog een spontane MK helaas.