Mijn dochtertje wordt over 3 weken 1 jaar. Ze doet 2 slaapjes overdag, in de ochtend ongeveer 1,5 uur en in de middag 3 kwartier. Nu is die 3 kwartier net te weinig om te overbruggen naar de avond, gaat rond 19.30 naar bed. Maar einde vd dag nog een slaapje doet madame niet. Liefst zou ik ze s middags langer willen laten slapen en ochtends korter maar als ik ze wakker maak na 3 kwartier is het janken en paniek.. Als ze in de middag langer slaapt kan ze het beter volhouden tot 19/19.30. Nu is het overigens ook drama s avonds want zodra we de kamer verlaten is het brullen, sprongetje of verlatingsangst denken we.. Als we ze troosten is het snel stil en showt ze ons haar mooiste glimlach Lastige leeftijd vind ik dit hoor pfff Hoe doen jullie het met de slaapjes?
Mijn zoon is pas 9,5 mnd maar ik heb hetzelfde probleem. Ik probeer altijd elk slaapje een beetje uit te stellen. Dus 's ochtends ga ik vaak een eind met hem fietsen ofzo, lekker een beetje tijd rekken. En 's middags een wandeling ofzo. Zo schuif ik beide slaapjes wat meer op, zodat ik minder tijd hoef te overbruggen naar avond-bedtijd. Ik maak mijn zoon in ieder geval nooit eerder wakker uit zijn slaapjes (zal wel gek zijn, ben veels te blij met een beetje rust hihi)
Dat heb ik ook gedaan maar dan kan ze veel moeilijker de slaap vatten, met het gevolg korte slaapjes. We hebben vandaag ook besloten om ze niet meer te wekken in de ochtend, vanmorgen gedaan maar ze was in het geheel niet blij, en dat snap ik ook Nu ligt ze weer te brullen pfff. Alles geprobeerd maar zodra we de kamer verlaten is het huilen.. Zelfs tot spugens aan toe. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem hihi
Hier wordt onze dochter iets voor 8:00 wakker. Ze mag dan even bij mama op bed kindertv kijken en om 8:30 krijgt ze een bordje pap. Rond 10:00 krijgt ze wat fruit en daarna gaat ze zonder te mopperen rond 10:30 slapen soms iets later. Ze slaapt dan ruim 1,5 uur. S middags blijft ze wat langer wakker anders red ze het idd niet tot s avonds. Meestal gaat ze rond 15:00 tot 16:30 naar bed en dan s avonds weer om 20:00. Dat gaat prima, ze slaapt niet gelijk meestal nog wat brabbelen maar ze protesteert niet. Vorige week wel 2 nachten gehad... In eigen bed brullen en bij ons in bed spelen pff. Niks ernstigs aan de hand dus de nacht erna hebben we even vol gehouden. Ze huilde maar was meer zeurderig. Om de zoveel minuten ging ik terug om haar weer neer te leggen, slokje water, instoppen en welterusten. Na een half uur gaf ze op en we hebben haar niet meer gehoord... Ook de nachten erna niet Te laat op bed leggen werkt hier ook averechts terwijl ze op het kdv vaak langer wakker blijft dan thuis. Druk met spelen denk ik en daar geeft dat geen slaapproblemen. Je zou langzaam wat kunnen rekken, elke keer een kwartiertje ofzo en verder je schema aanhouden.
Hoi, is het een idee om haar ' s avonds wat eerder, rond half 7, naar bed te brengen? Of wordt ze dan ' s ochtends ook eerder wakker? Op die manier rek je ' s avonds ook minder en gaat ze misschien ook rustiger slapen. Hoe laat begint ze aan haar middag slaapje? Toen mijn dochter op 2 slaapjes overging gaf ik haar tussendoortje (fruit/rijstewafel) voor het slaapje aan (ze ging rond half 3 slapen), als ik dat niet doe slaapt ze ook kort, dus wellicht krijgt ze anders trek. Succes!
Bij mijn dochter maakt niet uit of ze later naar bed gaat, altijd vroeg wakker. En 's avonds om half 7 valt ze om.
We gaan het vanavond houden op half 7, heeft vanaf 11 uur niet meer geslapen ineens ws het vanmiddag ook drama toen ze naar bed werd gebracht pfff.. Was eerst alleen in de avond maar als het nu ook al s middags begint..
hier lijkt het wel of Norah maar weinig slaap nodig heeft! Al sinds ze een maand of 10 is doet ze maar 1 slaap per dag! Eerst wat langer, maar nu hoogstens 1,5 uur. Van 12 tot half 2 ongeveer. Maar de laatste week (denk door de warmte) slaapt ze overdag helemaal niet meer. Ze gaat rond half 8 naar bedje, maar eer ze slaapt... En meestal is ze niet huilerig of zo, maar gewoon nog helemaal blij en aan het zingen (ja ja zingen...hihi soort van). Ze wordt snachts ook vaak wakker en heeft dan dorst. Nu is ze ook gewoon nog rond aan het rennen en aan het spelen. En vooral de hond aan het "klieren". Maar die vind dat allang prachtig