wat voor matras voor een kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben voor ons bed een latexmatras. Heerlijk, ik zou niks anders willen. Nu krijgt onze dochter een nieuw bed, en ik ben dus aan het kijken voor een matras voor haar. Het wordt sowieso 90x200 cm.

Maar is voor kinderen latex ook fijn? Of voldoet een goedkoper materiaal, omdat kinderen lang niet zo zwaar zijn dan een volwassene?
    Of is een ander materiaal geschikter voor kinderen, om wat voor reden dan ook? Ik ben bang dat ze me bij een beddenzaak het duurste aansmeren, vandaar hier even een vooronderzoekje :).

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb voor de baby wel latex, met pocketvering geloof ik.. Was de duurste bij de Ikea, dus nog niet heel veel geld of zo haha!

Voor Aiden weet ik het eigenlijk niet eens :) Ik weet wel dat ik alleen geen traagschuim wilde, die wilden ze ons eerst aansmeren maar dat vind ik zulk vreselijk spul! En zeker voor een peuter..

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    zal even reageren, wij hebben een tijdje terug een slaapkamerclinic gehad bij de ikea (klinkt sjiek he!)
    was erg leuk, en daar vertelde de matrassen expert dat het bij een kind helemaal niet belangrijk is op wat voor matras het ligt. tuurlijk moet je wel iets comfortabels hebben maar idd, wat je zelf al zegt, door het geringe gewicht van een kind oefent het lichaam heel erg weinig druk uit op het matras

en hou ook in je achterhoofd dat er nog wel eens ongelukjes kunnen gebeuren (ziek, zindelijk worden enz..) dus ik zou zeker niet iets heel uurs kopen!

Deel Deze Pagina